Pagina 1 van 1

Technische vraag OT?

Geplaatst: di 04 feb 2014, 12:04
door Ron
Ik durf bijna geen technische vraag meer te stellen op deze landrover.belastingpagina.nl/prikbord maar probeer het toch;

Als ik mijn rem in trap, dan hoor ik de motor stotteren/reageren op de bekrachtiger. Ik neem aan dat daarmee de bekrachtiger aan het einde van het latijn is? Remmen zijn ook wat sponzig maar schijven, blokken en hoofdremcilinder zijn vervangen en ontlucht. Gaat om een Classic van '76

groet,

Ron

Re: Technische vraag OT?

Geplaatst: di 04 feb 2014, 12:32
door Ben leert elke dag van zijn Laro's
Ten eerste maar de vraag waarom je geen vraag durft te stellen, als je de vraag gewoon stelt hier krijg je vast en zeker antwoord.
Daar is dit Prikbord ook een beetje voor en ik weet zeker dat je hier bijna altijd wel geholpen wordt door de Prikkers.

Maar nu jou vraag.

Misschien is het handig om aan te geven wat voor RRC je hebt, of er een benzinemotor inligt of misschien een diesel.

De Rembekrachtiger werkt op het principe dat er een vacuüm gecreëerd wordt door of de carburateur of een aparte vacuümpomp.
wanneer hier een probleem in zit hoeft dat niet altijd een sponsig gevoel in de remmen te betekenen.
Het sponsige gevoel kan ook zijn dat er lucht in je remleidingen zit of in de cilinders.

Het inhouden kan met je vacuüm te maken hebben, maar dan moet je even wachten tot een van de Benzine experts hier reageert.
En dat zal vast wel gebeuren.

Naamloos.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d2a63efec1c52fae735fab149d9b4b1d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-7RZAFUl19ho%2FUlcVq9Kk0-I%2FAAAAAAAAAKc%2F_b_YBz3h4lA%2Fs637%2FNaamloos.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-7RZAFUl19ho/UlcVq9Kk0-I/AAAAAAAAAKc/_b_YBz3h4lA/s637/Naamloos.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-7RZAFUl19ho%2FUlcVq9Kk0-I%2FAAAAAAAAAKc%2F_b_YBz3h4lA%2Fs637%2FNaamloos.jpg', '', 17021922, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Dagelijks leven RRS TDV6
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
109 1977 V8 Verkocht


Ben

Re: Technische vraag OT?

Geplaatst: di 04 feb 2014, 13:05
door Ron
Dag Ben,

Dat ik de vraag niet durf te stellen was eigenlijk cynisch bedoeld maar ik had misschien een emoticon moeten gebruiken Het is een originele 76er dus nog met carburateurs. Als ik de motor gewoon stationair laat lopen en de rem in trap, dan krijg ik een reactie op het motorvacuüm. Ik zou dus denken dat ik dmv de bekrachtiger te veel lucht onttrek maar dat vat ik dus even niet....Misschien dus omdat ik meer onderdruk nodig heb dan normaal en dus een lek heb?

Re: Technische vraag OT?

Geplaatst: di 04 feb 2014, 13:19
door Ben leert elke dag van zijn Laro's
Ik ben geen expert in benzine systemen, maar volgens mij wordt het vacuüm gecreëerd door een venturie effect, door lucht te blazen langs een andere leiding zuigt hij uiteindelijk dan in de andere leiding om zo een vacuüm te creëren.
Dus als je luchtfilter niet verstopt zit, lijkt mij dat geen invloed te geven.

Ontkoppeld de auto wel goed, of is het een automaat?
Het kan natuurlijk ook iets totaal anders zijn.

Ik heb ook wel eens in automaten gereden, dat het net lijkt of de auto door de rem heen wil gaan, dat geeft ook een sponsig gevoel.

Maar goed, de benzine experts en rem experts zullen vast wel reageren.

Naamloos.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c3a1c3a6193ff6347c382b760c49ffb6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-7RZAFUl19ho%2FUlcVq9Kk0-I%2FAAAAAAAAAKc%2F_b_YBz3h4lA%2Fs637%2FNaamloos.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-7RZAFUl19ho/UlcVq9Kk0-I/AAAAAAAAAKc/_b_YBz3h4lA/s637/Naamloos.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-7RZAFUl19ho%2FUlcVq9Kk0-I%2FAAAAAAAAAKc%2F_b_YBz3h4lA%2Fs637%2FNaamloos.jpg', '', 17022642, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Dagelijks leven RRS TDV6
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
109 1977 V8 Verkocht


Ben

Re: Technische vraag OT?

Geplaatst: di 04 feb 2014, 13:36
door Geert LW79
De vacuum slang van de bekrachtiger zit op het spruitstuk aangesloten, als je bekrachtiger lek is zal hij dus valse lucht aanzuigen waardoor de motor anders/slechte gaat lopen, je verandert dan het mengsel.

