Pagina 1 van 1

Superpro of Polybush?

Geplaatst: zo 08 sep 2013, 17:51
door Bart van Dessel
Ik heb gisteren de hele dag met mijn Disco 300 tdi en trailer gereden met auto's achterop, terugweg met de Disco TD5 van Apke die naar Andrew toe gaat. Mijn Disco doet z'n werk heel goed, alleen zijn m'n rubbers in de ophanging na 400.000 km echt versleten, de auto blijft van achter aan het zwieren en ook de aanhanger hangt niet stil achter de auto. Het rijdt vermoeiend en is niet 100% veilig. Polybush heeft 3 verschillende sets (performance, comfort en dynamic) en Probush is ook prima spul dat met Polybush vergelijkbaar is. Wie heeft met welke set goede ervaringen?

Gr, bart

Re: Superpro of Polybush?

Geplaatst: zo 08 sep 2013, 19:15
door Scratch
Ik heb gele en blauwe bussen gehad. Geen idee of het Polybush was, maar ze waren iig zo versleten. Daarna origineel er in gedaan (tenminste... paddock) en geen problemen meer.

Re: Superpro of Polybush?

Geplaatst: zo 08 sep 2013, 20:38
door defendertje90
Met beide bussen gereden (en met probush rijdt ik nog rond)

Beide setjes zijn goed en ben geen rare dingen tegen gekomen. Waarom de overstap dan hoor ik je denken, tja een tractor heeft de keuze gemaakt.

Maar waarom geen originele bussen erin?

Re: Superpro of Polybush?

Geplaatst: zo 08 sep 2013, 21:35
door disco ronl
ik rijd al jaren met gele brittpart.
alleen de panhard stang heb ik meerdere malen nadien gewisseld om uit te proberen.
de metalen orginele verslijten zeer snel (door offroad), maar geven wel een stabieler stuurgedrag (als ze nieuw zijn)
heb nu weer de gele brittpart er in.
maar wil eigelijk hierin stuggere, maar heb die nog niet gevonden (wel in set maar niet los).

geel is dus goed rondom, maar kies voor de panhard iets stuggere of orgineel als je niet offroad rijd.

Re: Superpro of Polybush?

Geplaatst: zo 08 sep 2013, 21:46
door Bart van Dessel
Mijn vraag is niet waarom ik geen originele wil, maar mijn vraag gaat erom welk type Polybush ik moet nemen of dat ik Probush moet nemen. Ik zal de leveranciers 's een mailtje sturen. Ik wil in ieder geval zeker niet de goedkope Paddocks rubbers, geen Deflex, geen Britpart en geen Flo-flex.

Gr, Bart

Re: Superpro of Polybush?

Geplaatst: zo 08 sep 2013, 22:44
door Bart van Dessel
Ik ga waarschijnlijk voor de rode Polybushes, [www.firstfour.co.uk] dit is de meest stijve uitvoering voor haevy duty werk zoals trailers trekken. Ik ga zeker niet voor het comfort. En waarom geen originele rubbers? Ik hou van kleurtjes onder m'n auto en makkelijke montage.

Gr, bart

Re: Superpro of Polybush?

Geplaatst: zo 08 sep 2013, 23:31
door Apke
Lijk even of je alles als Polybush kan krijgen. Voor de D2 hebben ze geen Polybush voor de Watts Linkage. Deze waren bij mij versleten waardoor de auto niet stabiel meer aanvoelde aan de achterkant (en een knoekend geluid gaf).

Apke
Beheerder PrikkersWinkel

larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b650e1fa7edf8a18cc06b6da71d3ff85', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 16752099, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (met deuken)
Pinguin - Disco 2 TD5 (als vervanger voor Duck)