Pagina 1 van 1
goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: do 23 mei 2013, 21:49
door defendertje90
Ik kan een 90 benzine overnemen met 2.25B. Nu is dat blokje niet echt zuinig te noemen met zijn 1 op 5.
Zijn er conversies bekend bij benzine motoren waarbij de auto redelijk mee kan met het overige verkeer en op de snelweg 120 haalt, en zuiniger is ongeveer 1 op 10 a 1 op 11
De bezine is dan niet te vervanging van mijn groene 90 maar erbij als.
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: do 23 mei 2013, 22:05
door Bart van Dessel
Ha Roy,
ik denk dat 1:10 met een benzine motor een droom blijft, met onze permanent 4x4, 1600 kg (ca.), luchtweerstand van een bijlmerflat en banden met een bepaalde rolweerstand....Maar een in Italië gebruikt blok is de 2.0i 16v, volgens mij is die ook geleverd in de Discovery1. In Italië reed de politie er mee rond.
Gr, Bart
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: do 23 mei 2013, 22:11
door defendertje90
klopt bart weet dat de politie daar mee reed/rijd met die blokken de vraag is alleen wat doen die blokken mbt verbruik en betrouwbaarheid.
Onderdeelnummer kan ik zo te zien wel aan komen.
zijn die blokken makkelijk te verkrijgen (Ben ze nog nooit tegen gekomen hier in nederland)
Nog iets inbouwen met btw computer of is het vrij basic
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: do 23 mei 2013, 22:16
door Bart van Dessel
Ik denk een complete kopen met schade of mankement en dan alles ombouwen. Slecht zullen ze niet zijn denk ik. Is geen Freelander 1.8.........ik denk dat het anders vrij moeilijk is om een beetje moderne zuinige benzinemotor te vinden. Ik ken ze verder niet.
Gr, Bart
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: do 23 mei 2013, 22:20
door defendertje90
ik ken ze ook niet daarom. Freelander 1.8 k blok is dus ook echt een K blok komt er hier nooit meer in
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: do 23 mei 2013, 23:05
door Franc
Roy,
Die Italiaanse versie was de T-serie Rover motor: [en.wikipedia.org]
Zat o.a. in de Rover 620. Moet wel te vinden zijn op de sloop.
In Zuid-Afrika is er ook een 2.8 BMW motor in Defender geleverd. Mooi tripje om die te gaan halen.
"Zuinig" zullen deze ook wel niet zijn, maar moderner, dus wellicht wel beter dan de 2.5 of V8.
Groeten,
Franc.
Defender 90 '85 RHD, groen met nu een gegalvaniseerd chassis
Range Rover Classic 3.5 V8 '85 LHD, groen
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: do 23 mei 2013, 23:13
door defendertje90
Inderdaad de T motor had ik al zitten te zoeken Gaat om de T16 motor
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: do 23 mei 2013, 23:26
door Franc
En de BMW is de M52 motor uit 328 en 528.
Moet te regelen zijn, want zijn in principe standaard LR onderdelen.
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: do 23 mei 2013, 23:49
door Scratch
Ik heb wat zitten rond kijken naar Izusu Trooper en Daihatsu Rocky. Die wegen haast net zoveel als een 90. Maar ze zijn schaars en komen bijna niet boven de 100pk.
De Rover V8 blijft wel de makkelijkste conversie denk ik !?
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: vr 24 mei 2013, 00:06
door Lars
Om dezelfde reden vraag mij af of een 2.3 liter Volvo redblock een optie is?
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: vr 24 mei 2013, 00:11
door Eric&Betty Boop
Izusu trooper heb ik in Australie nog gehad. Heette daar de Holden Jakaroo.
Ik had een 1,9 liter 4 cilinder benzine. Net een Laro. Met een lange aanloop naar de 100. Bij 90 liep hij het lekkerst.
En zuipen als een grote. Toch was het een fijn ding. Twee tanken er in. Ik kon een best eind rijden. Best handig in de bush.
