Pagina 1 van 1

SIII 88 en nu dan

Geplaatst: di 10 dec 2013, 19:34
door Jacob
Wat zal ik eens dien met mij SIII.
Bouwjaar 81. WN staat nu in de schuur.

Ik rij als dagelijks auto een defender 90
(Ja ik wil de bankjes wel om om te keuren) (sorry andere post)

Maar goed de SIII is op eens niet meer zoveel waard.
Dus helemaal reviseren is niet meer haalbaar.
Maar om dat ding nu nog ruim 7 jaar te schorsen :-(

Zal ik hem ombouwen na een 4x4 monster. Welke op een aanhanger vervoerd moet worden.
Buitenland verkopen. (Oja is een diesel) of tegen dumpprijs op marktplaats zetten.

Wat zouden jullie doen. Hij is nu (bijna afhankelijk van de wet) echt overbodig.

Re: SIII 88 en nu dan

Geplaatst: di 10 dec 2013, 20:22
door Menno SIII 109 & 88
Bij mij neer zetten.

Re: SIII 88 en nu dan

Geplaatst: di 10 dec 2013, 20:28
door Erwin Lokhorst
Ombouwen tot 4x4 "monster" is ook niet gratis.
En dan nog een ambulance om hem te vervoeren, € 2500,- in aanschaf 2e hands of huren €40,- per keer.

Gewoon schorsen en tzt er een benzine motor inlepelen.(En er over een paar jaar weer uit natuurlijk want er gaat niets boven een diesel)
Die zullen nu wel even duurder worden maar over een jaar is dat weer op de normale prijs.
Van de zomer een paar maandjes mrb dokken en dan gewoon weer schorsen.

Tenminste; dat is mijn scenario.
Tot de tijd dat ik een leuk benzine blok ben tegen gekomen wordt onze LW uit 1980 in de winter en lente geschorst en gaan we de andere maanden mee rijden.
Onze 110 TD5 uit 2001 schors ik dan in de herfst voor onderhoud.
Op die manier betalen we over één kwartaal 2x mrb en de kosten voor het schorsen natuurlijk.

Re: SIII 88 en nu dan

Geplaatst: di 10 dec 2013, 20:51
door Michael
Slopen, of voor sloop verkopen is erg zonde, over 7 jaar kan hij weer veel waard zijn, als de plannen dan niet weer negatief veranderen, en wie weet als we de volgende Keer een beter kabinet krijgen.......
Verkopen voor een appel en een ei is ook zonde.
Ik zou in de tussen tijd lekker gaan offroaden. De 90 voor de aanhanger en genieten maar, zo doe ik het al jaren.
Een 88 is zeer goed offroad, sperretjes erin liertje er op en lekker modderen. Een standaard 88 doet niets onder voor een standaard 90 offroad dan! Goed een 90 kan je wel makkelijk beter maken met verlengde wieluitslag enz. Maar het leuke van een 88" is weer dat je in makkelijk terrein in 2 Weel drive kan rijden tot je vast loopt dan pas je 4x4 inschakelen en vrolijk verder ploeteren. Zo maak je een makkelijk terrein wat uitdagender!
Wel gewoon je kenteken behouden, schorsen is niet zo duur, ik heb helaas wel een keer die fout gemaakt, maar dan is je Laro echt geen drol meer waard ook niet als de tijd aan breekt dat deze leeftijd weer interessant wordt en wat is 7 jaar op een mensenleven ik moet 10 jaar wachten met mijn 110 uit 84 en heb nu alleen nog mijn 88 ( uit 1971) om mee de weg op te gaan. En een 88 voor op de aanhanger en te spelen( helaas zonder kenteken) .

Dus niet te lang treuren je hebt nog een mooie 90 en geniet van de 88 offroad

Re: SIII 88 en nu dan

Geplaatst: di 10 dec 2013, 21:12
door Michael
Het hoeft niet veel geld te kosten, ligt er maar aan hoe gek je het wil maken. Standaard is een 88 al capabel genoeg.
Sperretjes kosten wel behoorlijk, maar alleen een lier erop kan al voor 600 euro, de lier bumper kan je of zelf maken of 2 de hands kopen, het voordeel van een 88 is dat de lier wegvalt in de inham, je hoeft je gril niet kapot te zagen. Of je bumper naar voren uit te bereiden.
Ik heb altijd de originele bumper gebruikt paar gaten er in boren een bak voor de lier maken en deze erop schroeven. Ik heb een mechanische lier op mijn versnellings bak, deze is oer sterk en nog nooit heb ik de bumper eraf getrokken. Heb overigens ook nog 2 bouten extra in het chassis zitten.
De rolbeugel heb ik ook zelf gemaakt. Vast op het chassis met wat bochtstukken heb je geen buig gereedschap nodig alleen een lasapparaat. Luchtinlaat verhogen kan je ook makkelijk zelf, heb gewoon pvc riool buis gebruikt en zwart geverfd nog nooit stuk gereden. En anders kan je het makkelijk repareren of vervangen. Is niet chique maar wel praktisch en goedkoop
Sitebars zou ik wel adviseren, maar kan je ook zelf lassen, en anders je aluminium siteskirts of hoe je ze ook noemt eraf schroeven en netjes opbergen.
Voor een paar 100 euro kom je al een heel eind en je kan zelf veel. En je kan ook alles origineel houden en zo lekker spelen. Het hoeft echt geen kapitalen te kosten! Gewoon lekker blijven hobbyen.

Re: SIII 88 en nu dan

Geplaatst: wo 11 dec 2013, 15:09
door Gromit
Jacob Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat zal ik eens dien met mij SIII.
> Bouwjaar 81. WN staat nu in de schuur.
>
> Maar goed de SIII is op eens niet meer zoveel waard.


Heb je die 88 dan als lange termijn investering gekocht? Dan had je beter Bitcoins kunnen sparen.

Is het een diesel? Gooi er dan een benzine blok in. 2.25 blokjes komen regelmatig in de verkoop op Ebay vanaf £100,- Weekendje werk en weer lekker rijden.
Is het al een benzine? Dan laat je je toch niet kisten voor die € 120,- p.jaar?

Hoe dan ook, ombouwen naar 4x4 monster kost je veel meer.

Berry -DIEHETVERDOMTOMZIJNHOBBYOPTEGEVENVOORDEZEREGERING-

Berry

lowland.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e1ecfdd557c69101ce36bdf4fade2020', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', 'http://i401.photobucket.com/albums/pp91/gromit88/lowland.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', '', 16898999, 600, 600, 'Loading image ...', false);