Pagina 1 van 1

Benzine meter series 3 militair

Geplaatst: ma 21 apr 2014, 20:30
door Nico
Hoe kan dat nou, ik heb dus 2 tanken onder de auto. De rechter gebruik ik niet.
Vorige week was de linker lek. Ik heb beide tanken er onder uit gehad en de linker gerepareerd.
Omdat de aansluiting van de benzine meter was afgebroken (hij deed het nog wel goed met het draadje om het afgebroken stukje geknoopt) heb ik de meter uit de andere tank gehaald en ze dus omgeruild. Na montage doet de benzine meter het niet meer.
Het rare is dat hij eerst helemaal leeg aangeeft en na een paar minuten rijden helemaal vol. Zit niet vol.
Ik dacht dus oké, dan draai ik het weer om, vandaag benzine meter uit de rechter tank gehaald en die aangesloten, doet die het ook niet!
Hoe kan dat nou?

Re: Benzine meter series 3 militair

Geplaatst: di 22 apr 2014, 01:03
door dirk ambu
is de massa naar de tank wel goed ?

met vriendelijke groet

dirk ambu

land rover 109 serie 3 ambulance 1980 2,5 na en in opbouw defender 110 5 deurs 1986

[www.defender.mijnalbums.nl]

Re: Benzine meter series 3 militair

Geplaatst: di 22 apr 2014, 01:23
door Nico
Goede vraag Dirk, ik ga morgen een massa draadje trekken naar de tank.

Re: Benzine meter series 3 militair

Geplaatst: do 24 apr 2014, 00:37
door nico
Hoi Dirk,

Dat was hem dus niet.
Heb nog even gemeten, ik meet 156 ohm over de meter, ook als ik de vlotter optil.
Blijft de vraag waarom de meter leeg aangeeft bij starten na een paar minuten opeens naar vol gaat.

Re: Benzine meter series 3 militair

Geplaatst: do 24 apr 2014, 04:41
door Jurgen van Aken
In de kraan om van de linker naar de rechter tank om te schakelen zit ook een schakelaar.
Mogelijk dat die niet helemaal fris meer is.

Wat voor weerstand meet je over de (afgekoppelde) vlotter?

Jurgen

Re: Benzine meter series 3 militair

Geplaatst: do 24 apr 2014, 09:59
door nico
Hoi Jurgen,
over de vlotter op de (lege) rechtertank meet ik ca 87 ohm
Van die schakelaar wist ik niet, zal ik ook even naar kijken.

Re: Benzine meter series 3 militair

Geplaatst: di 29 apr 2014, 19:31
door Nico
Opgelost, blijkt dus toch aan de weerstand van d vlotter te liggen. Ik maakte een fout met de aarde Bin de controle van de meters.
Nu weer de oude gemonteerd met een nieuwe draadaansluiting bovenop en nu werkt het weer naar behoren.
Bedankt voor het meedenken.