Pagina 1 van 1

FEHAC weer opnieuw om de tafel?

Geplaatst: wo 02 okt 2013, 21:17
door neef Henk
[fehac.communicationmaster.nl]

Groet neef Henk


Re: FEHAC weer opnieuw om de tafel?

Geplaatst: wo 02 okt 2013, 21:26
door LaroSIII109
Ik hou mijn hart vast.

Worden wij nu vertegenwoordigd of vallen wij weer onder de groep 190D

Re: FEHAC weer opnieuw om de tafel?

Geplaatst: wo 02 okt 2013, 21:44
door Marc-my-Words
Ja, Ja, 190D en 109D scheelt niet veel.

Marc

Re: FEHAC weer opnieuw om de tafel?

Geplaatst: wo 02 okt 2013, 22:02
door LaroSIII109
Precies, foutje is zo gemaakt met cijfers, #weekers

Re: FEHAC weer opnieuw om de tafel?

Geplaatst: wo 02 okt 2013, 22:13
door Harry & de 'RUS'
Of je vertegenwoordigd wordt door de FEHAC, hangt af van je klassiekergebruik. De FEHAC is daar in dit persbericht ook heel open in: 'Voor de FEHAC is helder dat het dagelijks gebruik van klassieke voertuigen om daarmee een financieel voordeel te behalen, niet onbelast kan blijven. Daarvoor is de MRB vrijstelling simpelweg nooit bedoeld geweest.'

Daar is volgens mij geen woord Chinees bij.

Kortom, ik ben benieuwd....

Mvg
Harry & de 'RUS'

1983 Series 3 88-inch (2286cc benzine)
2005 Freelander 1 TD4

Re: FEHAC weer opnieuw om de tafel?

Geplaatst: wo 02 okt 2013, 23:34
door Eric&Betty Boop
Stichting autobelangen heeft al het werk verzet en de kolen uit het vuur gehaald en nu begint de fehac weer hoog van de toren te blazen nadat we een paar maanden niets van ze gehoord hebben.

Groet.
Eric.

Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('fafc3140a4fe30b08aab9cfc573a8a00', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 16790579, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('3543724a3539e2d917d943ddc54bdced', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 16790579, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: FEHAC weer opnieuw om de tafel?

Geplaatst: wo 02 okt 2013, 23:46
door Michel WaZ
Onder protest accoord gegaan, ja ja uitgeleverd aan de grillen van Weekers zeker! Nee Fehac ff beter je best doen, inplaats voor kiezen voor poen! Van mij een dikke 0 !

RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie

Re: FEHAC weer opnieuw om de tafel?

Geplaatst: do 03 okt 2013, 00:46
door Jan Willem
Beetje mooie sier maken. Bah Fehac

Had je rug recht gehouden ipv met alle winden meewaaien

JW

Re: FEHAC weer opnieuw om de tafel?

Geplaatst: do 03 okt 2013, 01:03
door Alan T
ach
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald

Re: FEHAC weer opnieuw om de tafel?

Geplaatst: do 03 okt 2013, 10:33
door Larofun
Pronken met andermans veren heet dat. Maar goed, toch een positieve ontwikkeling.

Ook politiek ligt het gevoelig als compromispartners hun steun intrekken.

Re: FEHAC weer opnieuw om de tafel?

Geplaatst: do 03 okt 2013, 14:36
door Frans Bonnes
Wat had de FEHAC dan moeten doen.
Ze moesten wel naar de grillen van Weekers luisteren, ze hadden toch helemaal niks om over te onderhandelen. Geen enkel pressie middel, staken????
Als Weekers zo gek zou zijn geweest om naar niemand te willen luisteren was het gewoon voor iedereen 40 jaar geworden.
Alles wat ze bereikt hadden was meegenomen, hoewel het natuurlijk niet voor iedereen genoeg was.

En weet jij of iemand anders mij te vertellen wat de FEHAC allemaal op de achtergrond wel of niet gedaan, en/of uitgezocht heeft.

Re: FEHAC weer opnieuw om de tafel?

