Pagina 1 van 1
trekhaak
Geplaatst: ma 04 nov 2013, 19:36
door Marc Heijnen
hoi,
Heb vandaag de puntjes op de I gezet en mijn aanhanger rijbewijs gehaald.
Nu wisten ze me bij het CBR te vertellen at als er geen trekkend gewicht op je kenteken staat je niets mag trekken.
Nu mag een serie 3 109 gewoon 2000kg trekken van fabrieks wegen en weet niet waarom het RDW dit verzuimd heeft te vermelden bij keuring op nieuw kenteken .
Ik heb het origineel type plaatje waarop het gewoon staat.
nu heb ik de rdw aangeschreven om dit alsnog te gaan doen maar ben wel bang dat ik een goedgekeurde series trekhaak moet gaan monteren als ik moet opdraven voor een keuring.
nu is mijn vraag zijn er buiten brinks nog meer goedgekeurde trekhaak platen (Dixon blate) bevestigingen voor aan de bumper?
De kogel heb ik van dixon en deze is gewoon goedgekeurd tot 3500KG
Is het misschien een idee om de trekhaak zonder schoren van mijn 110 te monteren op mijn serie deze heeft wel een plaatje?
vast bedankt,
groet,
Marc
Re: trekhaak
Geplaatst: ma 04 nov 2013, 20:06
door Erik One-ten+LW op 't werk
Naar mijn weten is in NL alleen de Brink trekhaak toegstaan als je 2000kg wilt trekken.
Deze worden niet meer gemaakt en zijn schaars aan het worden..
Grtz. Erik
Re: trekhaak
Geplaatst: ma 04 nov 2013, 20:12
door Marc Heijnen
Als er een trekhaak is met een eu keur is dit natuurlijk ook goed hoop ik
groet,
Marc
Re: trekhaak
Geplaatst: ma 04 nov 2013, 20:38
door plaetje
Dan moet ik die van mij dus vast lassen
Limburgrover
Re: trekhaak
Geplaatst: ma 04 nov 2013, 20:58
door RobSLaro
Bel de mannen van de RDW gewoon op (nummer staat op de site), weet de eerste-lijn het niet word je door verbonden met iemand met de kennisniveau van een keurmeester !
Volgens mij hoeft de trekhaak er niet onder te zitten om dit op je papieren vermeld te krijgen en is dit iest wat gewoon op het kenteken vermeld kan/hoort te worden.
Gewoon die mannen bellen (zijn heel coulant) en dan pas het probleem van de trekhaak met plaatje.
(wat volgens mij ook niet meer hoeft)
Re: trekhaak
Geplaatst: ma 04 nov 2013, 21:33
door Mud Machine
Om het gewicht op je kenteken te krijgen hoeft er niet eens een trekhaak onder te zitten bij geel kenteken.....
Dat is alleen bij bedrijfwagens het geval.
Als er een onder zit moet die natuurlijk wel gekeurd zijn.....
Re: trekhaak
Geplaatst: ma 04 nov 2013, 21:38
door henk geurts
die 3500 kg haal je nooit met een serrie,s , de rem inrichting is er gewoon niet voor ingericht (ik heb dit al eens geprobeerd bij de rdw)
Re: trekhaak
Geplaatst: di 05 nov 2013, 02:16
door Exfietser
De enige trekhaak voor een series landrover met een type goedkeuring is de brink trekhaak. En die typegoedkeuring betreft de trekhaak en de bevestiging van de trekhaak aan de wagen (Bouten, moeren en beugels enz.) en de punten waar de trekhaak aan de auto bevestigd is. De typegoedkeuring geld dus voor de trekhaak wagen combinatie.
De typegoedkeuring geld niet meer als je andere bouten en beugels als de originele gebruikt. En dus ook als je een nieuwe achterbalk gemonteerd hebt die niet oem landrover is en niet volgens de regels is vast gelast. Je mag dan maximaal 750 kilo trekken.
Met elke andere trekhaak ook al is die nog zo goed en sterk mag je maximaal 750 kilo trekken.
Je mag ook maximaal 750 kilo trekken als er geen maximaal trekgewicht op je kenteken vermeld staat.
