Pagina 1 van 1

Defender: verlengde spiegelarmen

Geplaatst: za 31 aug 2013, 00:46
door Tillerman
Hallo

Een tijd gelurkt, maar nu toch tijd om een vraag te stellen.

Tijdens de vakanties rij ik met een caravan achter de Defender. Ik had voor dit jaar de verlengde spiegelarmen gekocht, omdat het zicht naar achteren met de gewone armpjes toch wat beperkt was.
Dus heb ik de langere armen bij Paddock besteld. Maar, zo bleek, die waaien naar binnen als je 100 rijdt. Ik heb later nog geprobeerd om ze wat vaster te klemmen door er een 10 cm lange bout doorheen te steken en met ringen flink vast aan te draaien, maar daarmee sloop je ze alleen maar.
Daarom vraag ik me af, is er onder de lezers iemand die de originele Britpart armen heeft? Of die, naar verluidt, bij Daf te krijgen zijn? En zo ja, blijven die wel gewoon staan zoals je ze afgesteld hebt?

Die van Paddock kostten iets van €17 per stuk, Vis heeft ze voor iets van €45 Per stuk en ik heb ze op een Duitse website gezien voor........................ €116 .
Dus de vraag is: welke zijn de goeie?

Dank je voor het meedenken!

Tillerman.

Re: Defender: verlengde spiegelarmen

Geplaatst: za 31 aug 2013, 13:20
door Thimo
Beste Tillerman,

Ik heb ook verlengde spiegelarmen en ben daar zeer tevreden over.
Bij 130 blijven ze gewoon goed staan.
Wel heb ik gemerkt dat als ik de spiegels inklap en daarna uitklap de vergrendeling niet altijd goed werkt.
Met een beetje morrelen schoot de vergrendeling weer goed.
Ik heb ze via marktplaats gekocht en weet dus niet waar ze vadaan komen.

Mvg Tim.

Re: Defender: verlengde spiegelarmen

Geplaatst: za 31 aug 2013, 13:28
door forbert 90-200Tdi
Je kunt er natuurlijk ook 'n soort dwarsarmpje op maken, met 'n plaatje met 'n uitsparing waar ie in valt op de deur, of zoiets.

Re: Defender: verlengde spiegelarmen

Geplaatst: za 31 aug 2013, 23:10
door Sander one ten
Ik heb al 3 jaar de verlengde spiegelramen van paddocks , geen problemen bij welke snelheid dan ook .
Laatst wel het binnenmechanisme verv met een spare spiegel ! , als de arm naar binnenkomt is misschien je mechanisme niet goed .
Je kan alles ervan verv met een korte arm , tenminste bij de mijne dan .

Succes groetjes

Sander

Re: Defender: verlengde spiegelarmen

Geplaatst: zo 01 sep 2013, 14:41
door Robb
ik heb gewoon caravanspiegels gekocht met een zuignap die ik op de gewone spiegel aanbreng, werkt super heb je ook geen last van die lange spiegelarmen als je zonder caravan rijdt.

Robb


Defender 110 "auwguhwuhk"

Foto550-E33B8W8K.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8b0c5dc8f4b642a93e3c2f901f35bbbc', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto550-E33B8W8K.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto550-E33B8W8K.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto550-E33B8W8K.jpg', '', 16738817, 600, 600, 'Loading image ...', false);

"Cogito Ergo Sum" (ik denk dus ik ben)

Re: Defender: verlengde spiegelarmen

Geplaatst: zo 01 sep 2013, 15:52
door Tillerman
Nou, bedankt voor het meedenken tot zover.

Ik heb nog wat geknutseld met ringen en moeren en het spul flink vast aangedraaid, en nu zit het vast. Nog wel zo dat ze naar binnen kunnen komen als je een struik of een tak ofzo raakt. Anders zou je nog iemand ernstig kunnen verwonden. Ik zie dat als een tijdelijke oplossing, dus het moet maar even.

Anyway, ik ga nu op zoek naar een betere kwaliteit. Ik had al een andere arm gekregen van Paddock omdat ik gemaild had dat ze niet goed waren. Maar alledrie waaien ze naar binnen, voor mij een teken dat de kwaliteit niet in orde is. Naar het schijnt zijn ze ook gemonteerd geweest op een minder bekend Leyland / Daf vrachtwagentje, dus daar maar eens naar op zoek.

@ Sander one ten: bedoel je dat je het binnenwerk (bus + veer) van de originele arm overgezet hebt in de lange arm? Volgens mij is de originele veer veel stijver, dus dat zou ook een goede oplossing zijn. Alleen moet je daar volgens mij een pers voor hebben, en die heb ik niet.

Tillerman.