Pagina 1 van 1
Engelse 130
Geplaatst: di 09 jul 2013, 23:34
door Bas Wit
Ik was aan het kijken of ik mijn 110 evt. weer terug kan verkopen richting Engeland.
Nu sprak ik een kennis van me, die heeft bij zijn bedrijf een 130 en die is aan vervanging toe (niet dat hij mn 110 wil).
Nu vroeg ik me af of de engelse 130's ook voldoen aan de nederlandse grijskenteken eisen. Ik meen me iets te herinneren dat de afstand van de achteras ivm de laadbak niet lang genoeg was. Maar geen idee hoe het echt zit, heb ook al gegoogled maar kan het niet vinden.
Weet iemand hier het?
groet Bas
Re: Engelse 130
Geplaatst: di 09 jul 2013, 23:49
door Cadarn
Dat klopt.
Er moet minstens 40% van het laadvermogen voor de achteras zitten.
Er zijn 4 opties: chassis verlengen, blok op je laadklep maken, laadbak uitbouwen in de cabine, bak verwijderbaar maken en auto als cabine/chassis aanbieden. Uiteraard is dat blokje het simpelst.
Jaap
Re: Engelse 130
Geplaatst: wo 10 jul 2013, 09:58
door bowy
Mijne is op grijs gezet....
Cheers Bowy
p4pb8088768.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2e833dfbcaa3ce427f8f3ef8b9b9f975', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fap1.pinkbike.org%2Fp4pb8088768%2Fp4pb8088768.jpg', 'http://ap1.pinkbike.org/p4pb8088768/p4pb8088768.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fap1.pinkbike.org%2Fp4pb8088768%2Fp4pb8088768.jpg', '', 16656838, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Engelse 130
Geplaatst: wo 10 jul 2013, 10:04
door lubbie
Ook ik rijd een Engelse 130 op grijs kenteken.
Bij mij is het dak van de laadruimte 10 cm verhoogd
en de achteras niet verplaatst. is niet eens zo'n raar gezicht
dit is gedaan door een 10cm brede aluminium strip tussen
laadbak en dak te plaatsen.
Re: Engelse 130
Geplaatst: wo 10 jul 2013, 11:59
door Marijn & Simba
Maar jij hebt toch geen 130?
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c201c594a6cc35aeec69f3670d23ec77', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 16657011, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Engelse 130
Geplaatst: wo 10 jul 2013, 12:31
door Marc-my-Words
De bak verwijderbaar maken is niet zó moeilijk, en biedt naast de grotere "armslag" bij het gebruik van de laadbak (pardon: lading) ook nog eens het voordeel dat de auto kaal lichter is en dus lichter op het kenteken komt.
Moeilijkheid zit in 4 vergrendelingen, twee spatborden en een losse licht-balk+aanhangerstekkerdoos (en een aparte stekker aan de laadbak zodat je die ipv die lichtbalk kan inpluggen).
Re: Engelse 130
Geplaatst: wo 10 jul 2013, 13:03
door bowy
Marijn & Simba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Maar jij hebt toch geen 130?
Klopt maar een 130 staat ook op 127 wielbasis net zoals een 90 eigenlijk 93 is
Re: Engelse 130
Geplaatst: wo 10 jul 2013, 14:55
door Marijn & Simba
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('775d9ce2d0fd28f9c9fa4749364430ad', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 16657447, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Engelse 130
Geplaatst: wo 10 jul 2013, 19:35
door Bart74
Kun je daar eens een foto van laten zien?
Re: Engelse 130
Geplaatst: do 11 jul 2013, 12:14
door lubbie
Alsjeblieft !
foto.JPG --> mod_embed_images_loadimage('aeef099067d52fdebb0f13a2aecfb7fa', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2F4x4offroadchallengesport.nl%2Ffoto.JPG', 'http://4x4offroadchallengesport.nl/foto.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2F4x4offroadchallengesport.nl%2Ffoto.JPG', '', 16659166, 600, 600, 'Loading image ...', false); Bart74 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kun je daar eens een foto van laten zien?
