Is de nieuwe MRB-regeling er al door ?
Geplaatst: za 25 mei 2013, 13:31
Domme vragen bestaan niet maar misschien heb ik iets gemist?
Ik zie veel LandRover-vrienden al handelen maar staat alles al vast ?!
Natuurlijk weten we dat er iets gaat gebeuren en dat de regering geld nodig heeft voor wat dan ook maar.
Nog steeds blij dat ik mijn StruikRover (Oranje RR 1981) omgebouwd heb naar een 300tdi, op het moment dat we de TDi erin bouwden kwam 'Het bericht'. FF slikken.
Dat zal dan consequenties hebben, op benzine reed ik toch al niet (LPG). Terug naar benzine (ik rij ook graag in de koude en natte maanden) is volgens mij geen optie en wordt het eerder creatief omgaan met MRB (schorsen/niet schorsen) en/in gedachten de kostenelasticiteit tussen MRB en dure benzine t.o.v. redelijk zuinige diesel (1 op 9). MRB (grijs kenteken particulier ongeveer € 150 p/m) of Oldtimer op benzine (1 op 4 en dan ff een paar evenement en een paar keer naar het buitenland).
Ik reken mezelf niet rijk, het gaat gewoon geld kosten.
Voorlopig vanaf 1986 al veel veranderingen meegemaakt, het is er nooit beter op geworden maar het aantal hobbyisten is telkens na een dipje m.i. wel gegroeid in aantal.
Ook nu zal het ergens en voor velen negatief worden, de hobby, het rijden, het samenkomen op evenementen en het LandRover gevoel en de vele mooie momenten zullen heus blijven.
Ik wens iedereen veel wijsheid, lange berekeningen (passend in een 130
) en zie iedereen graag weer, ook in 2014.
vrgr
John,
-De StruikRover-
Ik zie veel LandRover-vrienden al handelen maar staat alles al vast ?!
Natuurlijk weten we dat er iets gaat gebeuren en dat de regering geld nodig heeft voor wat dan ook maar.
Nog steeds blij dat ik mijn StruikRover (Oranje RR 1981) omgebouwd heb naar een 300tdi, op het moment dat we de TDi erin bouwden kwam 'Het bericht'. FF slikken.
Dat zal dan consequenties hebben, op benzine reed ik toch al niet (LPG). Terug naar benzine (ik rij ook graag in de koude en natte maanden) is volgens mij geen optie en wordt het eerder creatief omgaan met MRB (schorsen/niet schorsen) en/in gedachten de kostenelasticiteit tussen MRB en dure benzine t.o.v. redelijk zuinige diesel (1 op 9). MRB (grijs kenteken particulier ongeveer € 150 p/m) of Oldtimer op benzine (1 op 4 en dan ff een paar evenement en een paar keer naar het buitenland).
Ik reken mezelf niet rijk, het gaat gewoon geld kosten.
Voorlopig vanaf 1986 al veel veranderingen meegemaakt, het is er nooit beter op geworden maar het aantal hobbyisten is telkens na een dipje m.i. wel gegroeid in aantal.
Ook nu zal het ergens en voor velen negatief worden, de hobby, het rijden, het samenkomen op evenementen en het LandRover gevoel en de vele mooie momenten zullen heus blijven.
Ik wens iedereen veel wijsheid, lange berekeningen (passend in een 130

vrgr
John,
-De StruikRover-