Re: trekhaak
Geplaatst: di 05 nov 2013, 09:01
door arend
gewoon landrover nederland een kopie van je kenteken opsturen met verzoek om trekgewicht,
die sturen je een officiele brief met de gegevens, zal 2000 kg zijn en die brief stuur je weer met het originele kenteken naar de rdw met verzoek om vermelding van trekgewicht op kenteken.
je krijgt dan kosteloos ( althans dat was het 3 jaar geleden) een nieuw kenteken thuisgestuurd met alles erop en eraan.
arend
Re: trekhaak
Geplaatst: di 05 nov 2013, 09:25
door Jopie
Sluit me bij Arend aan, is het juiste verhaal, zo heb ik het ook gedaan. Informeer wel vantevoren bij de RDW welke delen ze van het kenteken precies willen hebben, ik zat in een overgangs-procedure dus ze waren er 3 briefwisselingen en 6 maanden mee zoet. Afgegeven bij een RDW-vestiging scheelt het post-verlies-risico en krijg je een vervangend kentekenbewijs als bewis van. Want rijden zonder mag dus niet.
En maak uit nostalgische overwegingen goede copien/fotos van alle documenten want je bent ze wel kwijt, de RDW neemt ze dus in.
Re: trekhaak
Geplaatst: di 05 nov 2013, 09:50
door Erik One-ten+LW op 't werk
Maar dan heb je het op papier, je hebt nog geen haak?
Ook al komt er 2000kg op te staan (wat normaal is voor een series), mag je dat nog niet gaan trekken als je er een Defenderhaak zonder de trekstangen onder bout. Ook al zit daar een plaatje op.
Grtz. Erik
Re: trekhaak
Geplaatst: di 05 nov 2013, 09:55
door Frans Bonnes
Dat klopt, als er geen trekgewichten op het kenteken staan mag je ook niks trekken.
Marc Heijnen Schreef:
-------------------------------------------------------
> hoi,
>
> Nu wisten ze me bij het CBR te vertellen at als er
> geen trekkend gewicht op je kenteken staat je
> niets mag trekken.
> vast bedankt,
>
> groet,
>
> Marc
Re: trekhaak
Geplaatst: di 05 nov 2013, 10:33
door Joost
Start nou eerst maar het papieren traject op zoals Arend en Jopie aangeven, en ga rustig op zoek naar een goede trekhaak, daar heb je dan alle tijd voor.
Ook al staat het trekgewicht op het kenteken betekend nog niet dat er een trekhaak op moet zitten.
Ook hoef je niet naar een keuring, en het inlegvelletje bij het kentekenbewijs mbt de trekhaak-specs is ook al lang vervallen.
Als er uiteindelijk een trekhaak op zit moet die wel een goed en leesbaar type-plaatje hebben, daar kan zelfs door de politie naar gekeken worden als je wat trekt.
Re: trekhaak
Geplaatst: di 05 nov 2013, 10:45
door Marijn & Simba
Als op je papieren een typegoedkeurings staat, bijvoorbeeld LANV-1015 (voor de ex-MoD 109's) kun je die opsturen met verzoek om vermelding van trekgewichten.
Is een papieren kwestie.
Ik beschik over de Brinkhaak model 735. Mocht ik in Duitsland een Dixon Bate tot 3500kg goedgekeurd krijgen voor Simba komt die te koop.
Marijn & Simba & Serious & Optimus
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f443d9dcbb54e979f7d15049e01850cf', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar-1.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar-1.jpg', '', 16837176, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: trekhaak
Geplaatst: di 05 nov 2013, 10:52
door Marc-my-Words
Exfietser,
Dit is een beetje strak door de bocht.
Iedere trekhaak met een Europees keur is ook goed (geen idee of die er zijn), en tevens trekhaken die in het (EU) buitenland voor een zekere datum (ik heb de regelgeving hier niet paraat) gekeurd zijn. 't Is misschien even zoeken, maar er zijn mogelijkheden, als die buitenlandse trekhaken dan ook nog voor meer dan 2000kg gekeurd zijn dan krijg je dat er bij (in je kentekenpapieren meer als 2000kg krijgen is lastiger vrees ik).
Soms heeft "Europa" ook grote voordelen voor de kleine man.
Marc
PS Hoe het nu zit weet ik niet, maar een paar jaar terug heeft mijn broertje zelf een trekhaak gelast en voor een respectabel trekgewicht goedgekeurd gekregen, dat was dan wel voor een Hanomag en bovendien in Zweden ....
