Toerenteller softdach werkt niet meer.... dynamo ook stuk? HELP
Geplaatst: di 08 apr 2014, 11:07
Dag heren en dames.
Van mijn range rover 3.9 EFI softdash 1993 begon laatst mijn toerenteller vaag te doen..
Net of er ergens een los contactje zit.. Aan / uit.... aan / uit .... etc...
Nu is hij er helemaal mee opgehouden. De snelheidsmeter deed deze week ook ff mee...
Reed vorige week op de snelweg uurtje 140 km/h, ( zonder dat de toerenteller het deed ) en stopte bij het tankstation om te tanken.
Daarna weer proberen te starten, maar kreeg niet genoeg stroom op de startmotor leek het. Ik hoorder enkel : "KLIK".."KLIK"..
Daar de auto laten staan, en 2 uur later was ik er weer om het af te slepen. Maar toch even geprobeerd... En hij deed het gewoon weer.
Op weg naar huis ( 10 km ) , en toen na 9 km begon de auto helemaal gek te doen... stotteren... carkit ging uit...gevarenlichten deden niet meer... etc..
Auto uitgevallen onder het rijden...
Laatste km naar huis afgesleept..
Eerst ff een andere accu er in gezet. En de range rover starte direct weer.
Maar onder de kap ff de multimeter er op, en meet 12.50 volt bij stationair draaiende motor.
Na wat googlen moest het de dynamo zijn, en deze vervangen door een 2dehands exenplaar.
Deze vervangen, maar meet nog steeds 12.50 volt stationair..
Dit moet normaal toch 14.50 volt zijn? Of heb ik het mis?
Nu 20 km verder, maar nog geen last gehad dat de auto weer ging staan.
Voltage stationair blijft 12.50 volt.
Maar het probleem van de toerenteller is nog niet opgelost!
Deze doet nog steeds niet!
Waar moet ik dit oplossen? Welke draad kan los zitten?
Heb wel eens ergens gelezen dat een draad op de dynamo te maken heeft met de toerenteller..
HELP!!!!!
Van mijn range rover 3.9 EFI softdash 1993 begon laatst mijn toerenteller vaag te doen..
Net of er ergens een los contactje zit.. Aan / uit.... aan / uit .... etc...
Nu is hij er helemaal mee opgehouden. De snelheidsmeter deed deze week ook ff mee...
Reed vorige week op de snelweg uurtje 140 km/h, ( zonder dat de toerenteller het deed ) en stopte bij het tankstation om te tanken.
Daarna weer proberen te starten, maar kreeg niet genoeg stroom op de startmotor leek het. Ik hoorder enkel : "KLIK".."KLIK"..
Daar de auto laten staan, en 2 uur later was ik er weer om het af te slepen. Maar toch even geprobeerd... En hij deed het gewoon weer.
Op weg naar huis ( 10 km ) , en toen na 9 km begon de auto helemaal gek te doen... stotteren... carkit ging uit...gevarenlichten deden niet meer... etc..
Auto uitgevallen onder het rijden...
Laatste km naar huis afgesleept..
Eerst ff een andere accu er in gezet. En de range rover starte direct weer.
Maar onder de kap ff de multimeter er op, en meet 12.50 volt bij stationair draaiende motor.
Na wat googlen moest het de dynamo zijn, en deze vervangen door een 2dehands exenplaar.
Deze vervangen, maar meet nog steeds 12.50 volt stationair..
Dit moet normaal toch 14.50 volt zijn? Of heb ik het mis?
Nu 20 km verder, maar nog geen last gehad dat de auto weer ging staan.
Voltage stationair blijft 12.50 volt.
Maar het probleem van de toerenteller is nog niet opgelost!
Deze doet nog steeds niet!
Waar moet ik dit oplossen? Welke draad kan los zitten?
Heb wel eens ergens gelezen dat een draad op de dynamo te maken heeft met de toerenteller..
HELP!!!!!