Pagina 1 van 1

Steve Parker

Geplaatst: za 14 sep 2013, 16:30
door Wim Janssen
Wie heeft ervaring met de uitlaten van Steve Parker? Hiemee bedoel ik niet alleen de pasvorm, maar vooral ook levensduur. Ik overweeg een complete uitlaat voor mijn 2.5 benzine in mijn 109 Stawag te kopen. Het is een hoop geld voor een uitlaat, maar natuurlijk ook heel snel klaar.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]

Re: Steve Parker

Geplaatst: za 14 sep 2013, 18:14
door Jacaranda
Ik heb er nu een stuk of 20 laten komen voor Ron B. Volgens mij is hij er blij mee. Ik dacht dat het binnen 1 of 2 weken binnen was.

Martin 88, 90 en 110"(sold) van der Velde met Boefje

jacarandatot.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a7e1bec8bf7271420e00e4c100be9d48', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/jacaranda/jacarandatot.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', '', 16762166, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: Steve Parker

Geplaatst: di 17 sep 2013, 14:42
door Wim Janssen
Niemand ervaringen beschikbaar? Ik hoor de naam hier toch vaker vallen.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]

Re: Steve Parker

Geplaatst: di 17 sep 2013, 17:10
door Nick
Hallo Wim,

ik had zo`n conversiepijp voor het XD3 blok dat ten tijde van de aankoop in mijn Ambu lag, ik heb even naar wat foto`s gezocht van de auto toen ter tijd (5 jaar geleden) en ik zie (en kan me ook herinneren) dat de kwaliteit naar mijn mening niet zo super was... De wanddikte van de pijp was een stuk kleiner als die van een originele Land Rover uitlaat en het volledige conversiedeel was voorzien van een mooie laag vliegroest.

Ik weet niet hoe lang dat setje in de wagen heeft gezeten (ik heb hem zo gekocht), maar ik weet wel dat ALS het RVS zou zijn geweest, het niet de beste kwaliteit RVS is geweest.

Ik denk dat je voor de prijs (ruim €300,- als ik even snel kijk) zelf een hele mooie uitlaat kunt maken, eventueel van een goede kwaliteit RVS. Het voordeel is dat er niet echt ingewikkelde bochten in een 109 uitlaat zitten, het is allemaal vrij rechttoe rechtaan.

Gr. Nick,
Land Rover Series 2A Ambulance ex Engels Rijnleger
landrover109.mijnalbums.nl

Re: Steve Parker

Geplaatst: di 17 sep 2013, 18:04
door Wim Janssen
De uitlaten worden nu in "aluminized mildsteel" gemaakt, dus vliegroest lijkt me niet aan de orde. Je zegt dat de uitlaat van een 109 eenvoudig is, maar alleen de eerste uitlaatbocht heeft al 8 bochten, dus dat zijn inclusief de aansluitflens al 17 lassen. Dat deed mij dus overwegen om naar de Steve Parker uitlaten te kijken.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]

Re: Steve Parker

Geplaatst: di 17 sep 2013, 23:56
door Michael
Hoi Wim,

Ik zou ook eens kijken bij E.P.S. Uitlaten in Groningen. Zij maken op maat RVS uitlaten voor elk type auto ook voor landrovers. Ik heb er nog geen ervaring mee maar het is een optie! En het is een NL bedrijf je kan persoonlijke wensen makkelijker bespreken. Je kan daar zelfs je eigen "sound" laten maken.
Momenteel heb ik nog geen plannen maar mocht ik binnen kort vanwege Weekers mijn 200tdi moeten ombouwen naar benzine dan zit ik er aan te denken om er een leuke uitlaat er onder te laten maken. En dan misschien door hun als ze betaal baar zijn tenminste. Succes. Overigens heeft Steve Parker wel een goede naam, maar ja dat is natuurlijk nog geen garantie !

Re: Steve Parker

Geplaatst: wo 18 sep 2013, 08:18
door neef Henk
Reken bij EPS minimaal op 1000 euro, je krijgt dan wel een super kwaliteits uitlaatje . Ik heb bij EPS ook lang geleden een uitlaat laten maken, je mag er zelf bij blijven en aangeven hoe je hem wilt hebben en wat voor geluid, was er zeer content mee.