Re: Engelse 130
Geplaatst: do 11 jul 2013, 12:44
door Bas Wit
Ik had toch plannen om de achterbak te vergroten (of evt. Quadtechbox erop te plaatsen). Dan zou het helemaal geen probleem zijn.
Ga eens kijken of we wat kunnen onderhandelen daar...
Iemand nog een "belastingvrije" 110 SW met 300tdi kopen (kan nog in iedere kleur geleverd worden)...
Grt Bas
Re: Engelse 130
Geplaatst: do 11 jul 2013, 13:02
door Marc-my-Words
Als je de achterbak wilt vergroten dan zou ik zeker voor een chassis-cabine oplossing gaan.
Je krijgt dan een lager gewicht van de kale auto op het kenteken én volledige vrijheid mbt de "container" (en daarbij ook nog eens de mogelijkheid om die "container" te wisselen).
Marc
PS Ik zag laatst een nieuwe 130 waarbij een en ander heel netjes was opgelost.
Re: Engelse 130
Geplaatst: do 11 jul 2013, 13:19
door fenix2
even voor mijn beeldvorming,
wat is ongeveer het gewicht voor een chassis-cabine 130?
groetjes, Fenna
Re: Engelse 130
Geplaatst: do 11 jul 2013, 14:24
door Marc-my-Words
fenix2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> even voor mijn beeldvorming,
> wat is ongeveer het gewicht voor een
> chassis-cabine 130?
>
Hier de gegevens van een heel nieuwe (dwz van feb 2013)
Carrosserietype: vrachtwagen
Inrichting: afneembare bovenbouw
Aantal zitplaatsen: 5
Wielbasis: 323 cm
Max gewicht: 3380 kg
Massa rijklaar: 2050 kg
Massa ledig: 1950 kg
Marc
Re: Engelse 130
Geplaatst: do 11 jul 2013, 15:52
door Niels E
Haak even op deze discussie in...
Heeft er iemand foto's van de bevestiging als je de chassis cabine variant wilt gebruiken?
Als je voor het blok op de achterklep gaat, is dit de enige verplichte aanpassing?
Hoor het graag.
Groet,
NIels
Re: Engelse 130
Geplaatst: do 11 jul 2013, 16:02
door Marc-my-Words
Niels E Schreef:
-------------------------------------------------------
> Heeft er iemand foto's van de bevestiging als je
> de chassis cabine variant wilt gebruiken?
>
> Als je voor het blok op de achterklep gaat, is dit
> de enige verplichte aanpassing?
>
Ja en Nee.
Ja, ik heb enkele kiekjes van de "montage" van de "container", maar ben zo digionhandig dat ik ze hoogstens aan deze of gene kan mailen.
De "montage" die ik zag rondrijden betrof een schijnbaar 1:1 vervanging van de vaste baksteunen door iets demontabels.
Nee, naast de "broodtrommel" op de achterklep moet ook nog eens de wielbasis opgerekt en de laadbak-voorzijde "opengelegd".
Ga maar eens kijken bij de dealer. Vroegeh ... werd de benodigde laadlengte gehaald uit de extra ruimte onder de cabine, deze lengte mag niet meer meetellen en daarom moet de laadbak achter ingekort, en voor gemaximaliseerd en tevens de as een stukje opgeschoven om tot de juiste verhouding van laadlengte vóór en achter de as te krijgen.
Marc
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/07/2013 14:04 door Marc-my-Words.
Re: Engelse 130
Geplaatst: do 11 jul 2013, 21:08
door 110country
Wil mijn 127 ook ombouwen:
De nieuwe 130 grijs met op kenteken afneembare bovenbouw hebben geen extra spatborden en ook geen extra verlichtingsbalk. Ofwel: is alleen het demontabel maken dan voldoende? Of zit ik er nu naast?
Ik heb al even gezocht: het systeem om dit afneembaar te maken (twistlock) kosten 100 Euro/stuk. Heeft iemand alternatief?
