Hoofdremcylinder stuk of afstellen (Disco 1 ABS)

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Lucas van Lierop

Hoofdremcylinder stuk of afstellen (Disco 1 ABS)

Bericht door Lucas van Lierop »

Hallo,

Ik heb mijn Disco bijna opgebouwd maar loop tegen een ding aan, remmen is zeer matig:
- Ik kan mijn rempedaal heel ver intrappen en dan nog doen mijn remmen erg weinig.
- Het rempedaal komt niet ver genoeg terug om het schakelaartje in te drukken.

Wat ik heb gedaan:
- Alle klauwen voorzien van nieuwe RVS cylinders
- Nieuwe leidingen achter (voor lijken goed)
- Aantal keer ontlucht met Eezy bleed, komen geen bellen meer uit.

Ik kan vooralsnog geen lek vinden.

Ik vraag me nu af waar ik moet gaan zoeken, zou ik de hoofdremcylinder stuk getrapt hebben, doet de ABS misschien nog iets geks of valt er nog iets verkeerd af te stellen of te monteren aan de rembekrachtiger/cylinder unit?
ABS lampje brand momenteel maar dat komt wellicht omdat ik tijdens het proefrijden achter nog geen sensoren had (nu wel).

Alvast bedankt,
Groet Lucas
Andtee

Re: Hoofdremcylinder stuk of afstellen (Disco 1 ABS)

Bericht door Andtee »

ooit waren bij de klauwen verkeerd om gemonteerd; hielp ook niet echt; kon ontluchten wat en wilde maar bleef slecht !
Lucas van Lierop

Mmm het zal toch niet, achter zitten ze er iig zo op als ze zaten en voor:

21096_541697685852655_1875572419_n.jpg --> mod_embed_images_loadimage('109fea092aae9edcc45a775e66f33199', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Ffbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net%2Fhphotos-ak-prn1%2F21096_541697685852655_1875572419_n.jpg', 'https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/21096_541697685852655_1875572419_n.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Ffbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net%2Fhphotos-ak-prn1%2F21096_541697685852655_1875572419_n.jpg', '', 16678249, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Overal met de ontluchtingsnippels boven.
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Er zitten 3 ontluchtingsnippels per klauw (voor), vaak wordt er eentje over het hoofd gezien. Heb je de goede volgorde aangehouden, dus eerst r-a, dan l-a, dan r-v en dan l-v? Mijn ervaring mt eezibleed is wisselend, vaak gaat het op de ouderwetse manier nog beter (meer druk) dus iemand pompen en iemand anders nippeltje draaien. De HRC kan defect raken omdat de sealtjes inwendig nu door de hele HRC op en neer gaan ipv op een kort stukje.

Gr, Bart
Lucas van Lierop

Mmm, zoveel nippels heb ik volgens mij niet, (maar ik zal nog eens goed kijken morgen), is dat niet bij Range Rovers met dubbele leiding of haal ik nu dingen door elkaar?

De volgorde die jij noemt heb ik idd aangehouden dus van lang naar kort. Ik heb voordat ik die bleedset had nogal lopen pompen op dat pedaal dus vandaar dat ik dacht dat ik 'm misschien gesloopt had.
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Het kan zijn dat een Disco klauw maar 1 nippel heeft maar volgens mijn geheugen heeft die er ook 3, alleen de jongere Defenders hebben er maar 1.

Gr, bart
disco ronl

Bericht door disco ronl »

Hoi,
een disco1 300tdi met ABS heeft 1 nippel per klauw.

mogelijk zit er lucht in de ABS of in de leiding ernaar toe.
draai 1v1 de aansluitingen op de ABS een beetje los en pomp.
daarna weer rondom ontluchten.
als dit niet helpt dan de HRC vervangen.

lampje ABS, deze moet uit gaan, anders is er een storing.
Ik weet hoe je die kan uit lezen. stuur maar een PB als je die info wilt hebben.
Lucas van Lierop

Ok ik ga het eens proberen, aangezien ik nog 3 weken heb, vind ik het geen punt om een nieuwe HRC te kopen maar dan moet ik wel een idee hebben of dat gaat helpen natuurlijk , wbt dat uitlezen ik ga je nu PB'en.

Groet en bedankt allemaal tot dusver!
Lucas van Lierop

Van het weekend eens even zitten kijken en het valt me op dat het H-vormige beugeltje (hoe noem je dat?) wat uit de rembekrachtiger op een of andere manier te kort is, om het rempedaal aan de bekrachtiger te koppelen moet ik het te ver naar achter duwen, zo ver dat de schakelaar niet meer ingedrukt word (had ik al tijdelijk gefixt met een blokje).

Heeft iemand dit wel eens gehad en kan dit een oorzaak zijn van minder remmen?, lijkt mij dat er nu iets minder remcapaciteit is.

Groet
Lucas van Lierop

Mmm ik zie Hier dat men met spacers aan het prutsen is, het lijkt er haast op dat ik ook even met een spacer minder aan de slag moet.
Plaats reactie