snapnnielaadsroomlampienie

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Elbert

snapnnielaadsroomlampienie

Bericht door Elbert »

Beste prikkers

Ik ben al een tijdje aan het klooien met m'n laadstroomlampje.
Hij blijft al een tijdje gloeien en nu waren afgelopen week m'n accu's leeg toen ik 's morgens weg wilde.
Het is een 1980 serie3 ex mil 24v.
Nu gloeide hij de laatste tijd heel flauw maar als ik over een drempel reed lichte hij weer fel op.
Ik heb vanmiddag de stekkers van de spanningsregelaar en massastrip schoongemaakt en goed vastgezet en de scheidingsdiode schoongemaakt en opnieuw aangesloten.
Als ik nu voorgloei dan licht mijn laadstroomlampje niet meer op (wat hij eerst wel deed en als de motor aansloeg ging hij bijna uit)
Maar nu blijft het lampje uit en bij stationair draaien blijft ie uit maar als ik gas geef gloeit hij weer op.
Nu had ik op mijn ene accu de radio rechtstreeks aangesloten en op de andere een vacuumpomp voor de rem.
Maar dit bleek niet zo goed voor de accu's.
Nu heb ik een dikke draad rechtstreeks vanaf de scheidingsdiode naar een omvormer geplaatst en vandaar door naar een zekeringenkastje en dan naar de radio.
Maar als ik nu de radio aanzet knippert hij alleen maar en wil niet aan. Ben ik wat vergeten?
Nou, dat zin weer wat uitdagingen en zeker voor mij want electronica is niet mijn sterkste kant.
Ik hoop op handige tips zodat ik dit probleem voorgoed de wereld uitkrijg.

Groeten, Elbert
VeeTee

Re: snapnnielaadsroomlampienie

Bericht door VeeTee »

Is je hele systeem 24 v of gedeeltelijk? Want waarom/hoe zit dat met die scheidingsdiode dan, 24 v is toch 2 x 12 in serie?

Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4
Elbert

Re: snapnnielaadsroomlampienie

Bericht door Elbert »

Hoi Vincent

Het is een 24 volt systeem, alleen de radio en de vacuumpomp zijn 12 volt en zijn beiden in de planning om via een omvormer te gaan.
De Laro schijnt een radiowagen te zijn geweest vandaar de scheidingsdiode ( ging 1 kabel naar achteren voor de auto en 1 voor het radiosysteem )

Groeten, Elbert
Plaats reactie