Re: trekhaak
Geplaatst: di 05 nov 2013, 11:01
door nandoe
Kort geleden heb ik mijn ex defensie 109 om laten keuren naar geel kenteken. Omdat ik er toch was heb ik gevraagd of ze ook gelijk het trekgewicht op het kenteken konden zetten.
Goed: keuring van de zitplaatsen kostte de keurmeester ongeveer 47 seconden.
Vervolgens is hij een half uur aan het speuren geweest of hij redelijkerwijs ergens iets terug kon vinden over het trekgewicht. De gemonteerde trekhaak met (duitse?) typekeuring was niet van belang. Helaas, helaas, zelfs in de oorspronkelijke documentatie van defensie kon hij niks vinden, dus het max trekgewicht staat nog steeds niet op mijn kenteken.
Dus.... als iemand documentatie heeft over ex defensie 109's dan hou ik me aanbevolen en @Marc, het is allemaal niet zo eenvoudig.
Maar nu effe wat anders. Mijn 109 met origineel 2,25 liter dieselblok haalt max 60 km per uur als ik een paardentrailer met 1 dikke pony erin trek. Dus eigenlijk vind ik het niet zo gek dat ik geen 2000 kg op het kenteken heb staan.
Re: trekhaak
Geplaatst: di 05 nov 2013, 11:11
door Ben leert elke dag van zijn Laro's
Blijft een land van regeltjes.
Ik heb pas een RRC gekocht van 1989, zonder trekhaak.
Op het kenteken staat wel een trekgewicht, van 4000 Kilo.
Zou ik nou mij B rijbewijs hebben, mag ik ondanks het trekgewicht maar maximaal de helft van het gewicht van de auto trekken.
Haal je nu je E achter B, mag je maar maximaal 3500 kilo achter je auto trekken mits de auto en de trekhaak geschikt zijn.
Nu heb ik voor 19 januari 2013 mijn E achter B gehaald, dus mag je wel de 4000 kilo trekken, mits de auto en aanhanger hiervoor geschikt zijn.
Volgens de Rijksoverheid is er zelfs geen maximaal gewicht zolang de auto het maar mag trekken.
Regeltjes regeltjes
Misschien toch maar even een trekhaak monteren van 4000 kilo trekgewicht.
Alleen waar koop je deze nu weer
Naamloos.jpg --> mod_embed_images_loadimage('67724d9a06a9aa7f0456573bd491518d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-7RZAFUl19ho%2FUlcVq9Kk0-I%2FAAAAAAAAAKc%2F_b_YBz3h4lA%2Fs637%2FNaamloos.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-7RZAFUl19ho/UlcVq9Kk0-I/AAAAAAAAAKc/_b_YBz3h4lA/s637/Naamloos.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-7RZAFUl19ho%2FUlcVq9Kk0-I%2FAAAAAAAAAKc%2F_b_YBz3h4lA%2Fs637%2FNaamloos.jpg', '', 16837212, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijks leven RRS TDV6
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
109 1977 V8 Verkocht
Ben
Re: trekhaak
Geplaatst: di 05 nov 2013, 11:15
door Marc-my-Words
nandoe,
Het is eenvoudiger als je denkt.
Het trekgewicht is een papieren zaak. Als de man bij de RDW wil zoeken is het mooi, als ie niks vindt is dat jammer, en als je een verklaring opvraagt bij LandRover is het een fluitje van een paar cent.
En het tweede deel, de hard-ware: Jij hebt dus een duits? goedgekeurde trekhaak als je daar documentatie van hebt dan ben je spekkoper, want dan gelden vrijwel zeker de EU-regels en mag je zodra het papieren traject rond is en dus je kenteken een trekgewicht toont trekken tot het laagste gewicht van kenteken en trekhaak-goedkeuring. In de tussentijd mag je 750 kg trekken.
Marc (diegeentrekhaakenwel3500kginzijnkentekenpapierenheeft)
Re: trekhaak
Geplaatst: di 05 nov 2013, 11:40
door Disco
onder mijn oude disco 1 zat standaard een 4 tons trekhaak(ook op kenteken).
ik weet wel dat er zo'n 15 tot 20 jaar geleden bij Bolleboom een serie stond met vangmuil en lucht remmen met op kenteken 6 ton trekgewicht
Jo
Re: trekhaak
Geplaatst: di 05 nov 2013, 11:51
door Frans Bonnes
Dat is dus ook weer niet helemaal waar, je mag nooit meer trekken dan de fabrikant van de auto als maximaal trekgewicht opgeeft.
