Pagina 1 van 1
zag dit op een ander forum mbt schorsen
Geplaatst: ma 23 dec 2013, 22:22
door Rene110
...en hoorde ik de tip om niet te gaan schorsen( en elk jaar 25 Euro aan kwijt te zijn), maar om (gratis) de auto voor export te melden bij de RDW, en op de 40ste verjaardag eenmalig 40 Euro te betalen om de auto weer te importeren en terug op zijn originele kenteken te zetten...
De auto hoeft hiervoor niet fysiek het land uit.
ik kwam dit tegen op een ander forum, is dit slimmer dan schorsen of zitten er haken en ogen aan?
Re: zag dit op een ander forum mbt schorsen
Geplaatst: ma 23 dec 2013, 22:26
door Frans Bonnes
Hoe wil jij een auto uit het buitenland, want daar is hij officieel naar toegegaan, zonder buitenlandse papieren op Nederlands kenteken zetten?
Dat lijkt mij het grootste probleem.
Re: zag dit op een ander forum mbt schorsen
Geplaatst: ma 23 dec 2013, 22:46
door Marc-my-Words
Ik denk dat het wel kan, d'r zijn hier in NL (in onze kringen) genoeg oude LandRovers die enige (tot geruime) tijd terug uit het UK geïmporteerd zijn, auto's die zeker niet allemaal per direct op NL kenteken gezet zijn, en soms dus nog jaren onder een UK nummer hier in een schuur staan -- als dan verder alles klopt krijgt zo'n auto zonder problemen een NL kenteken.
Misschien is het handig om de basis-vraag - wel slim formuleren - aan de RDW te stellen. Iets in de geest van:
"Beste RDW, ik kan een auto uit België kopen, een ex-NL auto, er zijn wel de NL-papieren (in kopie) beschikbaar maar geen andere (buitenlandse) papieren bij, want de auto is wel egexporteerd maar nooit in België ingeschreven."
Ik ken een iets ander gevalletje: Een ex NL-auto die 10 jaar lang in Frankrijk had vertoefd (en daar onder een Franse nummer heeft gereden), bij de her-invoer had de RDW de oude gegevens zo boven water, en de auto kreeg ook zonder probleem zijn oude NL-nummer weer terug. Er is dus bij de RDW heel veel meer bekend als alleen dat wat je op de RDW-site kan vinden. D'r zijn ook landen waar geëxporteerde kentekens weer opnieuw worden uitgedeeld, dat doen we hier (nog) niet.
Marc
Re: zag dit op een ander forum mbt schorsen
Geplaatst: ma 23 dec 2013, 22:47
door Marc-my-Words
O ja, nog mooier is natuurlijk je auto in een nabij buitenland correct ingeschreven krijgen. Je kan er daarna gewoon mee rijden, alleen niet in Nederland.
Marc
Re: zag dit op een ander forum mbt schorsen
Geplaatst: ma 23 dec 2013, 22:53
door Bart van Dessel
Is inderdaad mogelijk volgens mij, laat het Fransje Weekers maar niet horen Of het echt kan kun je het beste aan de RDW vragen, gewoon eerlijk vragen zonder smoesjes, eerlijkheid duurt het langst.
Gr, Bart
Re: zag dit op een ander forum mbt schorsen
Geplaatst: ma 23 dec 2013, 23:19
door sjorsboomschors/aka/PP
Bart van Dessel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Is inderdaad mogelijk volgens mij, laat het
> Fransje Weekers maar niet horen Of het echt kan
> kun je het beste aan de RDW vragen, gewoon eerlijk
> vragen zonder smoesjes, eerlijkheid duurt het
> langst.l
> Gr, Bart
Uhuh, kijk maar naar Den Haag mbt rapport over vervuiling, reden van MRB, ect....
Re: zag dit op een ander forum mbt schorsen
Geplaatst: di 24 dec 2013, 00:01
door michel
ik zet met enige regelmaat auto's die ik heb gesloopt op uitvoer, je kunt ze gewoon later weer terug halen, schouwen en klaar
Re: zag dit op een ander forum mbt schorsen
Geplaatst: di 24 dec 2013, 00:44
door Frans Mien Mesjien
Toen ik mijn Series III uit 1973 kocht (in 2005 geloof ik) was deze ook uitgevoerd naar een ander land. Welk land??????? Ben ik nooit te weten gekomen. Dat land heet "Niemandsland", ligt ergens op de aardbol en staat vol met auto's. Na de restauratie naar de RDW Roosendaal, keuren, langs douane voor her-invoer, betalen (geen invoerrechten want de auto was daar al te oud voor toen) en papieren in orde maken. Wachten op kenteken en klaar.
