Pagina 1 van 1
Opgelost 110 trekken bij lastwisseling
Geplaatst: zo 18 aug 2013, 21:26
door Frank 110V8
Oi,
Bij mijn 110 85 v8 trekt naar links/rechts als ik gas geef of loslaat. Ik heb onlangs alle rubbers vervangen door nieuwe oem rubbers, er zit nauwelijks speling op het stuur kogel achteras is ook nieuw ook de voorspanning van de fusees is onlangs nagekeken. Iemand een tip, misschien is er wel een nieuw rubber alweer af, je weet het nooit met die britse rommel.
Groet Frank
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/09/2013 10:37 door Frank 110V8.
Re: 110 trekken bij lastwisseling
Geplaatst: zo 18 aug 2013, 22:24
door Geert LW79
Heb ik ook gehad met de RRC, bij een van de radiusarmen was daar waar hij aan het chassis zit de achterste ring (die tussen rubber en moer) weg met als gevolg dat het hele spul naar voren getrokken werd bij gasgeven en weer terug schoof bij afremmen.
Hierdoor had ik de zelfde verschijnselen als jij beschreef.
Geert
Light Weight 2.25 diesel 1979 "Groene Draak"
Defender 110 TD5 1999 "Grote Groene Griezel"
(gehad: RRC V8 3.5 10.5P6 blok SU carb 1976 op LPG)
P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3d3214fa87bb6ef5be9e7269d51894fa', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-cdFgXAupv7w/ULI0Cc1Y_iI/AAAAAAAAACU/dLjXu5ZKbjU/s320/P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', '', 16717367, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: 110 trekken bij lastwisseling
Geplaatst: zo 18 aug 2013, 22:30
door Frans Bonnes
Slechte stuurkogel.
Re: 110 trekken bij lastwisseling
Geplaatst: zo 18 aug 2013, 22:44
door Frank 110V8
Frans,
Waar in de spoorstang?
Groet frank
Re: 110 trekken bij lastwisseling
Geplaatst: zo 18 aug 2013, 22:49
door forbert 90-200Tdi
Niet geheel vrijlopende rem, trekt wisselend bij be/ont-lasten.
Re: 110 trekken bij lastwisseling
Geplaatst: zo 18 aug 2013, 23:09
door Frank 110V8
Frans,
Ik kan geen slechte kogel vinden.
Groet Frank
Re: 110 trekken bij lastwisseling
Geplaatst: ma 19 aug 2013, 00:03
door Marc-my-Words
Frank,
Aangezien je alle (echt alle?) rubbers hebt vervangen zou ik eerst eens goed kijken of alles wel goed zit en/of een van de rubbers van jongs af aan ondeugelijk was. Zeker als het trekken voorheen niet aanwezig was, lijkt mij dat je het in de rubbers die de sporing verzorgen moet zoeken.
Marc
Re: 110 trekken bij lastwisseling
Geplaatst: ma 19 aug 2013, 00:19
door Frank 110V8
Marc,
Ik heb et probleem niet direct na de rubbers gekregen maar even ater. Heb in de tussentijd ook nog mijn stuurhuis vervangen.
Groet
Re: 110 trekken bij lastwisseling
Geplaatst: ma 19 aug 2013, 00:28
door Henk Bossinade
Frank, je hebt deze '' OEM'' rubbers bij een officieele LR dealer gekocht en niet bij een handelaar?.Als je rubbers bij een LR dealer koopt dan heb je echt wel kwaliteitsspul hoor,en geen ''Britse rommel''.Koop je het ergens anders,dan loop je wel eens de kans dat je zg. OEMnamaak koopt, maar dan van Chinese of Russische kwaliteit.Vr gr Henk B.
Re: 110 trekken bij lastwisseling
Geplaatst: ma 19 aug 2013, 00:48
door Frank 110V8
Henk,
Ik heb ze bij paddock gekocht. Ik zal eens de boel op de brug gaan inspecteren.
Groet Frank
Re: 110 trekken bij lastwisseling
Geplaatst: ma 19 aug 2013, 01:08
door Henk Bossinade
Frank, en wees er zeker van dat alle bout/moer verbindingen goed zijn aangetrokken.Wat bij immitatie rubbers ook weleens voorkomt is dat de stalen bus in het rubber iets te kort is, dwz. je draait de moer wel vast(voor je gevoel),maar de bus klemt niet tussen de houder.Binnen de kortste keren ontstaat er een grote speling op de bus/bout en op de bus/houder.Met name dat laatste is een probleem omdat er ook materiaal van de houder wegslijt. Zou je nu zelfs nieuwe, orginele rubbers gaan monteren, dan is de kans groot dat je nu de bus weer niet goed ingeklemd krijgt tussen de houder.Het probleem begint dus weer van voren af aan.Dus niet alleen de rubbers zelf controleren, maar ook de binnenzijde van de houders.Vr gr Henk B.
Re: 110 trekken bij lastwisseling
Geplaatst: di 03 sep 2013, 12:36
door Frank 110V8
Opgelost,
De moeren van de achterste trailing armen waren een beetje losgelopen. Ik zag het pas toen ik hem op de brug had.
Groet Frank
Re: 110 trekken bij lastwisseling
Geplaatst: di 03 sep 2013, 13:59
door Bart van Dessel
Aha, dan is het mooi goedkoop opgelost. Bedankt voor het melden!
Gr, Bart
Re: Opgelost 110 trekken bij lastwisseling
Geplaatst: di 03 sep 2013, 21:23
door Frank 110V8
Ja Bart dat zat even mee,
En vandaag weer een jaar apk (had hij ook gehaald met losse moer). Nu nog even die 3.9 die jij hebt liggen richting groningen krijgen en inbouwen.
Groet Frank