Zelfs niet met een trekhaak die meer mag hebben.
En wat er op het kentekenbewijs staat is maar van ondergeschikt belang.
Vandaar ook dat er op de "nieuwe" kentekenbewijzen soms van die rare trekgewichten staan.
Re: trekhaak
Geplaatst: di 05 nov 2013, 11:58
door Marc-my-Words
Da's een goeie.
Normalerwijze staat als max trekgewicht op het kentekenbewijs (als het erop staat) het gewicht dat de fabrikant aangeeft.
Daarom moet je, als er geen trekgewicht bekend is (en de RDW-man niet creatief wat vindt) een verklaring van de importeur hebben om een trekgewicht in je kentekenpapieren te krijgen. (En duidelijk is dat als de RDW ipv 2000kg 20000kg intypt dat dat dan fout gaat.)
Marc
Re: trekhaak
Geplaatst: di 05 nov 2013, 12:49
door forbert 90-200Tdi
Marc-my-Words Schreef:
-------------------------------------------------------
> nandoe,
>
> Het is eenvoudiger als je denkt.
> Het trekgewicht is een papieren zaak. Als de man
> bij de RDW wil zoeken is het mooi, als ie niks
> vindt is dat jammer, en als je een verklaring
> opvraagt bij LandRover is het een fluitje van een
> paar cent.
Zo is 't.
Met 'n beetje mazzel hoef je de importeur niet te schrijven.
Bij m'n Scimitar stond ook geen terkgewicht vermeld. Geen importeur meer, natuurlijk.
En wat heb je nu aan 'n shooting break zonder aanhanger om al die "deer" op te laden na de jacht?
De RDW aan de telefoon, de man heeft 'n aantal dezelfde wagens opgezocht met trekgewichtvermelding, papieren opgestuurd, en hup: trekgewicht vermeld.
Het wordt vaak vergeten bij importauto's, je moet er bij het krijgen van 'n nederlands kenteken altijd even specifiek om vragen.
Re: trekhaak
Geplaatst: di 05 nov 2013, 13:51
door Paul Stroink, One-Ten.nl
De trekhaak moet een typegoedkeuring hebben. Een typeplaatje is echter al een paar jaar niet meer verplicht. Veel leveranciers van trekhaken monteren dat dus ook niet meer uitkostenbesparingen, soms nog wel een sticker met de gegevens.
Als je zelf een mooie haak in elkaar last is het dus moeilijk te zien of dit een originele van een bepaald merk is of een zelfbouw.
Je gewicht op kenteken kan op meerder manieren tot stand komen:
1 volgens de typegoedkeuring van de auto, indien bekend en beschikbaar
2 bij invoer via overname van de gegevens van het buitenlandse kentekenbewijs
3 Bij invoer als het niet vermeld staat op het buitenlandse kentekenbewijs door het maximaal treingewicht van het typeplaatje van de auto af te lezen en daar de maximaal totale massa van de auto af te trekken. (zo gebeurt het meestal bij invoer van een defender uit de UK)
4 Via een verklaring van de importeur (2000 KG bij een series)
Re: trekhaak
Geplaatst: di 05 nov 2013, 15:11
door Cristijn
Mijn ex leger 109 uit 1970 (bedrijfswagen) heeft een trekgewicht van 18020 kg middenas en autonoom geremd staan. nee, geen typfout van mij (misschien wel van de RDW), echt 18 ton op papier. logischerwijs ga ik dat er niet mee trekken, maar het staat er. ben benieuwd wat er gezegd wordt bij een aanhouding!
Re: trekhaak
Geplaatst: di 05 nov 2013, 15:40
door Leendert
Trekgewichten boven 3500kg kan alleen als er een speciale lucht reminstallatie op het voertuig aanwezig is.
Met een oplooprem mag het nooit meer zijn dan 3500kg
Bij mijn RRC werd het trekgewicht ook direct aangepast van 4000kg naar 3500kg toen ik bij de RDW was voor herinslag van het chassisnummer.
