Pagina 1 van 1

voor degenen die met de "Three Amigo's" te maken hebbe

Geplaatst: di 17 sep 2013, 00:33
door Boelo
..is dit de mogelijke oplossing,

Ik kwam het tegen bij wat speurwerk over de mogelijke problemen van een Wabco abs pomp van een RRC en ik weet uit eigen ervaring dat die drie lampies bij een D2 een behoorlijke ergernis kunnen zijn...

LR groet,
Boelo
Foto-4WZOB63J.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7e933fd334bda0585ec18257265889e4', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4WZOB63J.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', '', 16766597, 600, 600, 'Loading image ...', false);

LR 110 CSW V8 1984
RRC V8 1971



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/09/2013 08:41 door Boelo.

Re: voor degenen die met de "Three Amigo's" te maken h

Geplaatst: di 17 sep 2013, 01:38
door Andrew Colville
In de meeste gevallen als je een shuttle valve fout krijgt bij het uitlezen is dit idd de oplossing. de lampjes lichten echter ook op als een sensor niet werkt of en te einig druk geregistreerd wordt, dus moet men wel eerst uitsluiten dat het oplichten van de lampjes te wijten is aan de Shuttle valve en niet een combinatie van meer problemen of een slecht ontlucht remsysteem.

Het is geen heel ingrijpend klusje en is met basis gereedschap een een schone werplek goed te doen, wel moetten de remmen daarna goed ontlucht worden. om de klus te klaren moet de abs Unit worden uitgebouwd, daar na kun je eenvoudig op de werkbank de boel repareren.

De shuttle valve is een deel welk los te koop is, voor +- 75 euro, aan tijd ben ik + - 2 uur bezig van begin tot einde ontluchten Mits er niks afbreekt Het blijft landrover.

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )

Re: voor degenen die met de "Three Amigo's" te maken h

Geplaatst: di 17 sep 2013, 10:51
door Boelo
Klopt Andrew, het is geen dagelijkse kost voor mij dus weet het niet precies meer. Weet nog wel dat het ook aan een slechte stekkerverbinding van de airbagaansluiting onder de bestuurderstoel kan liggen.

Andere vraag, ik heb bij mijn RRC LSE de voorwielophanging volledig gereviseerd, swivels, remschijven en klauwen, nu zijn de remleidingen onder de auto aan de beurt. Om de even te verzetten heb ik de motor even gestart, gevolg-> Wabco ABS pomp maakt lawaai...ik dacht nog tuurlijk, logisch, geen remolie in het systeem-> motor gelijk stop. Heb ik de pomp nu gesloopt? Ik moet de auto nog even verder verzetten, kan ik de pomp dan afsluiten van 12V?

Groeten Boelo

Re: voor degenen die met de "Three Amigo's" te maken h

Geplaatst: ma 23 sep 2013, 04:49
door Andrew Colville
als de pomp heel kort gedraait heeft denk ik niet dat hij stuk zal zijn. vochtig ruimte tijdens stallen is gevaarlijkr voor gebruikte remdelen, omdat remvloeistof vocht aantrekt, cillinders etc kunnen dan van binenuit roesten en onbruikbaar worden.

Je kunt de stekker van de pomp lostrekken ( ronde stekker twee draden vlak bij de pomp)

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )