nog steeds dezelfde tik
Geplaatst: wo 10 jul 2013, 22:00
Goedenavond,
Ik begin ondertussen aardig hopeloos te worden van die tik in de motor.
Ondertussen hebben al 3 landrover experts naar geluisterd, maar zonder resultaat. Ik hoop toch nog op dit forum dat iemand mij nog een tip kan geven.
Het geluid kan je omschrijven als een te ruim afgestelde klep. De frequentie van de tik loopt met je toeren mee.
Wat heb ik gedaan:
- natuurlijk kleppen gesteld (al 4x)
- complete tuimelaars set vervangen.
- Vacuumpomp vervangen
-Drijfstang lagers (schaaltjes vervangen)
- Pakking uitlaatspruitstuk vervangen.
- Pushrods gecontroleerd.
Kan iemand mee nog een tip geven waar ik naar kan kijken en/of kan controleren?
Groet
Mario
Mario
Purmerend
Defender 110 300TDI uit 1990 (RHD)
Ik begin ondertussen aardig hopeloos te worden van die tik in de motor.
Ondertussen hebben al 3 landrover experts naar geluisterd, maar zonder resultaat. Ik hoop toch nog op dit forum dat iemand mij nog een tip kan geven.
Het geluid kan je omschrijven als een te ruim afgestelde klep. De frequentie van de tik loopt met je toeren mee.
Wat heb ik gedaan:
- natuurlijk kleppen gesteld (al 4x)
- complete tuimelaars set vervangen.
- Vacuumpomp vervangen
-Drijfstang lagers (schaaltjes vervangen)
- Pakking uitlaatspruitstuk vervangen.
- Pushrods gecontroleerd.
Kan iemand mee nog een tip geven waar ik naar kan kijken en/of kan controleren?
Groet
Mario
Mario
Purmerend
Defender 110 300TDI uit 1990 (RHD)