zescil ontluchten is dr hoofdremcilinder nog wel goed
Geplaatst: wo 06 nov 2013, 00:05
hello again
na de voorste wielremcilinders te hebben vervangen zit ik nu dus met het bekende ontluchtings probleem en ik ben niet de eerste en ook niet de laatste
hier op t forum al veel gevonden hierover zo ook op de forums van engeland , duitsland, noord Amerika en ja ook in austalie is t bekent
wat kan er fout gaan..veel montage remschoenen juiste dikte en breedte. remtrommels , veertjes op de juiste plek enz maar dat zit/is dus goed
ontluchten;
eerst geprobeerd met twee man een voor t pendaal en de ander [ik dus] voor de nippel met slangetje en potje je weet wel geen succes
ok gelezen eerst remschoenen terug stellen en met druk op t reservoir niet meer dan 1 a 1.5 bar
geen succes
toen een buurman die veel aan autoo,s werkt met een vacuum geval aan de gang
geen succes
wat mij wel opvalt is dat als ik t rempedaal indruk [en deze gaat dus door t matje heen zeg maar] de vloeistof in t reservoir zie bewegen/golven
volgens mij klopt dit niet en is er iets binnen in de hoofdremcilinder aan rubbertjes niet helemaal juist
als ik terug denk aan de eerste keer ontluchten heeft mijn vader [die t pedaal bediende] te ver door getrapt en zo die rubbertjes van zn plek gedouwd
ik weet nu dus niet of mijn stelling klopt en hoop dus dat een van jullie mijn twijfels weg kan nemen
ik bedien mn pedaal en zie de vloeistof in t reservoir duidelijk bewegen[klotsen is een groot woord]
voor een hoofdremcilinder revisie ben ik niet bang als ik eerst maar is weet waar t aan scheelt
groet jos&zescil
na de voorste wielremcilinders te hebben vervangen zit ik nu dus met het bekende ontluchtings probleem en ik ben niet de eerste en ook niet de laatste
hier op t forum al veel gevonden hierover zo ook op de forums van engeland , duitsland, noord Amerika en ja ook in austalie is t bekent
wat kan er fout gaan..veel montage remschoenen juiste dikte en breedte. remtrommels , veertjes op de juiste plek enz maar dat zit/is dus goed
ontluchten;
eerst geprobeerd met twee man een voor t pendaal en de ander [ik dus] voor de nippel met slangetje en potje je weet wel geen succes
ok gelezen eerst remschoenen terug stellen en met druk op t reservoir niet meer dan 1 a 1.5 bar
geen succes
toen een buurman die veel aan autoo,s werkt met een vacuum geval aan de gang
geen succes
wat mij wel opvalt is dat als ik t rempedaal indruk [en deze gaat dus door t matje heen zeg maar] de vloeistof in t reservoir zie bewegen/golven
volgens mij klopt dit niet en is er iets binnen in de hoofdremcilinder aan rubbertjes niet helemaal juist
als ik terug denk aan de eerste keer ontluchten heeft mijn vader [die t pedaal bediende] te ver door getrapt en zo die rubbertjes van zn plek gedouwd
ik weet nu dus niet of mijn stelling klopt en hoop dus dat een van jullie mijn twijfels weg kan nemen
ik bedien mn pedaal en zie de vloeistof in t reservoir duidelijk bewegen[klotsen is een groot woord]
voor een hoofdremcilinder revisie ben ik niet bang als ik eerst maar is weet waar t aan scheelt
groet jos&zescil