Distributieriem aan de wandel. Perkins 2Ltr TDI !!
Geplaatst: do 12 dec 2013, 21:14
Goedenavond.
Een aantal weken geleden is er een waterslang geknapt op de snelweg van mijn 109. Hier zit een Perkins prima 2 liter TDI in. Deze heeft een aluminium cilinderkop met boven liggende nokkenas.
Blijkbaar kunnen ze echt geen sec zonder water want bij de klap van de waterslang reed ik 120 km/h en heb enkel alleen de vluchtstrook op gereden. Maar daarbij is de koppakking er tussenuit geblazen.
Dus auto naar huis gebracht met een trailer en alles gedemonteerd en de kop weggebracht om te vlakken.
Ik heb de nokkenas laten zitten zodat het revisie bedrijf de nokkenas zelf kan verwijderen en dan na het vlakken de kleppen te stellen en terug te plaatsten.
Nu ben ik alles aan het terug bouwen en de vorige keer had ik de brandstof pomp 180 graden verkeerd gezet wou ik hem even proberen voordat ik de radiator e.d terug ging bouwen.
Ik heb alles op tijd gezet
Riem op spanning
Ik liet de motor een paar keer rond gaan op de startmotor en zag de riem gewoon naar voren komen
Bij 10 omwentelingen ofzo was hij al op de helft van de poulies.
De onderste V-snaar poulie zit nog niet op het tandwiel die zou de riem evt iets kunnen begeleiden. Maar als hij zo hard naar buiten komt dat kan toch nooit gezond zijn.
Kan het zijn dat het revisie bedrijf de locatie van de nokkenas heeft veranderd ten op zichtte van voor naar achter???
Ik zal morgen ook even met een liniaal de lijn van de nokkenas naar de brandstofpomp nakijken.
Verder snap ik er echt niets van
De riem is wel gebruikt maar hij is nog maar 3000 km oud.
Hij zit met de goede draairichting gemonteerd.
Wat kan het verder zijn ???
Groet'n Menno
Een aantal weken geleden is er een waterslang geknapt op de snelweg van mijn 109. Hier zit een Perkins prima 2 liter TDI in. Deze heeft een aluminium cilinderkop met boven liggende nokkenas.
Blijkbaar kunnen ze echt geen sec zonder water want bij de klap van de waterslang reed ik 120 km/h en heb enkel alleen de vluchtstrook op gereden. Maar daarbij is de koppakking er tussenuit geblazen.
Dus auto naar huis gebracht met een trailer en alles gedemonteerd en de kop weggebracht om te vlakken.
Ik heb de nokkenas laten zitten zodat het revisie bedrijf de nokkenas zelf kan verwijderen en dan na het vlakken de kleppen te stellen en terug te plaatsten.
Nu ben ik alles aan het terug bouwen en de vorige keer had ik de brandstof pomp 180 graden verkeerd gezet wou ik hem even proberen voordat ik de radiator e.d terug ging bouwen.
Ik heb alles op tijd gezet
Riem op spanning
Ik liet de motor een paar keer rond gaan op de startmotor en zag de riem gewoon naar voren komen
Bij 10 omwentelingen ofzo was hij al op de helft van de poulies.
De onderste V-snaar poulie zit nog niet op het tandwiel die zou de riem evt iets kunnen begeleiden. Maar als hij zo hard naar buiten komt dat kan toch nooit gezond zijn.
Kan het zijn dat het revisie bedrijf de locatie van de nokkenas heeft veranderd ten op zichtte van voor naar achter???
Ik zal morgen ook even met een liniaal de lijn van de nokkenas naar de brandstofpomp nakijken.
Verder snap ik er echt niets van
De riem is wel gebruikt maar hij is nog maar 3000 km oud.
Hij zit met de goede draairichting gemonteerd.
Wat kan het verder zijn ???
Groet'n Menno