Susuki Sierra ook nog gehad daar. Ik dacht met een 1,1 liter. Hetzelfde laken een pak. Geen gang in en 1 op 10 haalde die ook niet.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2d01a2c77609784250336f4f8bc12f72', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 16570483, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('a8183fd86aa4c5b367cabaf8d3532f85', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 16570483, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2013 22:13 door Eric&Betty Boop.
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: vr 24 mei 2013, 00:23
door André met Truckie
Geen idee wat het verbruik is, maar een vaker toegepaste conversie is een Ford Essex 3.0 v6 motor. Steve Parker levert pasplaten voor de transmissie.
De 120 km/u haal je er wel mee, maar het verbruik...???
André
Truckie, 1974 swb 2.25 diesel (met Bakkie, 1/4 ton Polynorm trailer 1954)
P1110122_zps06f130c0.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b80ebfc37426e080dbfdddd220b42210', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi662.photobucket.com%2Falbums%2Fuu347%2Fsobat110%2FP1110122_zps06f130c0.jpg', 'http://i662.photobucket.com/albums/uu347/sobat110/P1110122_zps06f130c0.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi662.photobucket.com%2Falbums%2Fuu347%2Fsobat110%2FP1110122_zps06f130c0.jpg', '', 16570511, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: vr 24 mei 2013, 02:36
door forbert 90-200Tdi
Heb 'm in de Scimitar liggen, hele fijne motor met 'n fantastische growl/howl.
En plenty bottom power, goed voor het terrein, dus.
Beetje lastige koeling, maar dat kun je (zeker in de Laro) oplossen, natuurlijk.
En wel erg zwaar, trouwens, dikke cast-iron motor.
En niet zuinig.
Bart zegt het echter al in het eerste antwoord, je moet alles meesleuren in 'n soort woonwagen.
Je zult, als je zuiniger wilt, het dus in rendement moeten zoeken.
Dus in 'n moderne motor.
Zuinig zal ie nooit worden.
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: vr 24 mei 2013, 02:57
door David
Jaaa! Een Volvo redblock erin. Das geniaal!
Mijn broertje heeft een 960 met een B204FT en das goed snel!!
Die blokken zijn goed, goedkoop en oer sterk!! Als je een normale 2.3 turbo neemt zit je al aan 165 pk. Beetje kietelen en je maakt er snel veel meer van. Volgens mij relatief eenvoudig met de bestaande ecu te laten lopen ook.
Je kunt ze krijgen van een 2.0 liter 8v tot 2.3 16v of 2.0 16v turbo etc. Beetje knutselen en je hebt een 2.3 16v turbo.
Enig idee of dit aan een LT77 te koppelen is??
Overigens de 960 had een prachtige 6 lijn die ook erg geschikt zou zijn!!
En werken doen die blokken wel
[youtu.be]
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: vr 24 mei 2013, 03:01
door G-men (Gargamel)
De 1.8 uit de Freelander was eigenlijk al te licht voor deze wagen, laat staan voor een 90.
Ik denk dat je hooguit een 10% efficientie kunt winnen tov een LR 2.5 benzineblokje. Probleem is zoals al eerder gezegd dat je gewoon een x hoeveelheid vermogen nodig hebt om hem in beweging te houden.
Als ik aan efficiente motoren denk, dan zul je toch naar de modernere blokken moeten. BMW of misschien een (sorry) T*y*ta. (de 2.2 of 2.4i blokken uit de Camry schiet me zo te binnen, die hebben iets van 130pk...)
Die draaien echter wle veel meer toeren als een 2.5 en je zult dan ook de versnellingen moeten aanpassen om een beetje in de meest economische power range te blijven.
Ik denk echter dat je zoveel moet investeren om het passend te maken dat het niet lonend is.
Maat van me heeft een 2300 Ford V6 (cologne, uit een granada/sierra) in zijn IIa zitten en die rijdt ook iets van 1:5 / 1:6 op een LT76 bak.
Haalt idd de 120, maar ook dan maakt ie wel erg veel toeren, verbruik en herrie...... zou eigenlijk een wat andere eindoverbrenging op moieten komen.
Wil je de bestaande bak houden, dan is een 6 cilinder qua koppel/toerencurve denk ik nog de beste optie; helaas drinken die weer meer als de moderne 4 cilinders....