Re: Engelse 130
Geplaatst: vr 12 jul 2013, 01:30
door Nijhuis
Zou je mij die foto's kunnen mailen op blue[apenstaart]blue-online[punt]nl? Ik kan ze dan wel even online zetten, zijn ze direct zichtbaar voor iedereen.
Re: Engelse 130
Geplaatst: vr 12 jul 2013, 01:36
door Edward
De scharnieren van een driezijdig kippende aanhanger voldoen prima. Kost 100 euri voor een complete set. nadeel is dat er maar twee borgpennen bijzitten dus die moet je even bij maken. Met een beetje discussie kun je aanvoeren dat de wagen nooit 'leeg' rijdt, dus zonder laadbak maar dat je alleen wilt wisselen tussen twee bakken. Dan hoef je geen spatborden en eigen verlichtingsbalk te monteren. Niet ieder keurmeester gaat daar in mee.
Voor de liefhebber heb ik hier een compleet setje wisselkoppelingen liggen die van een 130 afkomen.
Re: Engelse 130
Geplaatst: vr 12 jul 2013, 01:48
door Nijhuis
U heeft een PB

Re: Engelse 130
Geplaatst: vr 12 jul 2013, 12:26
door Nijhuis
Bij deze de foto's van Marc. Ik ben benieuwd wat de onderdeelnummers hiervan zijn en waar ze te krijgen zijn. Ziet er wel interessant uit.
MCS_6248.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9abb103b028098cce52e4992ca9023c2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.blue-online.nl%2Fprikbord%2Fcontainerpunten%2FMCS_6248.jpg', 'http://www.blue-online.nl/prikbord/containerpunten/MCS_6248.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.blue-online.nl%2Fprikbord%2Fcontainerpunten%2FMCS_6248.jpg', '', 16661501, 600, 600, 'Loading image ...', false);
MCS_6249.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f9adb4a0ba97f7edb916033a94d074c2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.blue-online.nl%2Fprikbord%2Fcontainerpunten%2FMCS_6249.jpg', 'http://www.blue-online.nl/prikbord/containerpunten/MCS_6249.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.blue-online.nl%2Fprikbord%2Fcontainerpunten%2FMCS_6249.jpg', '', 16661501, 600, 600, 'Loading image ...', false);
MCS_6416.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f44b3ed41c3a8ef8573981e8be2d623c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.blue-online.nl%2Fprikbord%2Fcontainerpunten%2FMCS_6416.jpg', 'http://www.blue-online.nl/prikbord/containerpunten/MCS_6416.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.blue-online.nl%2Fprikbord%2Fcontainerpunten%2FMCS_6416.jpg', '', 16661501, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Engelse 130
Geplaatst: ma 15 jul 2013, 17:18
door Niels E
Hartelijk dank voor de foto's.
Iemand ook foto's van de losse wisselkoppelingen?
Re: Engelse 130
Geplaatst: wo 17 jul 2013, 01:17
door Nijhuis
Edward wist mij te vertellen dat hij een 110 om ging bouwen met een dergelijk systeem, wellicht dat hij tijdens het bouwen een serie foto's wil/kan maken? Ik wil ze wel online zetten eventueel.
Re: Engelse 130
Geplaatst: do 18 jul 2013, 01:29
door Edward
Dat was ik al van plan. Ik ben een enorme lul met foto's maken omdat ik dat steevast vergeet, maar ik ga er erg goed mijn best voor doen. Waarschijnlijk loopt Floris sowieso heel de tijd in de weg met een grote camera......
De belofte hier geeft natuurlijk ook een goede stok achter de deur. Zal ook even foto's maken van de 130 waar ik de koppelingen af ga halen.
Re: Engelse 130
Geplaatst: do 18 jul 2013, 02:16
door Nijhuis
Schiet maar heel hard op met die 110 slopen...ik heb wel oren naar die achterbak!
(Heb al contact gehad met Floris overigens)
Re: Engelse 130
Geplaatst: do 18 jul 2013, 14:22
door Niels E
Super!
Sta op het punt een 130 te importeren en wil deze op chassis cabine zien te krijgen.
Iemand nog tips welk keuringsstation het meeste mee werkt?