Hoi,
Ik heb een elektrisch probleem met mijn 1986 110.
alle mogelijke schemas reeds geraadpleegd maar deze bieden geen uitkomst dus vandaar mijn vraag .
Ik heb sluiting in mijn systeem de oorzaak heb ik reeds maar hoe het op te lossen is het probleem.
vanuit mijn contact slot loopt een witte rode draad deze loopt ook naar de startmotor en bediend de vrijgave magneet bij het omdraaien sleutel.
nu loopt een dunnere wit rode kabel verbonden met de bovenstaande kabel naar een relais waarmee de remverdeler wordt gecontroleerd(zit op het schutbord)
naar de remverdeler gaat vanuit het relais een zwart witte kabel verder zit op het relais aarde aangesloten.
nu verbind het relais de wit rode draad met aarde bij het omdraaien van de sleutel wat sluiting geeft relais eruit en geen sluiting meer .
nu kan het relais maar op een manier in de behuizing gestoken en heb hier niets aan veranderd bij het verwijderen vd kabelboom.
weet iemand raad want ik ben teneinde raad heel de kabelboom net bekleed verwijderd en ontkleed ik weet het niet meer.
Help help
elektrisch probleem
Re: elektrisch probleem
Normaal loopt er maar 1 rode draad (tenminste bij een diesel) naar je startmotor. Dit heeft niks met vrijgave te maken maar schakelt je contact voor je startmotor door zodat deze gaat draaien bij starten.
De rode draad vanaf je startmotorrelais naar het relais wat voor je remverdeler is komt mij niet bekend voor.
Nu zit de remverdeler voor zover ik weet ook op je chassis dus een heel stuk lager. Bedoel jij niet je rembekrachtiger?
Zoals jij het omschrijft zit het verkeerd aangesloten (heeft het wel gewerkt) lijkt wel of nu je schakeldraad niet over de spoel van je relais zit (spoel geeft weerstand en is dus een verbruiker) deze spoel trrekt een schakelaartje aan die er weer voor zorgt dat er een contact word gemaakt (Of juist verbroken)
Foto zou handig zijn in dit geval
De rode draad vanaf je startmotorrelais naar het relais wat voor je remverdeler is komt mij niet bekend voor.
Nu zit de remverdeler voor zover ik weet ook op je chassis dus een heel stuk lager. Bedoel jij niet je rembekrachtiger?
Zoals jij het omschrijft zit het verkeerd aangesloten (heeft het wel gewerkt) lijkt wel of nu je schakeldraad niet over de spoel van je relais zit (spoel geeft weerstand en is dus een verbruiker) deze spoel trrekt een schakelaartje aan die er weer voor zorgt dat er een contact word gemaakt (Of juist verbroken)
Foto zou handig zijn in dit geval
Hoi defendertje,
Bij mij zit de remverdeler op het schutbord
de wit rode draad zorgt voor het vrijgave van de magneet zodat er 12 volt op de startmotor komt..
zie schema 2,5 liter diesel want bij de 110 zit dat wel zo nr 54 is het relais en 49 zijn de waarschuwings sensoren (ik heb alleen een sensor op de remverdeler en niet op de bekrachtiger of vloeistof reservoir) .
ik kan je het schema mailen.
mijn e-mail is manifrat@xs4all.nl
gr,
Marc
Bij mij zit de remverdeler op het schutbord
de wit rode draad zorgt voor het vrijgave van de magneet zodat er 12 volt op de startmotor komt..
zie schema 2,5 liter diesel want bij de 110 zit dat wel zo nr 54 is het relais en 49 zijn de waarschuwings sensoren (ik heb alleen een sensor op de remverdeler en niet op de bekrachtiger of vloeistof reservoir) .
ik kan je het schema mailen.
mijn e-mail is manifrat@xs4all.nl
gr,
Marc
Het systeem lijkt op dat van een late serie III
Normaal zou de wit/rode draad de spoel van het relais bekrachtigen (van rood/wit door de poel naar zwart=massa)
Ik zou denken dat het relais de geest heeft gegeven (spoel maakt in het relais kortsluiting), probeer eens een ander volgens mij is het een standaard relais
Normaal zou de wit/rode draad de spoel van het relais bekrachtigen (van rood/wit door de poel naar zwart=massa)
Ik zou denken dat het relais de geest heeft gegeven (spoel maakt in het relais kortsluiting), probeer eens een ander volgens mij is het een standaard relais
lijkt me geen normaal gesloten relais maar de spoel zal inderdaad moeten worden bekrachtigd met het omdraaien van de sleutel.
lijkt verkeerd aangesloten nieuw relais doet het ook heb Geen spanning op systeem maar lust massa gewoon naar +
lijkt verkeerd aangesloten nieuw relais doet het ook heb Geen spanning op systeem maar lust massa gewoon naar +