Geplaatst: do 03 okt 2013, 16:40
door G-men (Gargamel)
Frans Bonnes Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat had de FEHAC dan moeten doen.
> Ze moesten wel naar de grillen van Weekers
> luisteren, ze hadden toch helemaal niks om over te
> onderhandelen. Geen enkel pressie middel,
> staken????
> Als Weekers zo gek zou zijn geweest om naar
> niemand te willen luisteren was het gewoon voor
> iedereen 40 jaar geworden.
> Alles wat ze bereikt hadden was meegenomen, hoewel
> het natuurlijk niet voor iedereen genoeg was.
>
> En weet jij of iemand anders mij te vertellen wat
> de FEHAC allemaal op de achtergrond wel of niet
> gedaan, en/of uitgezocht heeft.

Denk dat er voor beide kanten iets te zeggen valt. Nee, ze hebben niets gehad om mee te onderhandelen; maar een deel van het huiswerk van autobelangen zou de FEHAC natuurlijk ook hebben kunnen doen.

Belangrijk is echter wel dat zij een duidelijk andere doelgroep hebben als die waaronde een flink deel van de mensen hier vallen.
Hoewel we allemaal van onze LARO's houden is het toch ook wel wel lekker goedkoop om er belastingvrij te rijden en maken we vrolijk gebruik van de 1/3 = 2/3 regeling om er een moderne diesel in te hangen.....
Toch iets anders als wat men over het algemeen onder "historisch erfgoed" verstaat bij de FEHAC. En daar kan ik me dan ook weer iets bij voorstellen. De duitsers zijn in dat opzicht een stuk duidelijker: origineel = origineel.

Eigenlijk verwacht ik niet dat er nog iets aan gaat veranderen; gezien de rest van de problemen die ze in DH hebben denk ik dat de MRB nauwelijks een minuut gaat innemen bij de goedkeuring van het belastingplan 2014... Hooguit dat ze alles naar 40 jaar verschuiven tgv het advies van de Raad van State dat het voorstel te gecompliceerd is..... Misschien wat pessimistisch; of toch realistisch... wie gaan het zien.

Re: FEHAC weer opnieuw om de tafel?

Geplaatst: do 03 okt 2013, 17:02
door Eric_1
Ik denk dat we allang blij kunnen zijn dat de Fehac het ook nog eens onder de aandacht brengt!!

En laten we eerlijk zijn er rijden genoeg belanstingvrije 90/110 rond die 15.000km+ per jaar rijden en daar is de hele vrijstellings regeling nooit voor bedoeld. Wat dat betreft zie ik voor die auto's ook weinig verschil met de MB 190D categorie! ... behalve dat de MB meestal origineler zijn.

En ja ik zou ook blij zijn als het niet doorging aangezien ik met de 110V8 op lpg nog geen 1000km rij en de 90 misschien 3000km.... Maar ik zie de bui al hangen als dadelijk duidelijk wordt dat dat bedrag niet bij elkaar komt wordt het er volgens mij alleen maar erger op, en dan wordt de 40+ misschien toch opeens pre-1960 en de €120 max opeens €200,- max???. Ik kan me helaas niet voorstellen dat het helemaal terug gedraaid wordt.. laten we het hopen..

Groet
Eric

Re: FEHAC weer opnieuw om de tafel?

Geplaatst: do 03 okt 2013, 17:25
door Tom_RRC
Ik heb liever dat de FEHAC niets onder de aandacht brengt, Laat het stichting autobelangen (dank aan Wouter van Embden) deze kar nu maar trekken.
Deze hebben valide argumenten om dit aan te vechten, FEHAC heeft zijn huiswerk nog voor geen seconde gedaan )

Re: FEHAC weer opnieuw om de tafel?

Geplaatst: do 03 okt 2013, 19:26
door Michel WaZ
Beste criticasters, Ik vind het heel vreemd dat de ene partij iets voor mekaar krijgt en de andere niet. Als je in de argumentatie alleen al leest " onder grote druk van" akkoord gegaan met.............
Onder grote druk moet je juist presteren en niet alles voor zoete koek accepteren, ga tot het uiterste! Dan bereik je het beste resultaat, het is allemaal maar op eigen houtje besloten en er is geen beraad geweest.
Geen onderhandelingspositie, toe zeg!
Had bevoordeeld old timer bedrijvend en rijdend Nederland gemobiliseerd, niets van dat! Ja een slap mailtje " onder grote druk akkoord gegaan".............

Groet Michel WaZ

RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/10/2013 17:31 door Michel WaZ.

Re: FEHAC weer opnieuw om de tafel?

