Early 110 V8 uitvoeringen ?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Menno SIII 109 & 130 HCPU

Early 110 V8 uitvoeringen ?

Bericht door Menno SIII 109 & 130 HCPU »

Goedemorgen,

Gister heb ik een unieke schuurvondst aan mijn laro`s toegevoegd, een Landrover 110 V8 stationwagen Ex Gibraltar spanje. uit 1984 en ik had er een paar vraagjes over.

hij heeft een dashboard wat is ingericht voor airo dus met dichte luchtroosters.
de airco zit er niet meer in
3.5 V8
en wat ik me af vroeg, hadden de vroege 110`s een rangerover versnellingsbak? er zit namelijk een 4 bak in en die lijkt wel heel erg op een RR bak, ook de knop van de tussenbak lijkt er erg op.

Maar die airco uitgevoerde laro`s zijn toch speciaal voor het middenoosten gemaakt ?

zal later vanmiddag wel wat foto`s uploaden,
het is wel leuk om een keer een laro te zien Zonder roest echt niet normaal de deuren en deurstijlen van de stawag zijn als nieuw en op het chassis vond ik onder het zand gewoon die gladde harde zwarte verf,

groeten Menno
Dixo

Re: Early 110 V8 uitvoeringen ?

Bericht door Dixo »

Klopt, de eerste 110's V8 hebben een LT95 versnellingsbak, net als bijvoorbeeld een Stage One, 101 FC en een vroege RRC. Later had de V8 de LT85 Santana vijfbak.

Met airco in het dashboard is inderdaad vooral in het Midden Oosten geleverd, maar ook wel op het Europees vaste land.

Klinkt als een hele goede vondst, gefeliciteerd ermee!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/06/2013 11:02 door Dixo.

bedankt voor je reactie,

even een snel vraagje. welke olie moet er in een Lt 95 hoofd en tussenbak,

heb er ooit een Lt77 mee verneukt door verkeerde olie erin te doen en dat gebeurd me geen 2de keer.
Thimo

Bericht door Thimo »

Ik heb in mijn LT95 20W50 gedaan omdat een lager herrie maakt.
Normaal gesproken moet er 15W40 in.

Mvg Thimo.

heb het effe opgezocht en inderdaad,

er moet 20W50 in.

weer wat geleerd vandaag

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/06/2013 11:34 door Menno SIII 109 & 130 HCPU.
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Gefeliciteerd met je schuurvondst, waarom heb ik dat nou nooit?? 80W90 is te dik voor de LT95, dat kan het pompje niet aan en loopt ie kapot, dus zorg idd dat het je geen 2e keer gebeurt! Er moet inderdaad motorolie in, raar maar waar. De LT77 long stick van de RRC schijnt ook te passen.

Gr, Bart
Wim Janssen

Bericht door Wim Janssen »

Menno,

Wat die olie betreft moet je dit [landrover.startpagina.nl] eens lezen. Inmiddels 37000 km en de 4-bak schakelt nog steeds heerlijk.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]

wim ontzettend bedankt hier kan ik wat mee,

as always als jij wat advies geeft

als het weer hier in de achterhoek wat beter is ga ik de 110 wassen en zal ik de foto`s maken en op de prik zetten.

Gr Menno
sander "one10"

Bericht door sander "one10" »

Kom je m niet laten zien met prikkersweekend ???
Bart van Dessel

Wat is eigenlijk het voordeel van die Durablend t.o.v. 15W40 olie? Behalve dat ie veel duurder is....

Gr, Bart

dan is hij nog niet Apk klaar denk ik,
er zijn een aantal dingen die er aan moeten gebeuren

als ik met het prikkersweekend kom dan met mijn 109, ook mooi !
Wim Janssen

Bericht door Wim Janssen »

75W-80 is een echte gear oil die dus de betere dopes heeft voor een bak tandwielen. Het hele technische verhaal heb ik me destijds laten uitleggen door mijn olieleverancier en dat klonk verschrikkelijk logisch, maar kan ik als leek nu echt niet meer herhalen. Ik heb dan ook gewoon zijn advies gevolgd en nu 37000 km verder kan ik alleen maar beamen dat het een goed advies was. In de afgelopen koude winters schakelde de bak duidelijk gemakkelijker. Ik merk eigenlijk niets meer van zwaarder schakelen onder bepaalde omstandigheden. Gewoon altijd prima.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Bart van Dessel

Duidelijk Wim, in een echte bak olie zitten idd andere dopes dan in motorolie, denk dat die olie idd heel goed geschikt is. Wat zou die doe in een R380? Hij is in ieder geval dunner dan MTF94 volgens mij.

Gr Bart
Plaats reactie