Pagina 1 van 1
Uitlaat en electra
Geplaatst: wo 04 sep 2013, 21:33
door sytse 90
Goeden avond, na de motor inbou van mn land rover heb ik een electrisch probleem. Als ik eerst de plus uinsluit dat gaat goed en als ik de min aansluit lijkt de accupool wel een las apparaat. De bedrading heb ik nagekeken en er zat een draad tegen het blok en die zorgde voor kortsluiting maar het probleem blijft.
Verder was het een 2.5 na diesel en heb ik er een td motor ingezet en ook een nieuwe uitlaat maar de bevestigingen zijn heel anders.
Ik wil hem graag rijdend hebben voor de sortout dus tips zijn zeer welkom.
Gr, Sytse
Re: Uitlaat en electra
Geplaatst: wo 04 sep 2013, 21:50
door Bakker
Stuk voor stuk div dingen afkoppelen totdat hij niet meer vonkt . Dan heb je het probleem gevonden.
Re: Uitlaat en electra
Geplaatst: wo 04 sep 2013, 22:43
door VeeTee
Bakker Schreef:
-------------------------------------------------------
> Stuk voor stuk div dingen afkoppelen totdat hij
> niet meer vonkt . Dan heb je het probleem
> gevonden.
Ik zou juist zeggen, eerst alles afkoppelen, en dan stuk voor stuk wat er bij koppelen tot dat het vonkt.
Vonkt het maar één keer, ietsje veiliger...
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4
Re: Uitlaat en electra
Geplaatst: wo 04 sep 2013, 22:55
door Michel WaZ
Ja dat duurt uren en ondertussen brand alles door.........dat je sluiting hebt is duidelijk. Ontkoppel eerst je accu ,Ik zou het zoeken bij de grote gebruikers zoals je startmotor om daar maar eens mee te beginnen. Heb je de dynamo correct aangesloten? Check je bekabeling of er nergens een stuk open kabel op je chassis ligt ofzo maak eens foto,s plaats deze op het forum. Teken het schema hoe de startmotor / dynamo is aangesloten ga voor je zelf na of er niks sluiting maakt met behulp van dit schema en een multimeter verricht ook wonderen.
De TD heeft een turbo en je vorige diesel is volgens mij zonder dus je uitlaatspruitstukken zullen wel niet passen..........
Groet Michel
RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/09/2013 21:00 door Michel WaZ.
Re: Uitlaat en electra
Geplaatst: wo 04 sep 2013, 22:56
door Michel WaZ
Sorry je was me even voor........l
RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
Re: Uitlaat en electra
Geplaatst: wo 04 sep 2013, 23:02
door defendertje90
Welke omgeving woon je?
Re: Uitlaat en electra
Geplaatst: wo 04 sep 2013, 23:03
door dirk ambu
ik weet even niet hoe het bij een 110 zit maar mijn serie heeft een verzamel plus op het schutbord en deze raak je vrij makelijk met in en uitbouwen van het blok
als je deze hard raak en hij buigt iets om dan zit hij tegen het schutbord en dan heb je vuurwerk ben ik achter gekomen
groet dirk ambu
Re: Uitlaat en electra
Geplaatst: wo 04 sep 2013, 23:04
door defendertje90
Michel WaZ Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ja dat duurt uren en ondertussen brand alles
> door.........dat je sluiting hebt is duidelijk.
> Ontkoppel eerst je accu ,Ik zou het zoeken bij de
> grote gebruikers zoals je startmotor om daar maar
> eens mee te beginnen. Heb je de dynamo correct
> aangesloten? Check je bekabeling of er nergens een
> stuk open kabel op je chassis ligt ofzo maak eens
> foto,s plaats deze op het forum. Teken het schema
> hoe de startmotor / dynamo is aangesloten ga voor
> je zelf na of er niks sluiting maakt met behulp
> van dit schema en een multimeter verricht ook
> wonderen.
>
> De TD heeft een turbo en je vorige diesel is
> volgens mij zonder dus je uitlaatspruitstukken
> zullen wel niet passen..........
>
> Groet Michel
Als hij zijn turbo er niet op heeft kan hij gewoon het NA spruitstuk gebruiken. Maar vermoed dat hij er wel de turbo op heeft en dan is de uitlaat idd net iets anders als die van een NA
Re: Uitlaat en electra
Geplaatst: wo 04 sep 2013, 23:08
door Henk Bossinade
Sytse, in je posting van 29/08 met hetzelfde probleem had ik begrepen dat je je oude accu had opgeladen(accu hoe oud?, accu hoe leeg?,accu hoe lang al niet meer opgeladen geweest?) en bij het inbouwen was er iets misgegaan met aansluiten ..Heb je al een andere accu geprobeerd ? Je accu ZELF kan ook een oorzaak zijn,dwz. een volle inwendige sluiting hebben , die geactiveerd wordt zodra je er iets op aansluit. Vr gr Henk B.
Re: Uitlaat en electra
Geplaatst: wo 04 sep 2013, 23:28
door sytse 90
ik weet niet hoe oud de accu is maar als alles goed is dus geen open stukken en de draden netjes aan gesloten en als er nog sluiting is gaat er een nieuwe accu in. Is Wilco een goed merk?
de uitlaat heb ik volledig vervangen omdat ik de turbo heb gehouden maar het ophang punt helemaal achter wil niet helemaal lukken.
Gr, Sytse
Re: Uitlaat en electra
Geplaatst: wo 04 sep 2013, 23:30
door sytse 90
In Haarlem.
Re: Uitlaat en electra
Geplaatst: do 05 sep 2013, 00:22
door sytse 90
De uitlaat zat half aan de carrosserie vast is het ook mogelijk zonder aanpasingen om hem in rubbers te hangen want de uitlaat past niet door het achterste gedeelte van het chassis.
Gr,Sytse
Re: Uitlaat en electra
Geplaatst: do 05 sep 2013, 00:43
door Henk Bossinade
Sytse, als een accu een inwendige sluiting heeft (in 1 of meerdere cellen) , dan kun je dit aan de buitenkant niet zien. heb je hem na het laden nog getest? Wilco is een goed merk . Vr gr Henk B.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/09/2013 22:45 door Henk Bossinade.
Re: Uitlaat en electra
Geplaatst: do 05 sep 2013, 01:27
door Michel WaZ
Mee eens, hou wel je A/H van de accu in de gaten, maw koop dus niet een te lichte accu ik weet niet wat een normale accu is voor je diesel weet Henk wel.
RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
Re: Uitlaat en electra
Geplaatst: do 05 sep 2013, 10:54
door Sylvester
Hi, Schakel een zware lamp 60 watt in serie met de plus en ga dan zoeken waar de sluiting zit,
Bij volle sluiting zal de lamp branden, als de sluiting is opgeheven gaat de lamp bijna uit.
Zo kan je rustig zoeken zonder vuurwerk in je installatie.
Suc6
Sylvester.