Op het kentekenbewijs van mijn ex-defensie 109 staat "bedrijfsauto"vermeld. In hoeverre kan ik de auto dan werkelijk als bedrijfsauto gebruiken?
Ja, ik heb inderdaad een eigen bedrijf. Ik geef bijvoorbeeld trainingen "Samenwerking" die voor een groot deel ook buiten plaatsvinden en ik heb daarvoor materialen nodig zoals palen, touwen, vaten etc.
Die materialen kan ik prima in de Laro vervoeren.
Wie kan mij enigzins wegwijs maken of mij op weg helpen?
Alvast bedankt voor de moeite !
Groet!
Frits
ex-defensie 109 bedrijfsauto???
Re: ex-defensie 109 bedrijfsauto???
Frits,
Als jouw 109 ook aan de Belasting-eisen voor grijskenteken voldoet, en als je aan de belastingmannen meldt dat je deze grijskenteken-auto voor meer dan 10% voor je onderneming gebruikt dan krijg je ook een aanslag voor het grijze tarief.
Marc
Als jouw 109 ook aan de Belasting-eisen voor grijskenteken voldoet, en als je aan de belastingmannen meldt dat je deze grijskenteken-auto voor meer dan 10% voor je onderneming gebruikt dan krijg je ook een aanslag voor het grijze tarief.
Marc
Re: ex-defensie 109 bedrijfsauto???
Als je een bedrijf op jouw naam hebt staan (eenmanszaak) en je hebt een BTW nr. en KvK inschrijvng dan valt je automatisch in het bedrijfsauto tarief. Zo gaat dat bij mij tenminste ook, ik hoef nergens iets te melden.
Gr, Bart
Gr, Bart