Re: trekhaak
Geplaatst: di 05 nov 2013, 16:08
door Marc-my-Words
Hmm, ik kreeg 12 ton in de sneeuw vastzittende vrachtauto echt niet van z'n plek ('t was iets helling op, en ik stond op een niet geheel droge/schone asfaltweg) met 3,5 ton trekgewicht op kenteken
Marc
Re: trekhaak
Geplaatst: di 05 nov 2013, 19:09
door bonzodog
Net het hele papieren traject doorlopen om het trekgewicht op kenteken te krijgen, en ja is nog geheel gratis
Rocky die 10 jaar stil gestaan heeft ( ook apk dus) met een half kenteken papier, gedeelte waar trekgewicht op staat was weg en op de RDW site alles op 0 KG.
Bellen en ze zoeken het helemaal voor je uit en krijgt netjes een brief thuis met de gewichten en of je het hier eens mee bent en zo ja alles opsturen en krijgt je netjes nieuwe papieren thuis, dit neemt wel een behoorlijke tijd in beslag, heeft een paar weken geduurd!!?
Re: trekhaak
Geplaatst: di 05 nov 2013, 21:03
door Eric&Betty Boop
nandoe Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kort geleden heb ik mijn ex defensie 109 om laten
> keuren naar geel kenteken. Omdat ik er toch was
> heb ik gevraagd of ze ook gelijk het trekgewicht
> op het kenteken konden zetten.
> Goed: keuring van de zitplaatsen kostte de
> keurmeester ongeveer 47 seconden.
> Vervolgens is hij een half uur aan het speuren
> geweest of hij redelijkerwijs ergens iets terug
> kon vinden over het trekgewicht. De gemonteerde
> trekhaak met (duitse?) typekeuring was niet van
> belang. Helaas, helaas, zelfs in de
> oorspronkelijke documentatie van defensie kon hij
> niks vinden, dus het max trekgewicht staat nog
> steeds niet op mijn kenteken.
> Dus.... als iemand documentatie heeft over ex
> defensie 109's dan hou ik me aanbevolen en @Marc,
> het is allemaal niet zo eenvoudig.
Dat de RDW keurmeester niets kon vinden klopt helemaal.
Zoals Arnold al aangeeft is de enigste goedgekeurde trekhaak voor een serie Laro een Brink die is goedgekeurd tot 2000Kg(En ja Marc. Zo kort door de bocht is het. De goedkeuring geld voor de gehele constructie).
Deze Brink trekhaak past alleen op de civiele achterbalk en niet op de militaire achterbalk. Vandaar dat de keurmeester geen gegevens kon vinden voor jou 109.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7469e65c565d3ac5a32a510e21cb5efc', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 16838289, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('6ce0a18b920c4461a3597fb81acccc73', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 16838289, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: trekhaak
Geplaatst: di 05 nov 2013, 22:07
door Marc-my-Words
Eric,
Het is meer een S bocht.
De ene bocht is het gewicht het het kenteken, en dat gewicht heeft NIETS te maken met de Brink of andere trekhaken, zelfs al was er helemaal géén trekhaak leverbaar dan nog kan er een trekgewicht in het kenteken komen te staan (bijv omdat de fabrikant/importeur aangeeft wat het trekgewicht is).
De andere bocht is de daadwerkelijke trekhaak. Brink maakte er eentje voor de standaard Series, kennelijk - ik ben niet echt een Series-man - was dat de enige hier in NL. Als je de huidige regels leest dan las ik daar - ik heb ze nauwkeurig gelezen, maar niet bewaard/paraat - dan moet een moderne auto een Europees gekeurde trekhaak hebben (op een zelfde wijze als je alleen een bull-bar etc mag als daar een type-keuring met botsproeven etc. bij zit). Voor een oudere auto moet de trekhaak gekeurd zijn, maar dat hoeft niet per sé een NL keur te zijn (vergelijkbaar met import van buitenlandse auto's).
Vroeger was dat anders maar hier helpt de EU ons een beetje.
Marc
Re: trekhaak
Geplaatst: wo 06 nov 2013, 07:51
door Marc Heijnen
Ik ga wel zorgen dat de schoren gemonteerd worden alleen ga ik er een paar maken die passen op het serie chassis .
Ik weet natuurlijk dat dit niet mag maar bij ongelukken of controle heb ik in ieder geval een officiële trekhaak plaat met type plaatje.