Denk dat veel kan; maar dat het economisch niet echt rendabel gaat worden...
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: vr 24 mei 2013, 03:02
door G-men (Gargamel)
De 1.8 uit de Freelander was eigenlijk al te licht voor deze wagen, laat staan voor een 90.
Ik denk dat je hooguit een 10% efficientie kunt winnen tov een LR 2.5 benzineblokje. Probleem is zoals al eerder gezegd dat je gewoon een x hoeveelheid vermogen nodig hebt om hem in beweging te houden.
Als ik aan efficiente motoren denk, dan zul je toch naar de modernere blokken moeten. BMW of misschien een (sorry) T*y*ta. (de 2.2 of 2.4i blokken uit de Camry schiet me zo te binnen, die hebben iets van 130pk...)
Die draaien echter wle veel meer toeren als een 2.5 en je zult dan ook de versnellingen moeten aanpassen om een beetje in de meest economische power range te blijven.
Ik denk echter dat je zoveel moet investeren om het passend te maken dat het niet lonend is.
Maat van me heeft een 2300 Ford V6 (cologne, uit een granada/sierra) in zijn IIa zitten en die rijdt ook iets van 1:5 / 1:6 op een LT76 bak.
Haalt idd de 120, maar ook dan maakt ie wel erg veel toeren, verbruik en herrie...... zou eigenlijk een wat andere eindoverbrenging op moieten komen.
Wil je de bestaande bak houden, dan is een 6 cilinder qua koppel/toerencurve denk ik nog de beste optie; helaas drinken die weer meer als de moderne 4 cilinders....
Denk dat veel kan; maar dat het economisch niet echt rendabel gaat worden...
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: vr 24 mei 2013, 09:54
door Larofun
Waarom is iedereen zo druk met het idee ombouw naar benzine
Even snelle rekensom Ben even uitgegaan verbruik benzine 1 op 5 en diesel 1 op 8. Ben je met 8000 km al 1300,- meer aan brandstof kwijt. Rest nog extra onderhoud en minder sterke motoren, zeker als je nog een beetje met een aanhanger wil stoeien.
De mijne staat nog op grijs dus het omslagpunt ligt bij mij al op 8000,-- km
km verbruik liters prijs totaal
8000 5 1600 1,68 2688 benzine
8000 8 1000 1,35 1350 diessel
Als je heel weinig km maakt is schorsen een optie bij redelijk gebruik besparingen minimaal. Zeker als je het werk gaat rekenen.
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: vr 24 mei 2013, 10:38
door Bart van Dessel
En niemand telt z'n uren met inbouw en de daarbij komende problemen. Of zijn jullie allemaal vrijgezel?? Ik ga echt geen uren/dagen aan m'n auto spenderen, volgend jaar komt er misschien een kwart-tarief belasting. Ik bouw helemaal niks om.
Gr, Bart
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: vr 24 mei 2013, 11:51
door Hans N
idd wachten tot de huidige regering valt is ook een optie.
En misschien komt het inzicht in dit snode plan wel binnen een jaar binnendruppelen.
Een herziening is wel te verwachtten want de praktijk zal uitwijzen dat dit hele verhaal de schatkist niet gaat vullen eerder leegmaken.
Maar ik ga wel een v8 inplaats van de 2,25 benzine zetten. al was het alleen voor mijn eigen plezier.
Maar een 325i van een bmw is ook een optie. Die moter ligt ook in mijn cabrio en die ken ik inmiddels goed. nu nog op zoek naar conversie op een series bak.. tips?
Groet
Groet Hans
Serie III 88 uit 1979 petrol en LPG
RRC 3.5 1986 petrol en LPG
[lh6.googleusercontent.com] MijnFotomap.jpg [lh3.googleusercontent.com]
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: vr 24 mei 2013, 12:00
door VeeTee
G-men (Gargamel) Schreef:
-------------------------------------------------------
> Maat van me heeft een 2300 Ford V6 (cologne, uit
> een granada/sierra) in zijn IIa zitten en die
> rijdt ook iets van 1:5 / 1:6 op een LT76 bak.
