Pagina 1 van 1

1/3 - 2/3 regeling

Geplaatst: vr 06 sep 2013, 22:30
door Michael
Hoi, valt de carrosserie onder de 1/3 -2/3 regeling?
Stel je wilt een rot rangerover carrosserie vervangen voor een defender /series opbouw.

Re: 1/3 - 2/3 regeling

Geplaatst: vr 06 sep 2013, 23:10
door Bart van Dessel
carrosserie is 1 van de 3 delen van de regeling. Maar waarom een RRC verwijderen en een Defender koets terug plaatsen? Ten eerste het past niet, je zult alle ophangpunten moeten veranderen en de wielbasis is te lang. Ten 2e, wat is er mis met een RRC koets? Je doet wel een flinke stap terug met een Defender body. Als je het via de RDW wilt laten lopen dan zou ik je heel goed laten voorlichten en eerst je auto laten bekijken voordat je begint. Je kunt natuurlijk ook creatief te werk gaan zonder RDW maar dan loopt je wel risico's......

Gr, Bart

Re: 1/3 - 2/3 regeling

Geplaatst: vr 06 sep 2013, 23:20
door Scratch
Lijkt mij een mooie manier om belastingvrij Defender te rijden. Werd vroeger ook wel gedaan.
Schijnt nog ergens een CD te zijn van een Engelsman die een RR V8 heeft omgetoverd. Is een mooie wagen geworden

Re: 1/3 - 2/3 regeling

Geplaatst: za 07 sep 2013, 15:56
door Michael
Een defender body heeft 2 voordelen:
Hij is mooi en smaller dan een RRC dus voor offroaden praktischer! De achter oversteek gaat er natuurlijk af tot die van een 90 of 88"

Het is een hersenspinsel, en ik zou het alleen willen met een slechte body van de RRC je hebt dan ook een 100" wielbasis 40+ kenteken met schroefveren. Alleen het grootste probleem is dat ik het liefst een diesel heb voor het offroaden en volgens mij heb je er daar niet veel van origineel fabrieks af. En als ik die ook wil inbouwen dan heb ik volgens mij 2/3 te pakken
En jonger dan 40 dan wordt de belasting weer veelste duur.

Ik ga weer broeden op een ander plan om mijn hobby financieel betaalbaar te houden, wat knutselen is leuker dan die zakken met geld weggeven aan de staat omdat ik zo af en toe eens lekker wil modderen

Re: 1/3 - 2/3 regeling

Geplaatst: za 07 sep 2013, 20:56
door Benno
Michael, in de jaren da tik veel met de RRC speelde kan ik je vertellen dat ik door elk gaatje waar een defender door kon ook heen kon. Betere zitplaatsen, meer comfort en ja uiterlijk is natuurlijk wat je er zelf van wilt. Ik vind een RRC zeker zo mooi als een hondehok. Daarnaast ben je twintig centimeter lager wat in het bos en hellingen af en toe erg handig blijkt. Gezien het feit dat veel defenderrijders ook nog het hele huishouden bovenop het dak gaan leggen win je het dan zeker met zwaartepunt met de RRC.

Benno

Re: 1/3 - 2/3 regeling

Geplaatst: zo 08 sep 2013, 17:55
door Lennert
vergelijk je nu een defender met een hondehok?

Re: 1/3 - 2/3 regeling

Geplaatst: zo 08 sep 2013, 19:13
door jamaar


voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d655b53bcac02bfd5f8692699fae000a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 16751664, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: 1/3 - 2/3 regeling

Geplaatst: ma 09 sep 2013, 23:58
door Michael
Op de series 2 en 2A na is de Defender de mooiste 4x4 ooit gemaakt. De hond zou willen dat het zijn hok was.
Vanaf januari 2014 is het misschien wel het enigste waar ik mijn 110 nuttig voor kan gebruiken