Pagina 1 van 1

brandstofpomp td5, wat gaat er stuk?

Geplaatst: di 08 jul 2014, 22:14
door Paul Kampeerrover
Het is bekend dat de pompen tussen 250.000 en 300.000 km stuk kunnen gaan.
Maar wat gaat er dan stuk. Is zo'n ding niet te reviceren, ook al is het specialistisch.

En als de pomp aan z'n eind is, hoe lang kan je er dan nog mee doorrijden of is dat niet te zeggen.

Jullie begrijpen het al, ik heb een km stand van 266.000km en heb de td5 met iets meer dan 200.000km gekocht en niet alle onderhoudshistorie is bekend. Wel dat alle beurten keurig zijn gedaan, maar in het onderhoudsboekje staat niet vermeld wat er meer is gedaan dan het onderhoud dat in het boekje staat.
Zal ik alvast een pomp bestellen en zo ja bij BP of Paddock of....

Groet! Paul

Re: brandstofpomp td5, wat gaat er stuk?

Geplaatst: di 08 jul 2014, 22:33
door Geert LW79
Heb de mijne net vernieuwd, begon steeds harder te jengelen en de niveau meter deed het niet meer (daar bleek een draadje van los aan de potmeter)
Het is een klomp plastic en zo te zien kan het niet makkelijk uitelkaar. Heb de oude wel bewaard en ga die eerdaags eens onderzoeken, misschien kan ik er een reserve pomp van maken.
De ring die de pomp op zijn plaats houd was bij mij aan een kant al doorgerot, best kans dat hij eerdaags eens los was geraakt.
Heb pomp, afdicht rubber en bevestigingsring vernieuwd, Pomp is origineel VDO. (Chinese after market schijnt bagger te zijn)
Heb de spullen bij ET Coevorden gehaald, bleek niet veel te schelen met Paddock.

Oh ja, de auto heeft 240.000 km gelopen.

Geert

Light Weight 2.25 diesel 1979 "Groene Draak"
Defender 110 TD5 1999 "Grote Groene Griezel"
(gehad: RRC V8 3.5 10.5P6 blok SU carb 1976 op LPG)

P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg --> mod_embed_images_loadimage('883aba7d3d20ca991ede6cea60f6f37d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-cdFgXAupv7w/ULI0Cc1Y_iI/AAAAAAAAACU/dLjXu5ZKbjU/s320/P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', '', 17226155, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: brandstofpomp td5, wat gaat er stuk?

Geplaatst: di 08 jul 2014, 22:45
door oudijzer
Hoi Paul de pomp gaat gieren dit geluid kan je niet negeren de pomp heeft dan niet genoeg opbrengst bij mij ging dit nog heel lang goed 320.000 km maar heb deze toen vervangen voor dat ik echt de WA out back in ging met vrouw en kinderen. ik zou ook in Europa niet willen stranden voor een pomp van 500 euro+ dat is echt zonde van je trip je moet hem toch vervangen doe dit op tijd en origineel.

Re: brandstofpomp td5, wat gaat er stuk?

Geplaatst: wo 09 jul 2014, 00:28
door G-men (Gargamel)
If it aint't broke......

Re: brandstofpomp td5, wat gaat er stuk?

Geplaatst: wo 09 jul 2014, 01:13
door Andrew Colville
Het pompje slijt gewoon intern, de borsteltjes raken op en de rollen van het pompje worden ruw en vierkant.

Het is gewoon een bosch pompje, maar is twee fases.

Ook zul je merken dat je de boel wel uitelkaar krijgt er zal van alles afbreken, daarna kun je hem alsnog in de kliko gooien en gewoon weten dat je nieuwe pomp weer jaren mee zal gaan

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )