Pagina 1 van 1
110 ombouwen naar grijs kenteken
Geplaatst: ma 11 nov 2013, 22:09
door JD
Heb een geweldige 90 RHD die is omgebouwd naar grijs kenteken. Rijdt prima, goed onderhouden, weinig te klagen maar heb mijn zinnen gezet op een 110 LHD.
Wil er het liefst een die al is omgebouwd en die dichte ramen heeft, dus geen 110 hardtop.
Is het mogelijk om 'gewone' versie om te bouwen naar grijs kenteken?
Wat heb je daar voor nodig? Wie heeft daar ervaring mee?
JD
Re: 110 ombouwen naar grijs kenteken
Geplaatst: ma 11 nov 2013, 22:17
door Erik One-ten+LW op 't werk
Heb het zelf nooit gedaan, maar er zijn er genoeg. Je wilt dus eigenlijk een 5 deurs grijs-kenteken?
Achterbak eruit, achterste ramen eruit. Geloof dat een verhoogd dak tegenwoordig niet meer noodzakelijk is, iets met hoogte verschil tussen bovenkant voorportieren en achterdeur ofzo?
Wellicht reageren er die er meer van weten, maar het kan zondermeer.
Grtz. Erik
Re: 110 ombouwen naar grijs kenteken
Geplaatst: ma 11 nov 2013, 23:24
door Marc-my-Words
Tja, laat ik eerst even vragen of je misschien blond bent ... kijk even in een folder bij de Dealer vandaan en je weet al heel wat.
Kijk daarna in een grijskenteken 5 deurs en je weet nog veel meer. (En tenslotte even kijken op de belasting-website mbt grijs.)
Maar goed het kan dus, zonder schot binnen moet je het dak verhogen (of achter langere veren monteren, want het verschil tussen hoogste punt en deur-opening moet een bepaalde minimuem-maat hebben (je zou ook de deuropening kunnen verkleinen).
Dan een 30 cm schot om de laadruimte te begrenzen (max en min maten vind je bij de belasting) dit schot mag een |__|-vorm hebben waarbij deze |__| met zijn twee | | danaansluit op de wielkasten. Laadvloer moet vlak zijn en in de zijwanden van de laadruimte mogen geen ruiten zitten muv één opening rechts en (als ik het goed heb het raam in de deur dat dan niet half geblindeerd moet (links moet dat wel geblindeerd tot het vlak dat met de voorzijde van de |__| samenvalt. De "alpin" raampjes moeten dus ook dicht.
Verder hoeft er niet veel (nu ja, ik neem aan dat duidelijk is dat er geen tweede zitrij en of andere zitplaatsen achter de eerste mogen zijn).
O ja, een grijskenteken auto hoeft geen 3e remlicht te hebben.
Marc
Re: 110 ombouwen naar grijs kenteken
Geplaatst: di 12 nov 2013, 16:23
door JD
Vind je eerste zin ietwat overdreven. Als je geen zin hebt om te reageren, hoeft dat echt niet. Iets minder arrogant kan ook wel!!
Re: 110 ombouwen naar grijs kenteken
Geplaatst: di 12 nov 2013, 16:42
door Marc-my-Words
Sorry als het als arrogant overkwam.
Ik dacht meer ...iemand die al in een grijze 90 rijdt is op 'n minst een beetje naïef als ie nog nooit gezien geeft dat er ook "grijze" 110-en zijn.
En dan wel een beetje arrogant: Als je wat aan mijn bijdrage hebt, doe er je voordeel meer, heb je er niks aan, doe er dan je achterdeel mee.
O ja, qua voordeel ... je hebt er vlgs mij heel wat aan om even beter te kijken hoe het er uitziet bij een door LandRover NL geleverde grijze auto, en eventueel dus wat kiekjes daarvan. Stel dat een RDW-man z'n dag niet heeft is het handig als je ervoor gezorgd hebt dat je beslagen op het ijs komt .... anders kom je hier straks terug gekrabbeld met een vreemde uitglijer (je leest hier meestal dat de RDW cooperatief is, maar soms ook dat ze de weg kwijt zijn, en in dat laatste geval is het handig als jij de weg wel weet).
Marc
Re: 110 ombouwen naar grijs kenteken
Geplaatst: di 12 nov 2013, 16:42
door Anton (Rumble)
JD Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vind je eerste zin ietwat overdreven. Als je geen
> zin hebt om te reageren, hoeft dat echt niet. Iets
> minder arrogant kan ook wel!!
100 punten gewoon lomp!
De rest van het vehaal klopt, ik zou gewoon op zoek gaan naar een grijskenteken uitvoering. Ombouwen gaat toch het nodige kosten.
Re: 110 ombouwen naar grijs kenteken
Geplaatst: di 12 nov 2013, 17:43
door JD
Ombouwen naar grijs kenteken voor de 90 is mij echt meegevallen. Heb alles zelf gedaan, ziet er goed en degelijk uit.
Verwacht bij een 110 meer problemen met het dichten van de zijramen.
Vind het verhaal van de RDW/belasting niet echt duidelijk.
Er is vast wel iemand op dit forum die ombouw van een 110 heeft gerealiseerd. Ben daar benieuwd naar.
JD
Re: 110 ombouwen naar grijs kenteken
Geplaatst: di 12 nov 2013, 18:00
door Marc-my-Words
JD,
Wat is er dan niet duidelijk ? Ik wordt langzaamaan meer en meer asblond (mijn sik kan al met StNiklaas concurreren) maar ik zie geen problemen of onduidelijkheden, althans niet als het om een 5-deurs 110 gaat -- bij een 3 deurs HardTop is het nog makkelijker.
Marc
Re: 110 ombouwen naar grijs kenteken
Geplaatst: di 12 nov 2013, 18:41
door JD
Kijken of ik het jou kan uitleggen.
Bij een 90 vervang je de panelen met ramen door dichte vaste panelen.
bij een 110 met 5 deuren zal je de ramen dicht moeten maken. Vraag is bijv. hoe je dat doet. Vaste panelen gebruiken kan niet.
JD
Ik word is zonder 't'. Wie is er nu blond!! HIHI
Re: 110 ombouwen naar grijs kenteken
Geplaatst: di 12 nov 2013, 20:04
door Marc-my-Words
Hé bijdehante knutselaar .. als je een 90 dicht krijgt is een 110 niet veel moeilijker.
Kijk even naar een door de dealer verkochte grijze CSW's In de linker deur zit een zwart paneeltje tot de lijn waar het 30cm schot de laadvloer afgrenst.
Dat paneeltje moet dan (officieel) vast verbonden zijn, met lijm oid.
Rechts is het makkelijker, daar wordt een rest-raampje toegestaan (en als ik het goed heb mag je dan ook nog een extra "opening" rechts hebben).
Vreemd genoeg staat in NL de 5 deurs 110 met "utility-pack" niet in de folder. In het nabije buitenland heb je die wel, de schuiframen achterin zijn bij deze auto's niet aangebracht (dus ziet het er achter de 2e rij deuren als een HardTop uit), dat zou heel mooi zijn voor de grijze ombouw, dan hoef je alleen het 30 cm schot, een half raam in de linker deur, de "safari" raampjes in het dak en de dakhoogte aan te passen (als je een HardTop dak kan scoren dan zijn die laatste twee in ene opgelost).
Marc