> Haalt idd de 120, maar ook dan maakt ie wel erg
> veel toeren, verbruik en herrie...... zou
> eigenlijk een wat andere eindoverbrenging op
> moieten komen.
> Wil je de bestaande bak houden, dan is een 6
Die heb ik ook gehad in een Series III op benzie + LPG, fijne motor met flink koppel (en een mooi geluidje ), maar echt zuing niet inderdaad, 1:6 benzine, 1:4 LPG.
1:10 met benzine zal wel een utopie blijven vrees ik.
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: za 25 mei 2013, 01:55
door Jos Daalmans
Hoi,
Nou, ik had een heel verhaal en toen ging de site plat
Kortom, 50% van de energie gaat verloren aan zoals Bart al zij, een CW waarde van een Bijlmerflat.
25% gaat verloren aan de aandrijflijn. Iets van 26 lagers in motor of ATF olie, 80W90 olie en Oneshot vet. Draai maar eens aan de handremtrommel met twee van de vier wielen in de lucht. Als je dat met 2000 tot 3000 toeren moet doen, kost dat zeker 20PK.
De Laro motors en met name de viercilinders munten niet uit in perfectie, d.w.z. ze zijn gemaakt om onder alle condities door te gaan, dus (te) lage compressie, te zware componenten, niet al te geweldig koppel en dito vermogen. Kortom, de viercilinder trekt zich een ongeluk aan een Ninety en je moet vrijwel continu plankgas rijden. Hierdoor loopt de viercilinder 1 op 5.
Goed alternatief, de Rover V8, voldoende koppel en voldoende vermogen. Deze motor hoeft niet plankgas aan die 1.700 Kg te trekken. Het verbruik, tussen de 1 op 6 en 1 op 7.
Nog een alternatief zoals al aangegeven, de BMW 6 cilinders, goed koppel, maar ook al duur om een goed exemplaar op de sloop uit te halen.
Nog een alternatief, de Opel 6 cilinders. Onverwoestbaar (koppakking problemen kennen deze niet) gemakkelijk te koelen door de grote waterkanalen in de kop en het blok (hebben overigens alle Opel motoren) en onderin ook een goed koppel. Bovendien, je houdt ze met een stuk draad en combinatietang aan het lopen is de uitspraak.
De MB 6 cilinder benzines zijn over het algemeen ook goed, let wel, deze kunnen echter niet langdurig hoge toeren aan en met het vermogen wat deze blokken leveren en de overbrengingsverhouding van je Laro zit je bij 120KMh al op een behoorlijk toerental.
Als laatste alternatief, de Amerikaanse V8 blokken (Chevy small block, Dodge Magnum 383, Ford 289 Mustang), maar ik vrees dat deze meer koppel hebben als dat een Laro aandrijflijn kan verhapstukken. Bovendien weten die ook raad met benzine.
Als je 120 KMh wilt rijden en ook nog zuinig, neem dan vooral geen Ninety/Oneten of Defender. Dit kan niet. Ik rij in de regel 90 (achter of tussen de vrachtwagens) of hooguit 100KMh. Mijn vacuüm meter geeft dan 0,3 bar onderdruk en dat is net in het groene gebied. Hij loopt harder, maar ik ben bang dat ik dan ook naar 1 op 5 ga.
Succes met de zoektocht naar een 6 cilinder en uiteraard succes met de pasplaat voor het Bell-house of bak met de MT230.
