Hallo, mijn beide dimlichten van mijn defender doen het opeens niet meer. Zekeringen zijn goed. Groot licht doet het wel. Ook de kleine lampjes voor doen het, maar rechts wel zwakker dan links. De lichtschakelaar heb ik onlangs vervangen. Kan het het relais zijn wat in de zekeringskast zit?
Groet Jan
Beide dimlichten doen het niet meer?
Re: Beide dimlichten doen het niet meer?
the master of darkness oftewel je lichtschakelaar is uitgebrand. Beste is om hier een zweedselichtschakeling tussen te zetten om dit in de toekomst te voorkomen
Precies, ik ken hem alleen als de King of Darkness (anderen weer als de Prince) maar het verschil is hetzelfde, dwz je zit hoe dan ook in het donker.
Soms kan je de lichtschakelaar nog een beetje opfleuren maar dat is dan lapwerk (en je kan als tijdelijk tussenoplossing wat draadjes omwisselen zodat gedimd licht weer brand als je 'n op grootlicht zet.
Dus hetzij een nieuwe lichtschakelaar + een "Zweedse Lichtversterker" of een verbeterde lichtschakelaar van Aad G.
En, de Zweedse Lichtversterker koop je zelf in Zweden, of je kijkt of iemand 'm meeneemt (ik zelf ga binnenkort naar Zweden) of je je kijkt even of Ruud Lemmens je kan helpen (hij knoopte zelf zulke "Lichtversterkers" ).
Marc
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/06/2013 14:58 door Marc-my-Words.
Soms kan je de lichtschakelaar nog een beetje opfleuren maar dat is dan lapwerk (en je kan als tijdelijk tussenoplossing wat draadjes omwisselen zodat gedimd licht weer brand als je 'n op grootlicht zet.
Dus hetzij een nieuwe lichtschakelaar + een "Zweedse Lichtversterker" of een verbeterde lichtschakelaar van Aad G.
En, de Zweedse Lichtversterker koop je zelf in Zweden, of je kijkt of iemand 'm meeneemt (ik zelf ga binnenkort naar Zweden) of je je kijkt even of Ruud Lemmens je kan helpen (hij knoopte zelf zulke "Lichtversterkers" ).
Marc
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/06/2013 14:58 door Marc-my-Words.
Dank voor de reacties, maar het is NIET de lichtschakelaar, is net nieuw.
Zou het het relais kunnen zijn? Of heb je dan ook geen groot licht?
Groet Jan
Zou het het relais kunnen zijn? Of heb je dan ook geen groot licht?
Groet Jan
Jan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dank voor de reacties, maar het is NIET de lichtschakelaar, is net nieuw.
Dat Is helaas geen enkele garantie... Is mij ook overkomen, doorgebrande schakelaar vervangen door een nieuwe (budget kwaliteit), helaas ook geen sjoege. Bij de dealert een (hele dure) nieuwe er in laten zetten, en OK. Daarna wel meteen de "Zweedse versterker" aangeschaft ter voorkoming van in de toekomst...
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4
-------------------------------------------------------
> Dank voor de reacties, maar het is NIET de lichtschakelaar, is net nieuw.
Dat Is helaas geen enkele garantie... Is mij ook overkomen, doorgebrande schakelaar vervangen door een nieuwe (budget kwaliteit), helaas ook geen sjoege. Bij de dealert een (hele dure) nieuwe er in laten zetten, en OK. Daarna wel meteen de "Zweedse versterker" aangeschaft ter voorkoming van in de toekomst...
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4