performance airfilters TD5
performance airfilters TD5
Iemand bekend met performance airfilters TD5 ,is dat meer voor getunde TD5 motoren,of ook voor standaard die dan iets meer pktjes geeft?
Re: performance airfilters TD5
Verschil is misschien 0,01 pk, laat je niks wijsmaken door die mooie verhaaltjes.
gr, Bart
gr, Bart
je zal m maar Net nodig hebben om t laatste rotsdeeltje te kunnen overbruggen
DE naam "Open luchtfilter" ( zo worden ze vaaker genoemd )zegt eigenlijk al genoeg het filter laat meer lucht door, door een struktuur die veel minder fijn is, ter compensatie wordt er een olie film op de filter gespoten.
Mijn ervaring is dat je er niks mee opschiet ( meer geluid aan inlaat zijde misschien ) maar wel veel slechter voor je motor ( die krijgt fijne stof als nog binnen ) en die olie doet je luchtmassa meter geen goed.
Ik adviseer een openlucht filter/performance filter niet te plaatsen op een Td5.
en van de meest effective filters ooit is het oliebad filter, maar die zijn niet geschikt voor snelle turbo diesels met een kort inlaat traject voor de turbo heb ik begrepen. dit omdat de turbo met een korte inlaat traject olie uit het filterhuis zou kunnen zuigen en dat wil je niet op een diesel.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Mijn ervaring is dat je er niks mee opschiet ( meer geluid aan inlaat zijde misschien ) maar wel veel slechter voor je motor ( die krijgt fijne stof als nog binnen ) en die olie doet je luchtmassa meter geen goed.
Ik adviseer een openlucht filter/performance filter niet te plaatsen op een Td5.
en van de meest effective filters ooit is het oliebad filter, maar die zijn niet geschikt voor snelle turbo diesels met een kort inlaat traject voor de turbo heb ik begrepen. dit omdat de turbo met een korte inlaat traject olie uit het filterhuis zou kunnen zuigen en dat wil je niet op een diesel.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )