Pagina 1 van 1

Cilinderbussen Rover V8

Geplaatst: di 08 jul 2014, 20:56
door Tom_RRC
Aangezien de zoek functie niet werkt kan het zijn dat ik de vraag dubbel stel.
Wie heeft er ervaring met het verbussen van de rover V8? Ik wil mijn Thor V8 voorzien van bussen met een kraag (zoals bij Turner).
Ik heb al een quote van rondom de €1250 inclusief 8 bussen, demontage oude bussen, montage nieuwe bussen, boren + honen op bijgeleverde zuigers en reinigen blok.

Wat zijn de ervaringen, wie heeft andere revisie bedrijven als referentie?

Re: Cilinderbussen Rover V8

Geplaatst: di 08 jul 2014, 21:54
door Michel WaZ
Alleen een you tube filmpje gezien............met een grote gasbrander het blok verwarmen en dan werden ze er met een hamer vanaf de onderzijde uitgeslagen.
Of dit de juiste manier is betwijfel ik.

RRC '86 V8

Re: Cilinderbussen Rover V8

Geplaatst: di 08 jul 2014, 22:03
door Michel WaZ
YouTube

Youtube2

RRC '86 V8



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/07/2014 20:06 door Michel WaZ.

Re: Cilinderbussen Rover V8

Geplaatst: di 08 jul 2014, 22:12
door Bart van Dessel
Hoi Tom, heb je JPS in Weert al 's gevraagd?

Gr, Bart

Re: Cilinderbussen Rover V8

Geplaatst: di 08 jul 2014, 22:13
door Jos Daalmans
Hoi,

Ik heb vroeger aan de DAF 1160 motorblokken gesleuteld. Deze waren ook voorzien van bussen, uiteraard met een kraag.
Voor de demontage hadden we een hydraulische trekker, een schijf die onder in de bus paste, een zware bout indrzaide die aan de hydraulische cilinder zat en daamee trok je de bus er uit.
Een gietijzeren dieselblok even warm stoken gaat uiteraard niet, dus veel kracht en het juiste gereedschap was de methode.
Monteren ging ook weer met een hydraulische cilinder of met een spindel, een brug onder in de bus ruimte en een schijf boven op de bus.
De bus werd ingesmeerd met groene zeep alvorens deze in het blok werd geperst. Een en ander moest zorgvuldig gebeuren, want honen kan met een nieuwe bus (die al machinaal gehoond is) natuurlijk niet.

Warm stoken van het blok lijkt mij erg link. Onderdompelen in heet water en daarna met stikstof de bussen koelen, lijkt mij wel een mogelijkheid.

Ik zou een referentie vragen van iemand die dit al bij deze firma heeft laten doen.
Het bedrag zoals genoemd lijkt mij redelijk, maar vraag ook nog eens een andere motor revisie specialist. Rover is niet de enigste met bussen in aluminium blokken. Alfa had dit ook al vele jaren. Alleen stroomde het koelwater direct om deze bussen, wat ook tot heel veel dure reparaties heeft geleid , omdat de eigenaar te snel op het gas ging (het bekende Alfa temperatuur lampje).

Succes met het zoeken en de uiteindelijke reparatie,

Jos

Profiel+III.jpg --> mod_embed_images_loadimage('23313cb9b6e13bf64c2f54babaf80ede', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-R1UMZNi_mZI%2FUophGk5cUjI%2FAAAAAAAAJNA%2FGz8iTitKsG8%2Fw965-h418-no%2FProfiel%2BIII.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-R1UMZNi_mZI/UophGk5cUjI/AAAAAAAAJNA/Gz8iTitKsG8/w965-h418-no/Profiel+III.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-R1UMZNi_mZI%2FUophGk5cUjI%2FAAAAAAAAJNA%2FGz8iTitKsG8%2Fw965-h418-no%2FProfiel%2BIII.jpg', '', 17226122, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. This car contains: 16 Rockers, 49 Rollers and 1 Mule to drive it.
The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".

Re: Cilinderbussen Rover V8

Geplaatst: di 08 jul 2014, 23:06
door Disco
je zou het hier kunnen vragen linkje

Jo

Re: Cilinderbussen Rover V8

Geplaatst: di 08 jul 2014, 23:55
door Mrah
Mooi om te zien dat filmpje, dat ga ik ook eens doen met een oud blok dat ik heb. Ik zou niet weten waarom dit niet de goede manier is. Het zijn toch de oude cilinders dus met het tikken doe je geen kwaad. Verwarmen van het blok kun je goed onder controle houden met infrarood meter.

Je moet met de nieuwe cilinders alleen zorgen dat die afgekoeld in een keer op de juiste plek in het verwarmde blok komen te zitten.

De temperatuur was in Fahrenheit zag ik (correct me if i'm wrong) 400F = 205 graden Celsius. Helemaal niet zo denderend heet. Dat kan dus best goed gaan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/07/2014 22:01 door Mrah.

Re: Cilinderbussen Rover V8

Geplaatst: wo 09 jul 2014, 15:35
door RoLandrover
Eggens in Assen.

kent de blokken goed. Destijds alle 4.6 verbus-revisie gedaan voor de locale LR dealer.

grtn

RoLandRover