Pagina 1 van 1

Uitslag oldtimer enquête FEHAC

Geplaatst: ma 27 mei 2013, 17:29
door Gromit
Dit zijn wat conclusies van de Fehac oldtimer enquete van begin dit jaar. Als dit klopt dan gaat Weekers zijn doelstellingen absoluut niet halen. Zeker niet als 75% echt de auto gaat schorsen!

Een paar punten uit de enquete:

- slechts 13% rijdt op LPG
- 73% rijdt op benzine
- slechts 9,6% rijdt op diesel
- gemiddeld rijdt een oldtimer nog geen 1700 Km per jaar
- meer dan de helft dateert van NA 1971
- 75% schorst het voertuig als de MRB vervalt

de volledige uitslag staat HIER

Berry

lowland.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7d14d49d5836172a30d652e3fccaedb3', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', 'http://i401.photobucket.com/albums/pp91/gromit88/lowland.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', '', 16576127, 600, 600, 'Loading image ...', false);



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/05/2013 15:30 door Gromit.

Re: Uitslag oldtimer enquête FEHAC

Geplaatst: ma 27 mei 2013, 17:47
door dirk ambu
Duidelijk verhaal

Lijken we toch gelijk te hebben

met vriendelijke groet

dirk ambu

land rover 109 serie 3 ambulance 1980 2,5 na en in opbouw defender 110 5 deurs 1986

[www.defender.mijnalbums.nl]

Re: Uitslag oldtimer enquête FEHAC

Geplaatst: ma 27 mei 2013, 18:53
door javar52
Ik heb hem niet tijdig gezien en dus niet in kunnen vullen maar ze kunnen mij bij die 75% tellen
Weekers kan de p*t op maar niet van mijn zuurverdiende centen

Re: Uitslag oldtimer enquête FEHAC

Geplaatst: ma 27 mei 2013, 19:10
door marcel 2
Zeer uitgebreide uitwerking, leuk om te bewaren.

Ik denk dat de politiek hier niets mee doet ! Als er iets gaan veranderen is dat pas maart 2014 als de beoogde begroting niet wordt behaald, tijdens behandeling van de voorjaars-nota.Dan kan de politiek de regels bij stellen!
Want ze hadden een paar tegenvallers! (o.a. Europa)
Maar ik vermoed dat de regeling niet meer worden bij gesteld, het heilige H woord is nu aan de beurt. Dat is 3 weken geleden al niet meer heilig verklaard door de VVD.
En het gaat al zo ........ op de huizenmarkt!!

Groeten Marcel



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/05/2013 17:12 door marcel 2.

Re: Uitslag oldtimer enquête FEHAC

Geplaatst: ma 27 mei 2013, 20:59
door RobSLaro
Ik heb van de Fehac een uitnodiging gehad om mee te doen aan een onderzoek.
Mijn 1985 diesel zit in de doelgroep van dit onderzoek.

Toch dapper dat de Judas (fehac cq branch organisatie) je toch nog durft te benaderen

Ik zal er even over denken ......

Re: Uitslag oldtimer enquête FEHAC

Geplaatst: ma 27 mei 2013, 21:25
door sjorsboomschors/aka/PP
ik ook, en hier wellicht alleen maar LR's aanmelden....??
QuoteFehac: Emissiemetingen
Op zaterdag 8 juni gaat FEHAC in Geldermalsen emissiemetingen verrichten aan oldtimers. Hiervoor zoeken we 10 personenauto’s van bouwjaar 1970-1987. Deze moeten motorisch goed onderhouden en recent goed afgesteld zijn. De brandstof mag benzine, diesel of LPG zijn. Hoge voertuigen, zoals bussen, passen niet op de rollenbank.
De voertuigen worden op een rollenbank bij verschillende snelheden getest op verschillende emissiestoffen waaronder CO, HC, NOx, PM10 etc. We willen het verschil meten met moderne personenauto’s.
Meldt u aan zodat we uit de aanmeldingen een selectie kunnen maken van representatieve voertuigen.
De meting duurt maximaal 1 uur en we spreken met u een tijd af waarop u met het voertuig op bedrijfstemperatuur in Geldermalsen moet zijn. De contactpersoon voor deze dag is Laszlo Mogyorossy (Commissie Personen Auto’s).

Wilt u deelnemen aan deze metingen en is uw auto recent afgesteld, meld u dan meteen aan op secretariaat@fehac.nl


Re: Uitslag oldtimer enquête FEHAC

Geplaatst: di 28 mei 2013, 00:53
door Dixo
Zou ik juist merk voor nemen wat vooruitstrevender was in techniek, in plaats van motoren die over de hele wereld het vooral lang uit moeten houden en waarbij efficiëntie en milieu destijds minder van belang waren.

Re: Uitslag oldtimer enquête FEHAC

Geplaatst: di 28 mei 2013, 00:54
door ken
ik heb dezelfde email gekregen voor de emissieeisen testbank en een aardig bedankje terug gestuurd waarin ik vriendelijk bedankte voor de 'zo de wind waait , waait mijn oordeel " van Bert Pronk en zijn te laat reagerende Fehac Emissieeisen Commissie

Re: Uitslag oldtimer enquête FEHAC

Geplaatst: di 28 mei 2013, 01:24
door marcel 2
Mag ik voor jou in de plaats voor de emissie eisen testbank?
Maar dan wel voor mijn Volvo 745 2.3 injectie benzine uit 1986 met originele motor er in. Deze heeft een G3 gasinstallatie maar op kenteken een G1.
Vorige maand heb ik een groene umweltzone 4 opgehaald bij de TUV . Mijn emissie voldoet aan de G3 norm. Maar door de leeftijd wordt deze gas installatie niet erkent door het RDW.
Deze auto is voor dat hij 25 jaar oud was, gebruikt als vakantie auto voor mijn caravan. Omdat mijn landrover 110 in renovatie was. En nog steeds is, omdat ik teveel oldtimers heb.

Groeten Marcel



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/05/2013 23:27 door marcel 2.

Re: Uitslag oldtimer enquête FEHAC

Geplaatst: di 28 mei 2013, 01:38
door marcel 2
Ik heb de FEHAC een mail gestuurd, om mijn auto te testen!
Ben benieuwd of ik een uitnodiging krijg!
Mijn auto valt net onder de doelgroep die de regeling vaak misbruiken.


Groeten Marcel

Re: Uitslag oldtimer enquête FEHAC

Geplaatst: di 28 mei 2013, 01:47
door sjorsboomschors/aka/PP
wordt een beetje moe van het woord MISBRUIK.....
als het mag, en kan, dan is het geen MISBRUIK!!! binnen de mazen van de wet ..
besides, eenieder zoekt altijd de grens op....
zowel qua snelheid met je auto ( behalve in een LR )
als belasting
als parkeren
en nu is er ineens een" overschot" aan oud Duits diesel met een M erop ( maar 14.000!) die hetzelfde doen als wij al jaren en het is ineens misbruik?
denk dat het na de zomervakantie ineens een stuk minder is.... als al die 190's en W123 in het middelandse zee gebied achter blijven