Oltimer invoer in Belgie kan dat
Oltimer invoer in Belgie kan dat
Ik kan misschien mijn range rover van 1985 met een 300 tdi en softdash koets aan iemand in belgie verkopen maar die vraagt zich af of hij de auto in Belgie kan inschrijven.
Heeft iemand hier ervaring mee zoja wat is de procedure?
Grt.
Pieter
Heeft iemand hier ervaring mee zoja wat is de procedure?
Grt.
Pieter
Re: Oltimer invoer in Belgie kan dat
[landrover.startpagina.nl]
Lees dit maar even, gaat niet lukken denk ik.
Groet Michel WaZ
RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
Lees dit maar even, gaat niet lukken denk ik.
Groet Michel WaZ
RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
Ik heb er 2 beide hebben absoluut geen roest ook niet onder de paravan dat is al zeldzaam voor een softdash!
Ze hebben allebei een 300tdi met 5 bak.
Maar gaan niet voor een prikkie weg.
Ze hebben allebei een 300tdi met 5 bak.
Maar gaan niet voor een prikkie weg.
Vraag ? Wat is een softdash. gr Juppe.
Dat is de laatste range rover classic die gebouwd is deze heeft een ander dashboard
Grt
Pieter
Grt
Pieter
Re: uitleg jup
hoi jup
dat is een dashboard waar je een minder grote bult aan overhoud
als je er met je kop opklapt bij een aanrijding
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/06/2013 19:26 door m@rcel110.
dat is een dashboard waar je een minder grote bult aan overhoud
als je er met je kop opklapt bij een aanrijding
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/06/2013 19:26 door m@rcel110.
Re: uitleg jup
Wat een luxe zo`n auto. Ik droom weleens over een dashboard, in de Devil. Makkellijk om wat weg teleggen of in te bouwen. Weer wat geleerd. Dank voor de uitleg. gr. Juppe.
Het zou kunnen,
Zeg niet dat het lukt.
CVO'tje in NL aanvragen en geen gelijkvormigheidsattest in belgie laten doen want dan ben je de ... .
Ik ben nederbelg.
Hier in belgie gaat het er nogal apart aan toe.
Van horen zeggen,....
Als de wagen in europees land wordt toegelaten , dan mag een ander land die wagen niet weigeren.
Maar om hier in belgie een ander blok in een wagen te krijgen en door de keuring te komen is een ander verhaal.
Soms wel , soms niet , soms na jaren een afkeur er op terwijl het andere jaren wel is gelukt.
En het verschilt ook nogal naar welk keuringsstation je gaat.
Soms worden koperen remleidingen afgekeurd en soms ook niet.
Verhogen en verbouwen kan als je een attest van een heel duur bedrijf kunt overleggen.
Als je dingen zelf doet met dezelfde onderdelen dan is de kans op afkeur vele malen groter , zowat een zekerheid
Proberen kan altijd.
Maar ik ervaar veel willekeur , corruptie en kapitallisme.
Kan meevallen maar kan ook tegenvallen.
Zou niet zomaar het nederlandse kenteken laten vernietigen.
Ga zelf dit jaar een disco invoeren , heb nog geen ervaring met invoeren in belgie en waarschijnlijk is dat het beste wat je kan overkomen.
Maar goed , om succesvol te zijn is het belangrijk om de wagen zo origineel mogelijk te hebben.
Ik ben met mijn belgische wagen(2x) niet de eerste keer door de keuring gekomen , er is altijd wel iets dat ze vinden.
De laatste keer was het helemaal erg.
Kwam met een functionerende auto binnen en ging buiten zonder remmen(hoofdleidingen kapot gegaan tijdens testen), gat in het chassis geslagen en lampen die kapot waren.
(man met hamer en een triltest)
Mocht niet meer de weg op
In nederland zijn mijn wagens (17x)altijd door de keuring gekomen , ook met steekproef.
Voor mensen die denken dat er nu een markt is om hun in NL MRB te dure oldtimer in belgie goed te gaan verkopen.
Ik denk dat dat tegenvalt.
Misschien voer voor een nieuw draadje?
Groetjes Joost
Zeg niet dat het lukt.
CVO'tje in NL aanvragen en geen gelijkvormigheidsattest in belgie laten doen want dan ben je de ... .
Ik ben nederbelg.
Hier in belgie gaat het er nogal apart aan toe.
Van horen zeggen,....
Als de wagen in europees land wordt toegelaten , dan mag een ander land die wagen niet weigeren.
Maar om hier in belgie een ander blok in een wagen te krijgen en door de keuring te komen is een ander verhaal.
Soms wel , soms niet , soms na jaren een afkeur er op terwijl het andere jaren wel is gelukt.
En het verschilt ook nogal naar welk keuringsstation je gaat.
Soms worden koperen remleidingen afgekeurd en soms ook niet.
Verhogen en verbouwen kan als je een attest van een heel duur bedrijf kunt overleggen.
Als je dingen zelf doet met dezelfde onderdelen dan is de kans op afkeur vele malen groter , zowat een zekerheid
Proberen kan altijd.
Maar ik ervaar veel willekeur , corruptie en kapitallisme.
Kan meevallen maar kan ook tegenvallen.
Zou niet zomaar het nederlandse kenteken laten vernietigen.
Ga zelf dit jaar een disco invoeren , heb nog geen ervaring met invoeren in belgie en waarschijnlijk is dat het beste wat je kan overkomen.
Maar goed , om succesvol te zijn is het belangrijk om de wagen zo origineel mogelijk te hebben.
