Pagina 1 van 1

110 '85 tips?

Geplaatst: zo 25 aug 2013, 15:18
door RoadRocket
tsjaa... of ik voor een laro-loos kennisje even mee wil gaan kijken naar een '85 110 ... nu heb ik een SIII 88 en hij een Mercedes dus dit is een typisch gevalletje 'een oog koning' zeg maar...

wat me - voor een '85-er - zo opvalt aan de fototjes die ik tot nu heb gezien zijn de 300tdi, push-deuren en latere achterramen ... deze punten lijken mij an sich niet zo'n probleem maar 'origineel-85' is-ie dus in ieder geval niet meer

met name in het kader van de 1/3e regel, zijn er zaken waar ik écht naar moet kijken?

graci mille

robert, die meer van de bladveren is...

blub.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8d70022560784f20d29bb5cf2efac486', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', 'http://www.s43.nl/laro/blub.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', '', 16727731, 600, 600, 'Loading image ...', false);

SIII 88 2.25 LPG/benzine - 1977
[boesmanblog.wordpress.com]

Re: 110 '85 tips?

Geplaatst: zo 25 aug 2013, 18:51
door ignace
Laat hem nog 11 jaar wachten!
Of alvast een V8 aankopen.

Re: 110 '85 tips?

Geplaatst: zo 25 aug 2013, 19:05
door Andtee
als het een diesel is dan wordt ie toch niet belastingvrij en maakt de 1/3 2/3 regel niet meer uit !

Re: 110 '85 tips?

Geplaatst: zo 25 aug 2013, 19:15
door defendertje90
is die regeling er dan al door nog niks van vernomen voor zover ik het weet ligt dit nog altijd bij de eerste kamer,

Maar die 1/3 2/3 regeling hoef je niet bang voor te zijn. Deuren kun je aanmerken als vervangende delen. (lift up zijn moeilijk te verkrijgen) pushbutton worden nog genoeg nieuw gemaakt.
Ook die latere ruitjes zal niemand wakker van liggen.
Zit er bijvoorbeeld wel een dak op met de ribben aan de buitenzijde? Voorschermen met luchtinlaat voor luchtfilter of nog zonder luchtinlaat aan de zijkant. Mistachtelicht en achteruitrijlicht nog origineel (rechthoekig) of ronde uitvoering? Motorkap met of zonder bult. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Hoe maar van die punten met ja beantwoord worden hoe groter de kans is dat er gewoon een andere body opgezet is of nog ergens het chassisnr niet klopt bij het chassis wat er onder zit.
Bij het chassis zou je oa kunnen letten op het model rear crossmember wat eronder zit. Even uit mijn hoofd is de dwarsbalk onderr de bak door ook van vierkant naar rond veranerd ergens bij de TDi uitvoeringen.

Verder is een 300tdi motor betrouwbaar en zullen je niet snel laten staan mits het standaard onderhoud netjes word gedaan

Verder gewoon de standaard punten controleren liggen redelijk in lijn met die van de series.

Re: 110 '85 tips?

Geplaatst: zo 25 aug 2013, 19:24
door Bart van Dessel
1/3 2/3 is alleen van toepassing als je in de keuringshal van de RDW staat, en als alles volgens kenteken klopt dan lijkt het me helemaal geen probleem. Als het vermogen op ca 80 kW zit dan is het prima. En waarom 11 jaar wachten? Misschien wil deze meneer wel gewoon belasting betalen, die zijn er ook nog, je profiteert dan wel van een lage bijtelling als je 'm zakelijk rijdt en de wegenbelasting zijn bedrijfskosten, aftrekbaar dus.

Gr, Bart

Re: 110 '85 tips?

Geplaatst: zo 25 aug 2013, 22:27
door RoadRocket
precies .. meneer is ondernemer, heeft een groot (!) gezin én 'wil belasting betalen' ... althans, hij is zich bewust van de oldtimer-perikelen-in-spe ....

(nog) geen idee wat er aan vermogen op papier staat ... stel dat daar nog ±51Kwatjes op staan van een (ik schat origineel) 2.5NA, is dat überhaupt een reden om 'm te laten staan? of zie ik mogelijke beren die er niet zijn?

groet, robert

blub.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9298cef7ce8eb6e2d17af5ffd6b90f0d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', 'http://www.s43.nl/laro/blub.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', '', 16728530, 600, 600, 'Loading image ...', false);

SIII 88 2.25 LPG/benzine - 1977
[boesmanblog.wordpress.com]

Re: 110 '85 tips?

Geplaatst: zo 25 aug 2013, 22:59
door Bart van Dessel
51 Kwattjes is niet helemaal oké nee. Als de verkoper het dan regelt bij de RDW dan is het geen probleem, maar de koper mag daar absoluut geen risico voor lopen. Als verkoper dat niet wil dan laten staan. Anders iets van 1997/1998 kopen, die zijn ook bijtellingsvriendelijk (15 jaar en ouder) en dan heb je toch wat méér auto dan een '85.

Gr, Bart

Re: 110 '85 tips?

Geplaatst: zo 25 aug 2013, 23:03
door RoadRocket
graci...

voor mijn nieuwsgierigheid; wat is overigens het 'risico' van een 300tdi die niet op papier staat? in een fuik rijden bij algemene controle? enthousiaste apk-keurmeester? en dan?

robert

Re: 110 '85 tips?

Geplaatst: ma 26 aug 2013, 00:31
door Bart van Dessel
APK is geen probleem, die kijken alleen naar aantal cylinders en de soort van brandstof. Maar een fuik kan inderdaad vervelend worden, als er een heel actief controleurtje bij loopt. Tja, ze kunnen beter gaan boeven vangen maar dat horen ze iedere dag zeggen......ik heb de afgelopen 15 jaar nog nooit een probleem gehad met L.R.'s die niet 100% klopten. De kans is heel erg klein maar wel aanwezig....

Gr, Bart

Re: 110 '85 tips?

Geplaatst: ma 26 aug 2013, 09:28
door Andtee
als je voor de youngtimer regeling gaat dan zou ik een jonger model nemen qua motor en dergelijke ( ook betere verwarming) qua wegen belasting zit daar bijna geen verschil in maar qua comfort een wereld van verschil

Re: 110 '85 tips?

Geplaatst: ma 26 aug 2013, 11:41
door RoadRocket
chassisnr staat ook hier op de veerhand rechtsvoor?

robert