Geert

Light Weight 2.25 diesel 1979 "Groene Draak"
Defender 110 TD5 1999 "Grote Groene Griezel"
(gehad: RRC V8 3.5 10.5P6 blok SU carb 1976 op LPG)

P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg --> mod_embed_images_loadimage('82cb9f410879a9a1d016e496cdbd907e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-cdFgXAupv7w/ULI0Cc1Y_iI/AAAAAAAAACU/dLjXu5ZKbjU/s320/P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', '', 17022769, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: Technische vraag OT?

Geplaatst: di 04 feb 2014, 17:49
door Marc-my-Words
OT betekent hier On Topic.

Re: Technische vraag OT?

Geplaatst: di 04 feb 2014, 17:50
door Mrah
Als een rembekrachtiger lek is hoor je hem sissen tijdens het intrappen van de rem en blijft ook sissen.

Als de motor behoorlijk reageert op het rempedaal heb je toch kans dat de motor niet helemaal goed afgesteld staat qua mengsel, ontsteking of iets anders.

Hier zou hij niet veel last van moeten hebben als alles in orde is. Even heel iets in toeren zakken is normaal.

Heb zelf wel eens een auto gehad die afsloeg met intrappen van rem en intrappen koppelingspedaal. Bleek uiteindelijk te weinig compressie te hebben door kapotte zuigerveren. Dan is intrappen van de rem al voldoende om de motor af te laten slaan.

Dit hoeft bij jou niet het geval te zijn maar als je echt alles gecontroleerd hebt en nog problemen zou je hier aan kunnen denken.

Re: Technische vraag OT?

Geplaatst: di 04 feb 2014, 18:54
door Ron
Dacht ook dat het misschien de motor was Ik merk het alleen bij stationair lopen dat de motor wat stotter maar heb het verder nooit bij een auto gehoord dus vond het nogal vreemd. Ik zal eens kijken of ik idd iets aan het mengsel kan doen. Bedankt voor je antwoordt!

Re: Technische vraag OT?

Geplaatst: di 04 feb 2014, 22:00
door Mud Machine
Vacuum wordt gecreerd door je motor (heerst onderdruk in je spruitstuk en dat zit met een dikke slang aan je rembekrachtiger). Als je motor reageert op intrappen rempedaal kan dat duiden op de genoemde afstelling maar hoeft niet.

Zit er remvloeistof in de vacuumslang?
Blijft het remvloeistofnivo op peil?

Re: Technische vraag OT?

Geplaatst: di 04 feb 2014, 22:20
door Ron
Ik heb inmiddels de bekrachtiger vervangen maar reactie van de motor blijft hetzelfde. Zie geen vloeistof in de slang en niveau blijft zo te zien op peil.
De motor lijkt misschien wel meer te reageren op het uitgaan van het pedaal dan op het ingaan (intrappen) en pedaal komt niet helemaal terug...(veer lijkt goed)

Re: Technische vraag OT?

Geplaatst: wo 05 feb 2014, 08:51
door Mud Machine
Heb je ook de terugslagklep vervangen?

Als de bekrachtiger niet meer werkt heb je normalerwijze eerder een hard pedaal omdat de bekrachtiger niet meer meehelpt.

Sponzig pedaal is lucht en bij de oude RR kan ontluchten vaak een probleem zijn. Je hoofremcilinder kan ook intern lek zijn.
Onluchten met Eezibleed werk naar mijn ervaring het beste. Bij de 2 man pedaalintrap methode loop je kans dat de zuiger in een gebied komt waar hij normaal niet komt en daarbij de seal beschadigd door opgehoopt intern vuil. Dan krijg je ook geen hard pedaal meer ivm inwendige lekkage.

zitten de slangen allemaal goed aangesloten en nergens valse lucht?

Re: Technische vraag OT?

Geplaatst: wo 05 feb 2014, 23:56
door Andrew Colville
IK denk dat hij te arm is afgesteld te arm is te weinig benzine als het mengsel te arm is en je remt komt er nog extra lucht bij ( minimaal maar toch ) dan wil de motor uitvallen om dat het mengsel dan helemaal te arm wordt.

Maar het kan ook zijn dat de stat van de motor slechter is.

Eerst eens de carbs afstellen deze moeten sinchroon gesteld zijn en het C0 moet goed zijn. hopelijk is je probleem dan weg.

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )

Re: Technische vraag OT?

Geplaatst: do 06 feb 2014, 20:22
door Ron
Zou best eens te arm kunnen lopen. Viel me op dat zodra ik de luchttoevoer bij het luchtfilter ook maar iets smoor, de motor direct uitvalt. Geloof bij deze auto niet dat de rest dusdanig hermetisch is afgesloten dat er verder geen kiertje ed is!

Bedankt voor tips zover!