Ik ben met mijn belgische wagen(2x) niet de eerste keer door de keuring gekomen , er is altijd wel iets dat ze vinden.
De laatste keer was het helemaal erg.
Kwam met een functionerende auto binnen en ging buiten zonder remmen(hoofdleidingen kapot gegaan tijdens testen), gat in het chassis geslagen en lampen die kapot waren.
(man met hamer en een triltest)
Mocht niet meer de weg op
In nederland zijn mijn wagens (17x)altijd door de keuring gekomen , ook met steekproef.
Voor mensen die denken dat er nu een markt is om hun in NL MRB te dure oldtimer in belgie goed te gaan verkopen.
Ik denk dat dat tegenvalt.
Misschien voer voor een nieuw draadje?
Groetjes Joost
Hebben de Prikkers al op de Prikpagina gekeken van onze Zuiderburen. Dit gaat over de nieuwe vrijstelling voor Old- Timers. Die Belgen zijn toch wijzer als die lieden van bij ons, op het haagse binnenhof. gr. Juppe.
Heb je een linkje Juppe?
Groet Michel WaZ
Groet Michel WaZ
Michel WaZ Schreef:
-------------------------------------------------------
> Heb je een linkje Juppe?
>
> Groet Michel WaZ
Michel. www.lrocb.be / Land-Rover Owners club Belgie. gr. Juppe.
-------------------------------------------------------
> Heb je een linkje Juppe?
>
> Groet Michel WaZ
Michel. www.lrocb.be / Land-Rover Owners club Belgie. gr. Juppe.
in principe niet,
belgie werkt met gelijkvormigheidsattesten.
aanvragen bij landrover belgie......
deze checken of jouw auto overeenkomt met hoe deze origineel geleverd is, dus foute boel.
inschrijven op een oldtimer plaat lukt ook niet vanwege het feit dat de rr van na 67 is.......voor die tijd geen gva nodig.
zou hem niet verkopen aan een belg om gezeur te voorkomen...........
belgie werkt met gelijkvormigheidsattesten.
aanvragen bij landrover belgie......
deze checken of jouw auto overeenkomt met hoe deze origineel geleverd is, dus foute boel.
inschrijven op een oldtimer plaat lukt ook niet vanwege het feit dat de rr van na 67 is.......voor die tijd geen gva nodig.
zou hem niet verkopen aan een belg om gezeur te voorkomen...........
aluman,
invoer is simpel:
- langs douane voor 20 cent vignet halen (particuliere invoer)
- gva regelen
- afspraak maken tc, kan met invoer niet overal......nl auto wel demk ik.
rose formulier naar de verzekering et voila............................
lastig is wel dat je met garageplaten moet komen, soms kan je die lenen voor een bak jupiler maar meestal gaat de garage zelf, dus tel maar uit..............
auto,s overnemen? echt geen waar hier moeten dat wel maar DOEN dat gewoon niet, betalen liever een boete aan de eu.
invoer is simpel:
- langs douane voor 20 cent vignet halen (particuliere invoer)
- gva regelen
- afspraak maken tc, kan met invoer niet overal......nl auto wel demk ik.
rose formulier naar de verzekering et voila............................
lastig is wel dat je met garageplaten moet komen, soms kan je die lenen voor een bak jupiler maar meestal gaat de garage zelf, dus tel maar uit..............
auto,s overnemen? echt geen waar hier moeten dat wel maar DOEN dat gewoon niet, betalen liever een boete aan de eu.
joost als dat gebeurt tijdens de keuring is er toch al wat aan de hand geweest met je auto. een goed chassis prik je niet kapot met hamer e.d.
Ga al 8 jaar na de keuring hier in belgie met land rovers (en een volvo) zonder noemenswaardige problemen. De Defender had maar 1 keer iets op gevonden, en dat was correct, Een versleten onderdeel.
ook bij de volvo 1 keer iets gevonden, de schokbrekers achter. Bleek ook correct want ze waren rot. Zelf even vervangen en het was ok.
defender 110 300TDi
Ga al 8 jaar na de keuring hier in belgie met land rovers (en een volvo) zonder noemenswaardige problemen. De Defender had maar 1 keer iets op gevonden, en dat was correct, Een versleten onderdeel.
ook bij de volvo 1 keer iets gevonden, de schokbrekers achter. Bleek ook correct want ze waren rot. Zelf even vervangen en het was ok.
defender 110 300TDi
Hoi,moet je toch verbeteren,een nederlandse auto van na 1968 kun je in belgie wel degelijk inschrijven als oldtimer,daarvoor is geen gelijkvormigheidsattest voor nodig;
Re: 1994 softdash invoer in België
Heb m'n andere range rover softdash verkocht aan iemand uit België.
Het gaat om een originelen 1994 range rover softdash met 300 TDI staat nu nog op Spaans kenteken maar de koper denkt dat hij hem zo niet kan invoeren omdat hij in Spanje al is uitgeschreven.
Ik wil hem wel invoeren in Nederland maar volgens mij maakt dat toch geen verschil koper denkt van wel namelijk.
Hoe moet hij te werk gaan om hem in belgie te kunnen inschrijven?
Mvg
Pieter
Het gaat om een originelen 1994 range rover softdash met 300 TDI staat nu nog op Spaans kenteken maar de koper denkt dat hij hem zo niet kan invoeren omdat hij in Spanje al is uitgeschreven.
Ik wil hem wel invoeren in Nederland maar volgens mij maakt dat toch geen verschil koper denkt van wel namelijk.
Hoe moet hij te werk gaan om hem in belgie te kunnen inschrijven?
Mvg
Pieter