200TDI naar 2.25 benz, wat heb ik nodig
200TDI naar 2.25 benz, wat heb ik nodig
Even gezocht maar kan de boodschappenlijstjes eigenlijk alleen maar andersom vinden
Van een 200 TDI naar een 2.25 benzine blok, kan iemand helpen aanvullen verbeteren wat ik nodig heb?
brandstofpomp,
waterafscheider,
bobine,
verdeler,
blok.
Kan ik een 200TDI radiator gewoon gebruiken?
Wat kan ik nog meer overzetten?
startmotor?
Dynamo?
Etc?
Zou erg blij zijn met jullie expertise
Van een 200 TDI naar een 2.25 benzine blok, kan iemand helpen aanvullen verbeteren wat ik nodig heb?
brandstofpomp,
waterafscheider,
bobine,
verdeler,
blok.
Kan ik een 200TDI radiator gewoon gebruiken?
Wat kan ik nog meer overzetten?
startmotor?
Dynamo?
Etc?
Zou erg blij zijn met jullie expertise
Re: 200TDI naar 2.25 benz, wat heb ik nodig
Voordat je begint:
Hoeveel kilometer per jaar rij je?
Zonder ombouwkosten (reken maar op een kleine 1000 euro) ligt die omslag bij een 10.000 kilometer
Conclusie: Gewoon meer gaan rijden met je Land Rover diesel
G
Hoeveel kilometer per jaar rij je?
Zonder ombouwkosten (reken maar op een kleine 1000 euro) ligt die omslag bij een 10.000 kilometer
Conclusie: Gewoon meer gaan rijden met je Land Rover diesel

G
Hoi DrJack
ik ga dit draadje met belangstelling volgen
Ik ga van 2.5 na naar 2 1/4 petrol, de dynamo moet over (orgineel 2 1/4) werkt niet AC/DC is hieraan schuldig.
Radiator en drukvat zou ook geen probleem moeten zijn, alleen de slangen en de ver(w)arming. Verwarming? Die heb je niet nodig als je alleen zomers rijdt
Carburateur naar luchtfilter (metalen) bocht, benzine slangetje. Jij zal wellicht nog wel klungel met je uitlaat hebben. Verder weet ik het nog niet.
Ik heb wel al gezien dat ik ook iets met de pully voor de stuur bekrachtiging moet, en een choke kabeltje.
Start relais moet er tussen.
En dan nog die malle klemmetjes om je gaskabel vast te zetten.
Maar hier ga ik allemaal aan denken als de wet er door is en we verplicht geschorst (wegens te groten kosten) zijn van de winter.
ik ga dit draadje met belangstelling volgen
Ik ga van 2.5 na naar 2 1/4 petrol, de dynamo moet over (orgineel 2 1/4) werkt niet AC/DC is hieraan schuldig.
Radiator en drukvat zou ook geen probleem moeten zijn, alleen de slangen en de ver(w)arming. Verwarming? Die heb je niet nodig als je alleen zomers rijdt
Carburateur naar luchtfilter (metalen) bocht, benzine slangetje. Jij zal wellicht nog wel klungel met je uitlaat hebben. Verder weet ik het nog niet.
Ik heb wel al gezien dat ik ook iets met de pully voor de stuur bekrachtiging moet, en een choke kabeltje.
Start relais moet er tussen.
En dan nog die malle klemmetjes om je gaskabel vast te zetten.
Maar hier ga ik allemaal aan denken als de wet er door is en we verplicht geschorst (wegens te groten kosten) zijn van de winter.
Mocht je belangstelling hebben, ik heb een goed lopend 2.25 benzineblok staan afkomstig uit een series 2a. Dit blok wil ik wel ruilen tegen een 200Tdi blok. Het wat en hoe komen we wel uit.
Wat betreft het boodschappenlijstje:
- Een 2.25 benzine heeft een brandstofpomp op het blok met een bezinkkolf
- Bobine heb ik nog wel liggen
- Blok is inclusief verdeler, spruitstukken en carburateur
- Radiateur is bruikbaar maar mogelijk wel wat overkill voor een 2.25L benzine
- Startmotor is niet bruikbaar van een 200Tdi (2 bev.gaten voor benzine, 3 bev.gaten voor Tdi)
- Dynamo is bruikbaar, wel even geschikte beugel opzoeken of maken (2.25L voor series 2a heeft nog een ouderwetse dynamo en geen alternator met andere bevestiging)
- Motorsteunen kun je als het goed is overbouwen
- Brandstof retour van dieselmotor kun je laten vervallen (wel afdoppen)
Wat betreft het boodschappenlijstje:
- Een 2.25 benzine heeft een brandstofpomp op het blok met een bezinkkolf
- Bobine heb ik nog wel liggen
- Blok is inclusief verdeler, spruitstukken en carburateur
- Radiateur is bruikbaar maar mogelijk wel wat overkill voor een 2.25L benzine
- Startmotor is niet bruikbaar van een 200Tdi (2 bev.gaten voor benzine, 3 bev.gaten voor Tdi)
- Dynamo is bruikbaar, wel even geschikte beugel opzoeken of maken (2.25L voor series 2a heeft nog een ouderwetse dynamo en geen alternator met andere bevestiging)
- Motorsteunen kun je als het goed is overbouwen
- Brandstof retour van dieselmotor kun je laten vervallen (wel afdoppen)
Ik kan me niet voorstellen dat je een 200Tdi gaat vervangen voor een 2.25 benz.
Op mijn verlanglijst staat nog steeds een 200 tdi met 5 bak.
Nu rij ik met een 2.5 benz/ gas rond.
Ik hoor dat de diesels veel herrie maken tov een benz uitvoering, daarom heb ik er geen haast mee. (heb er ook geen ervaring mee)
gr, Ed
Op mijn verlanglijst staat nog steeds een 200 tdi met 5 bak.
Nu rij ik met een 2.5 benz/ gas rond.
Ik hoor dat de diesels veel herrie maken tov een benz uitvoering, daarom heb ik er geen haast mee. (heb er ook geen ervaring mee)
gr, Ed
heb nog een originele dynamobeugel liggen voor een 2,5NA blok voor zover ik weet past deze ook op de 2,25 benzine blokjes