Pagina 1 van 1

V8 tuimelaars

Geplaatst: za 05 apr 2014, 23:00
door Mrah
Ik ben op zoek naar tuimelaars voor mijn 3.5 V8. Diverse inner cups zitten los.

Nu is het zo dat RPI zegt deze niet meer te verkopen omdat er geen fabrikant is die ze hun kan leveren volgens de door RPI gewenste (betaalbare) kwaliteit.

Nu zie ik op Rimmerbros - behalve een origineel setje voor een luttele 825 pond!!! - ook nog stalen tuimelaars aangeboden. Is dit wat? Gebruikerservaringen?

Paddockspul durf ik niet te kopen.
real-steel heb ik geen ervaring mee misschien ook een optie?

Eventuele betaalbare alternatieven of ook goede gebruikte originele zijn ook welkom.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/04/2014 21:07 door Mrah.

Re: V8 tuimelaars

Geplaatst: zo 06 apr 2014, 00:35
door Bart van Dessel
Ik heb er een stuk of 6 liggen, als je 's in de buurt bent dan mag je ze komen bekijken. Zijn originele L.R., komen uit diverse V8 motoren, van 3.5 tot 4.6.

Groetjes, Bart
Meijel

Re: V8 tuimelaars

Geplaatst: zo 06 apr 2014, 00:46
door Philip
Ik heb ook de metalen tuimelaars in mijn blok zitten. De eerste levering was rubbish, alle tuimelaars hadden een andere hoogte. Hierna heb ik een goed set gekregen en die doen het nu al 3 jaar in mijn 4.0 zonder gekkigheid.

Re: V8 tuimelaars

Geplaatst: zo 06 apr 2014, 01:02
door Mrah
Metalen tuimelaars? Aluminium is ook metaal. Wat bedoel je nou?

Re: V8 tuimelaars

Geplaatst: zo 06 apr 2014, 02:51
door Jos Daalmans
Hoi,

Magnetisch of niet magnetisch, metaal (magnetisch dus) doet het ook wel voor onze V8 motoren, zolang ze niet in een MG B V8 liggen en dus veel toeren maken (hebben een speelgoed vliegwieltje),
De Laro met een V8 blijft toch beneden de 3.000 tot 3.500 Rpm en doet het even zo goed, beter nog, een traditionele Amerikaanse V8 slijt niet omdat ze alleen maar metalen tuimelaars hebben.


Succes en sleutel ze,

Jos

Profiel+III.jpg --> mod_embed_images_loadimage('07018e380494a12cdc97a3233b2f2525', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-R1UMZNi_mZI%2FUophGk5cUjI%2FAAAAAAAAJNA%2FGz8iTitKsG8%2Fw965-h418-no%2FProfiel%2BIII.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-R1UMZNi_mZI/UophGk5cUjI/AAAAAAAAJNA/Gz8iTitKsG8/w965-h418-no/Profiel+III.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-R1UMZNi_mZI%2FUophGk5cUjI%2FAAAAAAAAJNA%2FGz8iTitKsG8%2Fw965-h418-no%2FProfiel%2BIII.jpg', '', 17131677, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. This car contains: 16 Rockers, 49 Rollers and 1 Mule to drive it.
The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".

Re: V8 tuimelaars

Geplaatst: zo 06 apr 2014, 04:05
door Henk Bossinade
Beste Jos , aluminium is een metaalsoort. Staal,ijzer tin, koper, aluminium, etc. zijn metalen. Dat is wat Mrah bedoeld . Dus de tuimelaars van een V8 zijn orgineel van aluminium ,een metaalsoort . Er zijn ook namaaktuimelaars van staal. Dit is ook een metaalsoort . Metaal heeft per definitie niks te maken met wel of niet magnetisch,soms zijn bepaalde metalen wel meer of minder magnetisch.. Mijn LR V8 draait, als ik het gas vol intrap,tegen de 5000 RPM(niet prettig).Ik gebruik geen immitatietuimelaars en al helemaal geen stalen..Gewoon orginele van de LR dealer,wel wat duurder maar tenminste goed.Vr gr Henk B.

Re: V8 tuimelaars

Geplaatst: zo 06 apr 2014, 16:43
door G-men (Gargamel)
RPI heeft mij in 2009 een blok geleverd; waarbij ze ook aluminium tuimelaars gebruikt hadden; Na 1500km bogon het spul flink te tikken, en idd losgeslagen inner cups.
Chris heeft me toen een set stalen tuimelaars met andere tuimelaarassen geleverd. Probleem opgelost.
Wel gaf hij toen al aan dat ze veel klachten hadden gehad en hij uitsluitend origineel LR, of een stalen set.
Gezien het max toerental geen enkel probleem.

Gerrit