Jos
2013%252002%2520Laro%2520in%2520the%2520Snow.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a897182541ca8e984e95bb5da7e2f140', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-7dI3GBJcAGs%2FUSpfDq4jgwI%2FAAAAAAAAHbk%2FFdNByTE8Wtw%2Fs400%2F2013%25252002%252520Laro%252520in%252520the%252520Snow.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-7dI3GBJcAGs/USpfDq4jgwI/AAAAAAAAHbk/FdNByTE8Wtw/s400/2013%252002%2520Laro%2520in%2520the%2520Snow.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-7dI3GBJcAGs%2FUSpfDq4jgwI%2FAAAAAAAAHbk%2FFdNByTE8Wtw%2Fs400%2F2013%25252002%252520Laro%252520in%252520the%252520Snow.jpg', '', 16572189, 600, 600, 'Loading image ...', false); DSC03293.JPG --> mod_embed_images_loadimage('1f26d718a979e70fc50217502ccf51b7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-Bg6OpwqHcbQ%2FUU3O57oBdhI%2FAAAAAAAAHiY%2FjGWuWRh5Ld8%2Fs400%2FDSC03293.JPG', 'https://lh6.googleusercontent.com/-Bg6OpwqHcbQ/UU3O57oBdhI/AAAAAAAAHiY/jGWuWRh5Ld8/s400/DSC03293.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-Bg6OpwqHcbQ%2FUU3O57oBdhI%2FAAAAAAAAHiY%2FjGWuWRh5Ld8%2Fs400%2FDSC03293.JPG', '', 16572189, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "nog" "Tax-Free" Ninety V8 1986. This car contains: 16 Rockers, 49 Rollers and 1 Mule to drive it.
En de derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino. The Original Roadster.
Dad's Garage, reparatie analyse, alle voorkomende reparaties, bandenhotel service, gratis garage auto, financieringen, alle verbouwingen etc. etc.
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: za 25 mei 2013, 02:05
door sjorsboomschors/aka/PP
idd, site plat
maar een Opel blok??? en de pasring voor de bak dan? en motorsteunen?? info/website??
twijfel ook of ik wel naar een benzine ga.... 200tdi loopt bij mij 127km/u max( 1x gedaan) maar rond de 100 is fine with me..
en ze loopt zo mooi!
en ze doet nu 1:9- 1;10 MET Brownchurch...en een hoop gewicht aan onderdelen/gereedschap, wat ik niet echt vaak nodig heb... maar ALS het niet aan boord is mis ik het vast wanneer wel nodig
hoorde vandaag dat een reservewiel op de motorkap zo'n 25% kan schelen qua aerodynamica/verbruik... iemand mee bekend?
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: za 25 mei 2013, 15:43
door defendertje90
rendement en dergelijke begrijp ik die zooi iets te veel op school gehad bij aandrijftechniek.
Komt er in het kort op neer dat 1 op 10 bijna niet haalbaar is. Als ik sommige verhalen uit het verleden lees zijn er mensen geweest die 1 op 10 met een 2.25B hebben gehaald lijkt mij sterk maar toch staat het er.
De alternatieven zijn
- 2.0 16V T16 blok die onder andere gebruikt werden in italie bij de politie en in de Disco 1
- BMW motor zoals gebruikt in Afrika moeilijker aan te komen maar wel een optie.
- Rover V8 blok passen 1 op 1 maar verbruik ligt hoger 1 op 6 a 1 op 7 (lijkt mij dat hij dan heel goed afgesteld moet staan, en injectie moet hebben?!)
@larofun even lezen het gaat hier om een benzine om te bouwen naar benzine (zuiniger blok) mijn diesel gaat er echt niet uit die 200tdi blokken zijn geweldig wil ik niet missen.
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: za 25 mei 2013, 16:34
door 88serie123
Een 2.25 zuiniger maken, lukt alleen met modernisering a la ACM met een SU carborateur. Daar hangt een prijskaartje aan.
Een 2.0 uit een Italiaan is zeldzaam, omdat je naast de motor ook de computer, schutbord, tunnel en versnellingsbak nodig hebt. Ofwel je kunt dan beter een rijdende opzoeken en die opknappen. De grap is wel dat je eventueel de turbo versie van deze motor (uit de rover 620/820) kan inbouwen, heb je 200 pk. Bij Jansen Used Laro lagen 2 van deze motoren uit een Italiaan.
Al eerder heb ik geroepen de 2.3 benzine uit een Transit. Moderne benzinemotor met 145 pk. Past zonder meer voor een Defenderbak.
In de periode 1990 - 1994 zijn er militaire 110's gebouwd met een 3.5 V8 (G43 nummer). Deze motoren waren naast benzine ook geschikt voor andere brandstoffen. Motor van 100 pk en wanneer je de ring uit de carborateur haalt, 120 pk. Deze 110's liepen met gemak 1 op 8 à 9. Een kennis heeft er één.
