V8 into Landrover Series III 88" LHD
Geplaatst: za 28 dec 2013, 22:15
Allen,
na lang wikken wegen toch besloten voor een V8 te gaan. Inmiddels al een tijd bezig met het opknappen van onze landrover 88" Series III uit 1980. Nu heb ik laatst een V8 op de kop kunnen tikken en de conversiekit. Vandaag even gepast en gelijk een aantal uitdagingen tegengekomen.
De oliefilter komt tegen het differentieel aan, had ik iets over gelezen is een haakse variant voor geloof ik.
Een groter probleem is het stuurhuis, deze zit toch echt waar het kleppendeksel komt. Heeft iemand ervaring met deze ombouw? en kan hij/zij mij een stapje op weg helpen met foto's?
Klopt het trouwens ook dat de motorsteunen een 5 cm verder naar achteren komen??
groet,
Koen
na lang wikken wegen toch besloten voor een V8 te gaan. Inmiddels al een tijd bezig met het opknappen van onze landrover 88" Series III uit 1980. Nu heb ik laatst een V8 op de kop kunnen tikken en de conversiekit. Vandaag even gepast en gelijk een aantal uitdagingen tegengekomen.
De oliefilter komt tegen het differentieel aan, had ik iets over gelezen is een haakse variant voor geloof ik.
Een groter probleem is het stuurhuis, deze zit toch echt waar het kleppendeksel komt. Heeft iemand ervaring met deze ombouw? en kan hij/zij mij een stapje op weg helpen met foto's?
Klopt het trouwens ook dat de motorsteunen een 5 cm verder naar achteren komen??
groet,
Koen