6 cilinder wordt 2.5NA diesel
Geplaatst: ma 18 nov 2013, 01:07
Als ik het verhaal van Jos (zescil) lees word ik een beetje jaloers, maar ik ben sinds vorige week van mijn 6 pitter afgestapt.
Het motortje liep als een zonnetje....Maaaaar, verbruikte zeer veel brandstof en nog meer olie ( ongeveer 1 liter per 100 km, lekte niet en rookte minimaal???).
Daarbij zat er totaal geen pit in, op de snelweg reed ik maximaal 80 en boven op een iets hoger viaduct max. 65, met dikke vrachtwagen neuzen in je spiegel(niet leuk).
Ook nog 4x in 5 maanden de ANWB gebeld en toen was ik klaar met mijn mooie 6 pittertje, HELAAS .
Vorige week heb ik mijn Bugeye naar Ron Bolleboom gebracht en hij bouwt er nu een recent gereviseerd 2.5 liter NA diesel blokje in.
Binnenkort verwacht ik dus weer probleemloos rond te kunnen rijden en als het moet ook zonder zweet in de bilnaat over de snelweg te kunnen.
Groeten Richard.
Het motortje liep als een zonnetje....Maaaaar, verbruikte zeer veel brandstof en nog meer olie ( ongeveer 1 liter per 100 km, lekte niet en rookte minimaal???).
Daarbij zat er totaal geen pit in, op de snelweg reed ik maximaal 80 en boven op een iets hoger viaduct max. 65, met dikke vrachtwagen neuzen in je spiegel(niet leuk).
Ook nog 4x in 5 maanden de ANWB gebeld en toen was ik klaar met mijn mooie 6 pittertje, HELAAS .
Vorige week heb ik mijn Bugeye naar Ron Bolleboom gebracht en hij bouwt er nu een recent gereviseerd 2.5 liter NA diesel blokje in.
Binnenkort verwacht ik dus weer probleemloos rond te kunnen rijden en als het moet ook zonder zweet in de bilnaat over de snelweg te kunnen.
Groeten Richard.