Hallo,
De scharnieren aan de buitenkant van het schutbord bij een serie 3 zijn die alleen
bedoeld voor het neer klappen van de voorruit? en hebben verder geen structurele functie?
of zijn ze echt nodig?
ik wil ze weglaten bij het renoveren van de bulkhead.
mvgr Jos
voorruit scharnier serie 3
Re: voorruit scharnier serie 3
Hallo.
De scharnieren hebben wel degelijk een nut. Zij houden de voorruit gespannen tegen de bulkhead (met rubber er tussen). En ze dragen ook bij aan het unieke uitzicht van een Serie III. De latere uitvoeringen (Defender) hebben enkel die lelijke verbindingsstukjes om alles samen te houden. Hetzelfde geldt voor de twee ventilatiekleppen die in de latere versies ook zijn weggelaten. Ik vind het maar een triestig uitzicht. Maar ja, wie ben ik ...
Groeten. ?
De scharnieren hebben wel degelijk een nut. Zij houden de voorruit gespannen tegen de bulkhead (met rubber er tussen). En ze dragen ook bij aan het unieke uitzicht van een Serie III. De latere uitvoeringen (Defender) hebben enkel die lelijke verbindingsstukjes om alles samen te houden. Hetzelfde geldt voor de twee ventilatiekleppen die in de latere versies ook zijn weggelaten. Ik vind het maar een triestig uitzicht. Maar ja, wie ben ik ...
Groeten. ?
Re: voorruit scharnier serie 3
hallo
De scharnieren zijn DE bevestigings van je voorruit
deze weglaten zou ik niet aanraden
Alan
De scharnieren zijn DE bevestigings van je voorruit
deze weglaten zou ik niet aanraden
Alan