Pagina 1 van 1

Motorimmobilisatie

Geplaatst: do 11 jul 2013, 20:49
door Fred
Het een Discovery II,
Als ik de auto ontgrendel en de sleutel in het contactslot steek en hem in stand II zet, gaan netjes de lampjes branden. Draai ik de sleutel verder slaat het alarm aan, immobiliseerd de motor en knippert het lampje heel snel voor 10 seconden. De batterij van de sleutel is net vervangen.
Ik heb de auto vrijdag gewoon weggezet na een normaal werkende rit.
Wie heeft een idee ??

Re: Motorimmobilisatie

Geplaatst: do 11 jul 2013, 23:00
door Rodietje nieuw
Geen kenner hoor, maar een zelfde ervaring gehad met een td5 defender. Heb geen idee of dit systeem hetzelfde werkt als bij een disco -Andrew weet dat vast wel...

Bij de defender werd de zender van de sleutel niet meer herkend met eenzelfde resultaat -en dat natuurlijk wanneer je net 250km van huis bent! Bij mij werkte de reserveset wel -dus we reden weer na een rondrit met geleende auto van 500km

Re: Motorimmobilisatie

Geplaatst: vr 12 jul 2013, 02:14
door Andrew Colville
Ontgrendel je dan met de knopjes/afstands bediening of met de sleutel baard in de deur??

Zo te lezen hetkent de motor ecu de ode van de BCU (hoofd computer van de auto )niet .

Je kunt proberen ( eerst een deur openzetten ) de minpool een paar minuten los te nemen, en dan weer aan te sluiten, dan even met de zender open dicht open en kijken of de auto wil starten.

een Ander mogelijkheid is dat de auto niet wil starten om dat je in een gebied bent waar veel storing is (MHZ ferquenties ) of zels geblokkerd worden, ook dan kan het voor komen dat je de auto niet aan de gang krijgt. soms helpt het om de auto even een paar meter te verplaatsen of even te verslepen, als je vermoed dat een stoor zender aanwezig is.

Die vlieger gaat warschijnlijk niet op als de auto gewoon thuis op de normale parkeer plaats staat.

Ik kan de auto uitlezen en sleutels progameren/wissen en ook de motor ect en de boord ecu weer koppelen als dat nodig is.

Als laaste kun je in je boekjes kijken of je een EKA code hebt en deze volgens de methode in het instrukctie boekje Exact uitvoeren.

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )

Re: Motorimmobilisatie

Geplaatst: vr 12 jul 2013, 11:53
door Marc-my-Words
Tja, naar mijn ervaring is er een "grijs"gebeid in de communicatie tussen keyfob en auto-immobilisatie.
Zo had ik bij mijn Td5 Defender - die ik soms langer niet op alarm zette - de "ervaring" dat de auto dan de keyfob na enige tijd niet meer herkende.
Zelfde mbt soms zwakke batterijtjes en/of soms zwakke contactjes met die batterij. 't Klinkt een beetje Jomanda-esk maar kennelijk is er meer op aarde -- je verwacht nl dat het werkt wel of werkt niet is. Overigens die paar gevallen dat de communicatie mis ging gaven bij mij een correcte start-procedure met voorgloeien etc t/m het moment van het werkelijke starten waarop er niks gebeurde en er een motor-lampje aan ging.

Reserve-sleutels+keyfob is dan het makkelijkste, mogelijk helpt het ook om batterijtje te vervangen en daarna meermaals alarm aan en af te zetten.
En wellicht is de beste eerste stap de meermaals alarm aan en af actie, dit is in ieder geval verreweg het eenvoudigste: als er sprake is van niet of slecht herkennen van de keyfob zou dat kunnen helpen.

Overigens is het ook van belang dat de boordspanning in orde is dus check ook de accu-klemmen (en eventueel ook de rest van de bekabeling).

Marc

Re: Motorimmobilisatie

Geplaatst: za 13 jul 2013, 21:14
door Fred
Heren, allemaal bedankt voor de reacties.

Wat is gebleken... de accu was geheel leeg. Op zich wel vreemd daar ik totaal geen problemen ervoor heb gehad met starten of openen.
Heb al eerder een lege accu gehad maar de auto ging daardoor niet over op alarm en immobilisatie van de motor. Ik denk dus dat de accu kapot was.
Met een nieuwe is alles verholpen.

Re: Motorimmobilisatie

Geplaatst: zo 14 jul 2013, 10:35
door Andtee
zorg er wel voor dat je niet start met een lege accu; bij mijn p38 2 maal de ecu stuk gemaakt/ontregeld.
als je start dan staat de ECU open voor alle signalen; met een lege accu komen er dan alllemaal verkeerde waarden binnen.
zo heb ik 2 maal gehad dat de code van de sleutel ( die hij verifieert bijstarten) verandert !
No way dat hij dan start; moet idd de dealer of iemand met de juiste compu komen om dat allemaal weer recht te zetten !