Groeten neef Henk


Re: Steve Parker

Geplaatst: wo 18 sep 2013, 09:45
door bowy
Ook hier een heel tevreden klant van EPS en voor iedereen die mijn 127 wel eens heeft gehoord, die kan vast beamen dat geluid ook heel "speciaal" is

Cheers Bowy

p4pb8088768.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d609c2a2b34a9ad79389b163c4597ae1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fap1.pinkbike.org%2Fp4pb8088768%2Fp4pb8088768.jpg', 'http://ap1.pinkbike.org/p4pb8088768/p4pb8088768.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fap1.pinkbike.org%2Fp4pb8088768%2Fp4pb8088768.jpg', '', 16768598, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: Steve Parker

Geplaatst: wo 18 sep 2013, 11:23
door jamaar
kleine uitleg over rvs
rvs is roest VAST staal, dus niet roest vrij
het probleem met rvs uitlaten is de warmte geleiding, die is met hoge kwaliteit rvs zeer slecht,wat de cilinderkop in de problemen kan brengen, te heet
dus word er voor een compromis gekozen, beetje roest maar niet de kans om aansprakelijk gesteld te worden voor motorschade
hoe de mensen van EPS dit oplossen weet ik niet maar dat zal ongetwijfeld tot beroepsgeheim horen

voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4766a71f79cbfc6dfa986124fb45b56d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 16768667, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: Steve Parker

Geplaatst: wo 18 sep 2013, 22:32
door Mark HJ
Ik heb nu al de tweede EPS uitlaat,de eerste onder mijn ex TD5,die klonk geweldig!En hij doet dat nog steeds bij zijn huidige eigenaar.De uitlaat die ik vorig jaar eb laten maken zit onder een HJ 6 cil.Mooi originele sound en super kwaliteit.

Mark

Re: Steve Parker UPDATE

Geplaatst: vr 04 okt 2013, 16:21
door Wim Janssen
Vandaag na 10 dagen een mooie complete conversieuitlaat in big bore diameter voor de 2.5 petrol in een Series III 109 van Steve Parker ontvangen. Ziet erg goed en compleet uit met alle bevestigingsmaterialen. Wanddikte en afwerking lijken prima. Om de pasvorm te controleren moet ik nog even geduld hebben.

13-10-04_01.jpg --> mod_embed_images_loadimage('630cbdecdc5c04559a380ebe247eb433', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-1BrS8-ILXNk%2FUk6v1DStMuI%2FAAAAAAAABso%2FLcClXzhENDE%2Fs640%2F13-10-04_01.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-1BrS8-ILXNk/Uk6v1DStMuI/AAAAAAAABso/LcClXzhENDE/s640/13-10-04_01.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-1BrS8-ILXNk%2FUk6v1DStMuI%2FAAAAAAAABso%2FLcClXzhENDE%2Fs640%2F13-10-04_01.jpg', '', 16792669, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]

Re: Steve Parker UPDATE

Geplaatst: zo 06 okt 2013, 12:35
door Jos Daalmans
Hoi Wim,

Tjeetje, ik wist niet dat een 109 zo lang is en dan zit de "downpipe" ook nog pas halverwege het blok. Succes ermee.

Tot het volgende Sajeltreffen.

Jos

Profiel+I.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d85f05bb8360a5fb35461758773e0d2b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-9A6ofTBVl8w%2FUlmI_8YrTUI%2FAAAAAAAAI-g%2FpymueAb0DG8%2Fw1072-h448-no%2FProfiel%2BI.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-9A6ofTBVl8w/UlmI_8YrTUI/AAAAAAAAI-g/pymueAb0DG8/w1072-h448-no/Profiel+I.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-9A6ofTBVl8w%2FUlmI_8YrTUI%2FAAAAAAAAI-g%2FpymueAb0DG8%2Fw1072-h448-no%2FProfiel%2BI.jpg', '', 16794944, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Lacht in onze tweede auto "nog" "Tax-Free" Ninety V8 1986. This car contains: 16 Rockers, 49 Rollers and 1 Mule to drive it.
En de derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino. The Original Roadster.
Dad's Garage, reparatie analyse, alle voorkomende reparaties, bandenhotel service, gratis garage auto, financieringen, alle verbouwingen etc. etc.