Bij een V6 uit een Ford, wordt je verbruik niet zuiniger. Daarnaast is het een oud concept motor en verbruiken ze op den duur ook veel olie.
1.8 uit een Freelander zou ik zo en zo nooit aan beginnen. Deze motoren hebben bij 150.000 km allemaal problemen en ze zijn gewoon te licht voor een auto van 1400 kg.
Een Volvomotor is een optie. Sterke motoren, maar is het pasbaar te maken zonder ingrijpende veranderingen?
Een ander eoptie is nog een Mercedes benzinemotor. De diesels waren altijd eenvoudig in te bouwen. Waarschijnlijk past een benzinemotor dan ook wel goed.
Verder zou ik een motor zoeken bij het aantal cylinders. Anders moet je naar de keuring. Theoretisch kan je een andere motor inbouwen, maar in de praktijk moet je het maar weer gekeurd krijgen. Ook bij de RDW is de kennis en kunde en de bereidheid om grenzen op te zoeken steeds beperkter.
En inderdaad heoveel moeite kost het? Wat is de prijs daarvan? Bij een ieder is er weer een ander gebruik van de auto en bijbehorend rekenmodel.
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: za 25 mei 2013, 16:49
door defendertje90
Makkelijkste is idd om een 4 cilinder aan te houden.
Leuk te lezen dat de 90 steeds lichter word van 1700kg nu al naar 1400 kg terwijl degene waar het over gaat zo rond de 1800kg hangt op kenteken (mijn diesel trouwens ook)
2.3 uit een transit past dus 1 op 1 voor een LT77 of R380? De bak die nu onder de auto zit is niet helemaal goed meer dus moet toch vervangen worden. (achteruit werkt slecht bij koude motor/ bak)
Is het echt plug and play of komt er nog een zwik computers bij kijken (liefst heb ik zo min mogelijk tot geen computers in de auto maar dat zal moeilijk worden), motor steunen 1 op 1 over te zetten en belangrijkste wat doet de motor mbt verbruik in de 90? Extreem terrein en rare hoeken zal hij niet zien dus motor intern aanpassen hoeft niet. Zal hoogstens een keer een recht zandpad mee gereden worden. De rest heb ik mijn groene diesel dan voor
ps welk bouwjaar moet die transit van zijn?
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/05/2013 14:49 door defendertje90.
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: za 25 mei 2013, 17:15
door 88serie123
Transit benzine is vanaf 1999 gebouwd. In 2007 is er een nieuwere versie op de markt gekomen, die voldoet aan de nieuwe euro eisen. Je komt ze hier helaas niet veel tegen. Wel in Engeland.
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: zo 26 mei 2013, 11:48
door Jos Daalmans
Hoi,
Nog vergeten te zeggen, ik realiseer mij dat onze Ninety vier spatlappen heeft die samen wel een halve vierkante meter frontaal oppervlak hebben. Ze buigen wel, maar volgens mij nauwelijks voor de wind. Dit heeft uiteraard ook invloed op je brandstofverbruik.
Je zou ze afneembaar moeten kunnen maken (soort kokerprofiel met daaroverheen weer een wat grotere koker. Op de weg er vanaf, op slechte (en dus favoriete) wegen er op zetten.
Groeten,
Jos
2013%252002%2520Laro%2520in%2520the%2520Snow.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ce36dcf41fed3f21f40d1ea6bda78eea', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-7dI3GBJcAGs%2FUSpfDq4jgwI%2FAAAAAAAAHbk%2FFdNByTE8Wtw%2Fs400%2F2013%25252002%252520Laro%252520in%252520the%252520Snow.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-7dI3GBJcAGs/USpfDq4jgwI/AAAAAAAAHbk/FdNByTE8Wtw/s400/2013%252002%2520Laro%2520in%2520the%2520Snow.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-7dI3GBJcAGs%2FUSpfDq4jgwI%2FAAAAAAAAHbk%2FFdNByTE8Wtw%2Fs400%2F2013%25252002%252520Laro%252520in%252520the%252520Snow.jpg', '', 16573851, 600, 600, 'Loading image ...', false); DSC03293.JPG --> mod_embed_images_loadimage('5def3d5da2afd682ce708830540b0bda', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-Bg6OpwqHcbQ%2FUU3O57oBdhI%2FAAAAAAAAHiY%2FjGWuWRh5Ld8%2Fs400%2FDSC03293.JPG', 'https://lh6.googleusercontent.com/-Bg6OpwqHcbQ/UU3O57oBdhI/AAAAAAAAHiY/jGWuWRh5Ld8/s400/DSC03293.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-Bg6OpwqHcbQ%2FUU3O57oBdhI%2FAAAAAAAAHiY%2FjGWuWRh5Ld8%2Fs400%2FDSC03293.JPG', '', 16573851, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "nog" "Tax-Free" Ninety V8 1986. This car contains: 16 Rockers, 49 Rollers and 1 Mule to drive it.