Geplaatst: do 03 okt 2013, 20:12
door G-men (Gargamel)
Michel WaZ Schreef:
-------------------------------------------------------
> Beste criticasters, Ik vind het heel vreemd dat de
> ene partij iets voor mekaar krijgt en de andere
> niet. Als je in de argumentatie alleen al leest "
> onder grote druk van" akkoord gegaan
> met.............
> Onder grote druk moet je juist presteren en niet
> alles voor zoete koek accepteren, ga tot het
> uiterste! Dan bereik je het beste resultaat, het
> is allemaal maar op eigen houtje besloten en er is
> geen beraad geweest.
> Geen onderhandelingspositie, toe zeg!
> Had bevoordeeld old timer bedrijvend en rijdend
> Nederland gemobiliseerd, niets van dat! Ja een
> slap mailtje " onder grote druk akkoord
> gegaan".............
>
> Groet Michel WaZ

Dat ben ik tot op zekere hoogte met je eens zoals ikzelf al aangaf; ze hadden niet akkoord hoeven te gaan.
Maar volgens mij is er door autobelangen ook nog niets concreets bereikt, behalve een nieuwe opsomming van feiten gezien vanuit ons perspectief.
Bovendien zijn de meeste mensen (inclusief ikzelf) hier geen lid van de FEHAC (omdat die niet echt bij ons past) en dan gaan we wel klagen dat zij onze belangen niet goed behartigen.....
Beetje zelfreflectie kan soms geen kwaad.

Laten we niet teveel klagen over de Fehac; maar blij zijn dat ze zich een beetje roeren en hopen dat er samen met autobelangen een momentum ontstaat waarin er nog iets gedaan kan worden aan het verhaal wat er nu ligt.
Ikzelf betwijfel het; maar blijf hopen.

Gerrit

Re: FEHAC weer opnieuw om de tafel?

Geplaatst: do 03 okt 2013, 23:12
door Mark HJ
Wat mij stoort aan de Fehac is dat ze nu ineens wel weer in het geweer komen.Autobelangen heeft zich er niet bij neergelegd en dhrWeekers
zijn gelieg en bedrieg maar weer eens aangetoond.Dat is nog wel het ergste,op grond van verkeerde informatie zogenaamde democratische besluiten beïnvloeden.
Ondertussen is een hele bedrijfstak ten gronde geholpen.Ik rijd ook diesel klassiek,en ja in de zomer liefst dagelijks.Maar wel omdat ik het leuk vind en niet omdat klassiek rijden nou zo goedkoop is.Die illusie hoef je niet te hebben.
Prima om te betalen,maar evenredig aub.Niet nadat voor mijn nederlandse auto braaf 25 jaar betaalt is en er een brief van de belastingdienst is dat hij vrijgesteld is.
MRB is maar een klein probleem in Den Haag,voor de grote problemen zijn weer ander leugens nodig.
Of Autobelangen nu wel of niet iets bereikt,ze hebben een rechte rug,en dat is mij veel waard!

Mark

Re: FEHAC weer opnieuw om de tafel?

Geplaatst: do 03 okt 2013, 23:57
door Michel WaZ
Ja Gerrit je hebt een punt hoor, maar het is voor mij een geweldige deceptie dat men zich zo gemakkelijk gewonnen geeft.
Ik zit zo niet in elkaar........je geeft de moed nooit op! Ze zien dit als een probleem, dat is het niet het is een uitdaging.

Mvgr Michel WaZ

RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie

Re: FEHAC weer opnieuw om de tafel?

Geplaatst: do 03 okt 2013, 23:58
door Michel WaZ


RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie

Re: FEHAC weer opnieuw om de tafel?

Geplaatst: vr 04 okt 2013, 00:05
door Marc110
Nadat autobelangen veel goed werk verzet heeft, wat de Fehac ook had kunnen doen.
Gaat de Fehac ook weer zich er mee bemoeien.
Ik ben geen Fehac lid en mijn auto zouden ze van gruwelen.
Maar ik heb toch een beetje het idee, dat dit meer als reclame voor de Fehac bedoeld is als voor ons.
Volgens mij vond de Fehac de 40 jaar regeling wel best, als het gezeur dan maar eens over was.
Als het 40 jaar wordt dan heb ik nog 12 jaar voor restauratie.
Ik denk dat de meeste Fehac leden benzine rijden.

