Na alles te hebben geprobeerd ( uitspoor gecheckt stuurdemper vervangen , bout op stuurhuis vaster en weer losser).... blijft het probleem zich voordoen???
Dit gaat om een bekrachtigt stuurhuis van een defender by th way.
Mijn stuur komt niet terug in nul stand na een bocht.
Wie kent dit probleem en kan me een hint of tip geven...
BVD Groetjes Tonny
Stuur komt niet recht na bocht
Re: Stuur komt niet recht na bocht
Een stuurkogel die stroef gaat? Of een swivel die te stroef gaat? Ben ook wel benieuwd..
Gr, Bar
Gr, Bar
Tonny LR110 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Na alles te hebben geprobeerd ( uitspoor gecheckt
> stuurdemper vervangen , bout op stuurhuis vaster
> en weer losser).... blijft het probleem zich
> voordoen???
> Dit gaat om een bekrachtigt stuurhuis van een
> defender by th way.
> Mijn stuur komt niet terug in nul stand na een
> bocht.
> Wie kent dit probleem en kan me een hint of tip
> geven...
>
> BVD Groetjes Tonny
het kan zijn dat het stuurhuis niet en goed nulpunt heeft
auto voor opkrikken en het stuur daaien als je dan al verschil merkt of hoort met links en rechts staat het stuurhuis niet op zijn nul punt
sommige stuurhuisen kan je stellen je kan ook de uitslag opmeten los koppelen van de wielen dan zorgen dat je het midden van het stuurhuis vind links en rechts moet gelijk zijn
dan de wielen recht zetten en het verschil aanpassen met de draadeinden daar na uit lijnen
-------------------------------------------------------
> Na alles te hebben geprobeerd ( uitspoor gecheckt
> stuurdemper vervangen , bout op stuurhuis vaster
> en weer losser).... blijft het probleem zich
> voordoen???
> Dit gaat om een bekrachtigt stuurhuis van een
> defender by th way.
> Mijn stuur komt niet terug in nul stand na een
> bocht.
> Wie kent dit probleem en kan me een hint of tip
> geven...
>
> BVD Groetjes Tonny
het kan zijn dat het stuurhuis niet en goed nulpunt heeft
auto voor opkrikken en het stuur daaien als je dan al verschil merkt of hoort met links en rechts staat het stuurhuis niet op zijn nul punt
sommige stuurhuisen kan je stellen je kan ook de uitslag opmeten los koppelen van de wielen dan zorgen dat je het midden van het stuurhuis vind links en rechts moet gelijk zijn
dan de wielen recht zetten en het verschil aanpassen met de draadeinden daar na uit lijnen
Swivel Pin Preload???? hier las ik dus iets over op internet???
Een bepaalde pin die een weerstand geeft aan de draaiende beweging op de kogel van het voorwiel???
Deze moet door shims aan te vullen of te verwijderen op een bepaalde weerstand komen wat gemeten word met een weegschaaltje ( zoals bij vissers als ze hun vissen wegen) met de stuurstang los dus????
Ik kan er niet echt wijs uit????... maar wie weet daar meer van en kan me dit uitleggen en weet wat de waarde kwa weerstand moet zijn voor een defender 110 uit 1983 en met een 200tdi motor?
Een bepaalde pin die een weerstand geeft aan de draaiende beweging op de kogel van het voorwiel???
Deze moet door shims aan te vullen of te verwijderen op een bepaalde weerstand komen wat gemeten word met een weegschaaltje ( zoals bij vissers als ze hun vissen wegen) met de stuurstang los dus????
Ik kan er niet echt wijs uit????... maar wie weet daar meer van en kan me dit uitleggen en weet wat de waarde kwa weerstand moet zijn voor een defender 110 uit 1983 en met een 200tdi motor?
Staat allemaal perfect omschreven in het werkplaatshandboek. Olie moet uit je swivel, Grote o-ring loshalen, stuurstangen los, en dan met een unster meren hoeveel kracht er nodig is om de swivel te verdraaien. Bij een series drie dus tussen de 3,6 en 4,5 kilo dacht ik. Dit moet je zelf even nalezen in je boek. Is het te veel, shims verwijderen. Te weing er bij zetten. Maar meestal zal er iets versleten zijn als je dit hebt. Een van de swivel pinnen , het lager of de lagerbus o.i.d. dat moet je dan vervangen en dan met de unster al die afstellingen opnieuw doen. Is niet moeilijk.