En de derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino. The Original Roadster.
Dad's Garage, reparatie analyse, alle voorkomende reparaties, bandenhotel service, gratis garage auto, financieringen, alle verbouwingen etc. etc.
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: zo 26 mei 2013, 12:35
door Marc-my-Words
Jos,
Ik zou eerder zeggen: juist omgekeerd.
Ik heb een tijdje zonder flappen achter gereden (met een 110) en dan wordt de achterkant nog veel vuiler/stoffiger als voorheen.
Bovendien zijn spatlappen achter vlgs mij verplicht (en in ieder geval een stukje socialer).
O ja, een voordeeltje van géén spatlappen achter: bij regen kan de achterruitenwisser gewoon continu aan.
Marc
PS Ik denk dat je qua "stroomlijn" aanmerkelijk meer winst hebt als je de bovenbouw thuis laat.
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: zo 26 mei 2013, 15:55
door Bart van Dessel
Ik denk dat Jos nog wat alcohol van gisteravond in z'n bloed had. Spatlappen verwijderen voor de luchtweerstand, wie verzint het? Wel grappig voor de zondagochtend.
Gr, Bart
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: zo 26 mei 2013, 16:02
door Scratch
Bart van Dessel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Spatlappen verwijderen voor de luchtweerstand, wie verzint het? Wel grappig voor de zondagochtend.
Ik begreep vanmorgen van mijn broer dat de wiel studs van de vroege 90 en 110 korter zijn dan de latere Defender types. Misschien dat je hier nog wat mee kan Is toch 20 x gram.
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: zo 26 mei 2013, 16:07
door Bart van Dessel
Je kunt ook je vrouw thuis laten voor gewichts besparing. Dat is pas een win-win situatie!!!!
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: zo 26 mei 2013, 16:36
door defendertje90
Dit project is voor mij afgeblazen. Heb mijn maat laten weten dat hij zijn auto zo mag verkopen dus als nog iemand interesse heeft in een ninety met 2,25B uit 1985 laat maar weten via bp
Mijn astra station benzine uit 2005 staat te koop op marktplaats. Als deze verkocht is komt er een andere hopelijk leuke hobby voor terug naast de land rover, namelijk een Smart roadster die dingen zijn zuinig in verbruik en wegenbelasting ligt zeer laag. enige nadeel is de onderhoudsinterval waar ze erg gevoelig voor zijn.
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: zo 26 mei 2013, 16:57
door Marc-my-Words
Tja, als je een Smart hebt (of zo'n IQ) dan kan je je verstand beter thuis laten (dat pas er niet in).
Ofwel, ieder z'n smaak, maar ik vind het geen hobby.
Marc
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: zo 26 mei 2013, 17:04
door Dixo
88serie123 Schreef:
-------------------------------------------------------
> In de periode 1990 - 1994 zijn er militaire 110's
> gebouwd met een 3.5 V8 (G43 nummer). Deze motoren
> waren naast benzine ook geschikt voor andere
> brandstoffen. Motor van 100 pk en wanneer je de
> ring uit de carborateur haalt, 120 pk. Deze 110's
> liepen met gemak 1 op 8 à 9. Een kennis heeft er
> één.
Ben wel benieuwd wat juist die V8en dan zo zuinig maakt. Zo'n verbruik voor een 110 v8 op benzine dat klinkt best aantrekkelijk namelijk.