Zelf had ik met een 60, 90, of 120 dagen kaart ook wel uitgekomen.
Dit had makkelijk te regelen geweest via een website met digdi.
Zit net te denken je zou dit nog naar 3 tarieven kunnen brengen.
60 dagen 100 euro
90 dagen 200 euro
120 dagen 300 euro.
Maar daar wilde de Fehac niet aan denken.
De Fehac heeft de beste deel gemaakt voor hun doelgroep en daar vallen wij niet onder.
Ik hoop dat Autobelangen die ons veel beter vertegenwoordigt zich niet aan de kant laat schuiven door de Fehac.

Auto belangen heeft voor mijn donatie goed werk verricht, voor de diesel en LPG rijder.
Ik wens ze dan ook veel succes in onze strijd.

Groeten
Marc

Re: FEHAC weer opnieuw om de tafel?

Geplaatst: vr 04 okt 2013, 01:27
door Alan T
Mede dankzij de Fehac is de volledige afschaffing van de vrijstelling toch van tafel. dus hebben ze toch best wat bereikt.
en ja ook ik had op iets beters gehoopt KM heffing ofzo

Nu maar hopen dat Wouter er nog wat verbeteringen in aan kan brengen,
waarbij die alle wind in de zeilen toch wel kan gebruiken

Re: FEHAC weer opnieuw om de tafel?

Geplaatst: vr 04 okt 2013, 12:44
door G-men (Gargamel)

Re: FEHAC weer opnieuw om de tafel?

Geplaatst: vr 04 okt 2013, 14:08
door Crazy-G
Eric_1 Schreef:
-------------------------------------------------------
> En laten we eerlijk zijn er rijden genoeg
> belanstingvrije 90/110 rond die 15.000km+ per jaar
> rijden

Euh, niet om te zeiken hoor, maar dat vind ik dus een typische Weekers opmerking, zo heeft hij namelijk ook besloten, na een quickscan en geen gedegen research van het PBL, dat alles anders moest, achteraf bleek, toen de ECHTE cijfers bekend waren dat het allemaal toch heel anders in elkaar steekt.

Hoeveel DENK jij dat dat er zijn dan? Ik begrijp dat er best wel zullen zijn die dat doen, maar dat aantal is, volgens mij dan weer aan de hand van de cijfers van SOB, verwaarloosbaar in het grote geheel en die kun je individueel aanpakken doordat bij elke APK de km.stand wordt genoteerd, meer gereden als "toegestaan" MRB betalen met terugwerkende kracht en een dikke boete.

Kun jij je opmerking met cijfers staven? Zo ja, op tafel er mee en anders geen onzin opmerkingen over zaken die door stichting autobelangen al keihard onderuit gehaald zijn.

Gert-Jan.

Re: FEHAC weer opnieuw om de tafel?

Geplaatst: vr 04 okt 2013, 21:26
door LaroSIII109
Eric_1 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik denk dat we allang blij kunnen zijn dat de
> Fehac het ook nog eens onder de aandacht brengt!!
>
> En laten we eerlijk zijn er rijden genoeg
> belanstingvrije 90/110 rond die 15.000km+ per jaar
> rijden en daar is de hele vrijstellings regeling
> nooit voor bedoeld. Wat dat betreft zie ik voor
> die auto's ook weinig verschil met de MB 190D
> categorie! ... behalve dat de MB meestal
> origineler zijn.
>
> En ja ik zou ook blij zijn als het niet doorging
> aangezien ik met de 110V8 op lpg nog geen 1000km
> rij en de 90 misschien 3000km.... Maar ik zie de
> bui al hangen als dadelijk duidelijk wordt dat dat
> bedrag niet bij elkaar komt wordt het er volgens
> mij alleen maar erger op, en dan wordt de 40+
> misschien toch opeens pre-1960 en de €120 max
> opeens €200,- max???. Ik kan me helaas niet
> voorstellen dat het helemaal terug gedraaid
> wordt.. laten we het hopen..
>
> Groet
> Eric


Ben 2,0 meter en rij 500 km per jaar in een 109 op de openbare weg. Meer is volgens mij niet verantwoord, blijf erbij totaal niet geschikt voor dagelijks gebruik, traag, zwaar, niet zuinig, veel onderhoud en een gevaar op de weg vergeleken met de huidige voertuigen. Denk dat als e.a. doorgaat dat we een hoop Volvo modellen van 40 jaar op lpg op de weg gaan zien.