Kan wel een oude brink kopen maar daar zit vaak geen plaatje meer op en ze zijn vaak in een dusdanige toestand dat ik daar zelfs geen 2000 kilo mee durf te trekken.
de schoren worden natuurlijk wel professioneel gezet en gaten geponst niet gelast heb hier gelukkig een heel constructiebedrijf voor beschikbaar .
Re: trekhaak
Geplaatst: wo 06 nov 2013, 08:15
door marc Heijnen
Hoi ex fietser,
Weet jij 100% zeker dat ik dus gewoon tot 750kg mag trekken of denk je dit?
wat originele bouten betreft lijkt me dit een raar verhaal als je maar bouten terugzet met de juiste treksterkte gezien een bout die M12 8,8 of 10,9 treksterkte een standaard bout is of die nou van fabory of van landrover komt dezelfde bout is volgens din normen.
en waarschijnlijk komen de bouten die de dealer of trekhaakboer of leverancier gebruikt ook gewoon van fabory of een ander bouten en moeren leverancier.
Als er zoals bij de gamma geen treksterkte op aanwezig is ben je inderdaad het haasje bij nader onderzoek.
Wat betreft de bouten heb je het helaas mis maar hoop dat je het bovenstaande wel de waarheid is gezien ik op weg ga met een aanhanger van beneden de 750 kg naar aanleiding van jou antwoord ik bij een ongeluk zwaar in de problemen zou komen en mag opdraaien voor alle schade omdat de verzekering nee zal zeggen.
beneden de 750 kg mag eigenlijk alles als het maar deugdelijk is en dat weet ik 100% zeker.
Ik wil je niet afkraken want je wil me gewoon verder helpen maar als je het niet 100% zeker weet kan je dit beter wel vermelden gezien dit gewoon gevaarlijk kan zijn.
groet,
Marc
Re: trekhaak
Geplaatst: wo 06 nov 2013, 08:40
door Frans Bonnes
Lees dit even
En zoals ik al eerder schreef, geen trekgewicht op kenteken betekent tegenwoordig niks trekken.
Re: trekhaak
Geplaatst: wo 06 nov 2013, 08:42
door Frans Bonnes
Exfietser Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Je mag ook maximaal 750 kilo trekken als er geen
> maximaal trekgewicht op je kenteken vermeld staat.
Dat is niet waar, Google er maar eens op, of lees dit eens
Re: trekhaak
Geplaatst: wo 06 nov 2013, 20:43
door RobSLaro
bla-die-bla-die-bla,
Welles - niet-tes,
En ik heb, en jij moet......
Heb die beste man toch niks aan
Net als al eerder gemeld:
[www.rdw.nl]
Re: trekhaak
Geplaatst: wo 06 nov 2013, 21:37
door RobSLaro
Marc van Heinen en ver.
Jammer geen prik account anders een PM
[landrover.paginamarkt.nl]
Re: trekhaak
Geplaatst: do 07 nov 2013, 00:02
door Erik One-ten+LW op 't werk
Mooie haak, heb hem ook. Maar Marc heeft een SIII 109. Daarvan is de achterkant behoorlijk anders..
Grtz. Erik
Re: trekhaak
Geplaatst: do 07 nov 2013, 02:25
door forbert 90-200Tdi
Kortom: meer BLADIBLA!
Re: trekhaak
Geplaatst: do 07 nov 2013, 10:15
door Erik One-ten+LW op 't werk
Inderdaad. Er wordt veel geopperd 'bel het RDW'. Is naturlijk het best, maar laat dan wel duidelijk vastleggen wat daar gezegd wordt. Vraag om schriftelijke bevestiging als dat kan.
Mijn ervaring is dat het bij de verschillende stations nogal eens verschilt. Regels worden overal anders gehandhaafd.
Bijvoorbeeld, hier wordt vaak gewaarschuwd dat bij een invoerkeuring de UK koplampen al vervangen moeten zijn voor EU lampen, mijn ervaring is heel anders.
Net als het aantal zitplaatsen, zou je met stoeltjes al kenbaar moeten maken? Ik mocht het gewoon zeggen, er zat maar 1 stoel in.
Kortom we dwalen af (maar Marc is toch al afgeschrikt ), maar de kans is groot dat telefoontjes naar verschillende RDW mensen verschillende uitkomsten geven.
Erik (die 2 goede trekhaken heeft)