Pagina 1 van 1
turbo/stopsolenoid
Geplaatst: za 01 jun 2013, 23:26
door sjorsboomschors/aka/PP
vandaag net zoals Roy out of the blue niet kunnen starten...
inmiddels wat wijzer direct met m'n op maat gemaakte steeksleutel de solenoid eruit, en bleek dat veertje kaduuk/kapot/door de helft is nog nooit gezien, maar anyway, een spare uit m'n kist gepakt, blijkt dat daar een ander palletje opzit, een ronde ipv een 6 hoekige, maar met een ander veertje...
gemonteerd, ze rijdt, sterker nog, ze rijdt als een dolle.... nog nooit zoveel turbodruk gehad, pakt snel op, en soepel opschakelen.
vanmiddag op de A4 , net voor de schipholtunnel dacht ze er ineens anders over, en begon in te houden, pluimpjes rook ( zwart gelukkig!)
weer een andere solenoid ( de laatste welke ik nog had) erin, gaat steeds makkelijker en reed weer prima, behalve dat ze nu hevig rookt... vooral in 2 & 3-de, met gas erop, op snelheid niets aan de hand. wel steeds voldoende vermogen, behalve dat het soms lijkt of ik ineens in laag rijd ipv hoog ( verschil ook gechecked!)
turbo toch de geest gegeven, of solenoid ook stuk?of opnieuw afstellen?
ze rijdt verder prima, maar vooral bij z'n 3 laag in toeren gas bij is niet echt een visitekaartje..lijk wel een W123
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/06/2013 21:28 door sjorsboomschors/aka/PP.