Ball joint A frame vervangen, wie heeft tips???? Opgelost door d
Geplaatst: za 31 aug 2013, 01:15
Gisteren na 3,5 jaar de auto vanaf de grond opgebouwd te hebben is mijn 90 na een probleempje goedgekeurd voor de APK en mag hij eindelijk de weg op.
Zoals al een keer gemeld heb ik wat weinig gevoel in het stuur en voelde ik de auto achter een beetje wegbreken.
Dus ik heb een ander stuurhuis geregeld en ben bezig de Baljoint van mijn A frame te vervangen.
Het stuurhuis leek mij een wat lastiger klusje, maar dat gaat voorspoedig, alleen de baljoint, die zat zo ongelofelijk vast in het blok, dat ik hem met veel boren en zagen eruit gekregen heb.
Nu wil ik het nieuwe baljoint in het blok doen, maar die krijg je er echt met geen mogelijkheid in.
Nu zal de oplossing simpel zijn, waarschijnlijk heb je gewoon een werkplaatspers nodig.
Nu eigenlijk de vraag, hoeveel kracht heeft de werkplaatspers nodig?
Red ik het met eentje van 10 ton of moet ik er eentje zwaarder zoeken?
wie o wie heeft hier ervaring mee?
handtek.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9215e5e550b7b5a7ee5640506f475803', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.benaartman.nl%2Fhandtek.jpg', 'http://www.benaartman.nl/handtek.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.benaartman.nl%2Fhandtek.jpg', '', 16737261, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijks leven RRS TDV6
109 1977 V8 (VERKOCHT)
In bewerking 90 2,5TD 1988
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
op de brug voor restauratie 1977 101 FC GS
Ben
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/08/2013 16:19 door Ben leert elke dag van zijn Laro's.
Zoals al een keer gemeld heb ik wat weinig gevoel in het stuur en voelde ik de auto achter een beetje wegbreken.
Dus ik heb een ander stuurhuis geregeld en ben bezig de Baljoint van mijn A frame te vervangen.
Het stuurhuis leek mij een wat lastiger klusje, maar dat gaat voorspoedig, alleen de baljoint, die zat zo ongelofelijk vast in het blok, dat ik hem met veel boren en zagen eruit gekregen heb.
Nu wil ik het nieuwe baljoint in het blok doen, maar die krijg je er echt met geen mogelijkheid in.
Nu zal de oplossing simpel zijn, waarschijnlijk heb je gewoon een werkplaatspers nodig.
Nu eigenlijk de vraag, hoeveel kracht heeft de werkplaatspers nodig?
Red ik het met eentje van 10 ton of moet ik er eentje zwaarder zoeken?
wie o wie heeft hier ervaring mee?
handtek.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9215e5e550b7b5a7ee5640506f475803', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.benaartman.nl%2Fhandtek.jpg', 'http://www.benaartman.nl/handtek.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.benaartman.nl%2Fhandtek.jpg', '', 16737261, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijks leven RRS TDV6
109 1977 V8 (VERKOCHT)
In bewerking 90 2,5TD 1988
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
op de brug voor restauratie 1977 101 FC GS
Ben
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/08/2013 16:19 door Ben leert elke dag van zijn Laro's.