Of dat nog zo kan weet ik niet.
Re: zag dit op een ander forum mbt schorsen
Geplaatst: di 24 dec 2013, 08:12
door Paul Stroink, One-Ten.nl
Dat is geen probleem. Maar hou er wel rekening mee dat wanneer hij opnieuw wordt ingevoerd ook weer gecontroleerd wordt. Voor auto's die problemen hebben met de 1/3 regeling of een twijfelachtig chassisnummer is het dus geen goede oplossing.
Vanaf het zesde voertuig (ouder dan 15 jaar) is schorsen gratis. Ik vind het dus handig om altijd minimaal 5 auto's permanent geschorst te hebben dan kunnen de auto's daarna zo vaak als je wilt ontschorst en weer geschorst worden als je wilt zonder extra kosten. Voor maar 125 euro per jaar.
Ik heb een paar volkswagen transporter campertjes voor de verhuur, die kunnen zo mooi geschorst tussen de verhuurperiodes. Wel minimaal een maand natuurlijk.
Re: zag dit op een ander forum mbt schorsen
Geplaatst: di 24 dec 2013, 09:08
door Mrah
Ik kom nu al een paar keer tegen dat je de auto minimaal een maand moet schorsen omdat je anders alsnog moet gaan betalen. Dit moet toch 3 maanden zijn of is dit verandert?
Re: zag dit op een ander forum mbt schorsen
Geplaatst: di 24 dec 2013, 10:37
door Tom_RRC
Dit is verandert.
Re: zag dit op een ander forum mbt schorsen
Geplaatst: di 24 dec 2013, 10:59
door Frans Bonnes
Misschien kan het wel, maar weeg ook het volgende mee:
Een geschorste auto, kun je altijd weer ontschorsen en er mee gaan rijden in bijvoorbeeld de wintermaanden. Wel even een APK, maar die moet bij invoeren ook.
Ook kan je van de Evenementenregeling gebruik maken, zelfs zonderAPK.
Daarbij komt dat schorsen niet al te duur is €24.00. Als je je auto uitgevoerd heb, moet je hem bij invoer ook weer laten keuren, dat kost ook geld.
Alles in aanmerking genomen zou ik persoonlijk liever schorsen, heeft in mijn ogen meer voordelen, en voorwat de kosten betreft lijkt mij dat voor niemand een groot probleem.
Re: zag dit op een ander forum mbt schorsen
Geplaatst: di 24 dec 2013, 11:55
door Marc-my-Words
Ahhh ... als je dus een paar betrouwbare collega's hebt begin je een "fleet-ownership" en dan wordt het schorsen een feest.
Wel even heel degelijk het feitelijke eigendom vastleggen, en natuurlijk ook de verantwoordelijkheden voor de MRB-verrekening en eventuele bonnen, maar daarna heb je tegen een zeer beperkte administratieve inspanning een grote vrijheid mbt schorsen en ontschorsen.
Marc
Re: zag dit op een ander forum mbt schorsen
Geplaatst: di 24 dec 2013, 20:08
door Franc
Hoe zit dat dan met de MRB als je bv 1 dag ontschorst?
Betaal je dan ook 1 dag, of een maand?
In het laatste geval bespaar je wel die 24 Euro, maar mag je 180 Euro of zo aan MRB aftikken.
Groeten,
Franc.
Defender 90 '85 RHD, groen met nu een gegalvaniseerd chassis, werkeloos....
Range Rover Classic 3.5 V8 '85 LHD, groen sinds kort op Benzine
Re: zag dit op een ander forum mbt schorsen
Geplaatst: di 24 dec 2013, 21:41
door Mrah
Je betaald dan die ene dag maar omdat het bedrag wat je hoeft te betalen minder is dan 5 euro hoef je niets te betalen. Alleen betaal je wel weer schorsingsgeld bij schorsen.
Re: zag dit op een ander forum mbt schorsen
Geplaatst: di 24 dec 2013, 23:43
door wilberth
tenzij je er dus al 5 geschorst hebt....eens tellen, als ik dus zeg 15 rovertjes heb, die ik om de beurt een dagje niet schors....dannuh...dannuh... zijn ze dus belastingvrij ipv. tig euro per jaar....
Nu alleen nog even Caroline overtuigen en de ruimte zoeken

Alhoewel, in onze club rijden er natuurlijk voldoende die bij 1 dag gebruik wel degelijk boven de 5 euro mrb uit komen.
groet, Wilberth