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: zo 26 mei 2013, 17:16
door Ivo Loven
Rijdend polshorloge.....

Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: zo 26 mei 2013, 17:20
door defendertje90
Zo klein zijn de roadsters nu ook weer niet. Als je het over de fortwo hebt wel ja die zijn niet echt groot te noemen. Roadster is ook maar een 2 zitter maar heeft toch iets meer kont en neus
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: zo 26 mei 2013, 17:21
door sjorsboomschors/aka/PP
wel eens een startmotor vervangen van een Smartje??? dat is niet zo smart geplaatst.... hele blok moet eruit
en lijkt wel op een LR qua olielekkage..... boven de ton
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: zo 26 mei 2013, 17:56
door Bart van Dessel
Ik zou eerder voor een auto gaan zoals de 3e auto van Jos, Mazda MX5, dat is een serieus roadstertje met echte rij-eigenschappen. Overstuur op commando Ik heb er ongeveer 15 jaar geleden eentje gehad, van '92, met een BBR turbokit (voor de kenners). Maar een mX5 is voor weinig geld te koop, goed aan te sleutelen, en er is zelfs een klasse op Zandvoort. Max5 cup.
Gr, Bart
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: zo 26 mei 2013, 17:57
door Bart van Dessel
Ik zou eerder voor een auto gaan zoals de 3e auto van Jos, Mazda MX5, dat is een serieus roadstertje met echte rij-eigenschappen. Overstuur op commandogrinning smiley Ik heb er ongeveer 15 jaar geleden eentje gehad, van '92, met een BBR turbokit (voor de kenners). Maar een mX5 is voor weinig geld te koop, goed aan te sleutelen, en er is zelfs een klasse op Zandvoort. Max5 cup.
Gr, Bart
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: zo 26 mei 2013, 18:06
door defendertje90
Gelukkig rijdt niet iedereen dezelfde auto zou saai worden. Mijn portemonnee is ook niet on onuitputtelijk en zal dus een aantal dingen tegen elkaar af moeten wegen.
En weer back on topic voor degene die in de toekomst nog een ombouw naar benzine van plan zijn kan dit draadje interessant zijn.
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: zo 26 mei 2013, 18:35
door Marc-my-Words
Als ie dan maar op tijd loopt.
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: zo 26 mei 2013, 18:39
door sjorsboomschors/aka/PP
ik denk eraan om een Saab cabrio te kopen( kosten echt niets!), MOCHT het MRB-debakel doorgaan... en de BMW eruit, en waarschijnlijk daar het blok dan in m'n 110 zetten
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: zo 26 mei 2013, 18:42
door defendertje90
Aanschaf waarde van de auto hoeft voor mij niet perse laag te liggen. Ik vind het belangrijker dat de wegenbelasting laag ligt en het verbruik ook. Dat daarbij een auto net iets meer aandacht nodig heeft vind ik niet erg ben ik met mijn land rover ook gewend
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: zo 26 mei 2013, 19:16
door Jos Daalmans
Dat bedoel ik maar, ik wilde het al opperen, maar Bart maait me al het gras voor de voeten weg
Inderdaad een heerlijke auto en heel betrouwbaar. Verbruik met lol, d.w.z. flink gassen, 1 op 14Km, dus daar hoef je het niet voor te laten.
Groeten en sterkte met wat je ook kiest.
Jos
2013%252002%2520Laro%2520in%2520the%2520Snow.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8afba79fc92f975c3fb925d660f8c8da', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-7dI3GBJcAGs%2FUSpfDq4jgwI%2FAAAAAAAAHbk%2FFdNByTE8Wtw%2Fs400%2F2013%25252002%252520Laro%252520in%252520the%252520Snow.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-7dI3GBJcAGs/USpfDq4jgwI/AAAAAAAAHbk/FdNByTE8Wtw/s400/2013%252002%2520Laro%2520in%2520the%2520Snow.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-7dI3GBJcAGs%2FUSpfDq4jgwI%2FAAAAAAAAHbk%2FFdNByTE8Wtw%2Fs400%2F2013%25252002%252520Laro%252520in%252520the%252520Snow.jpg', '', 16574713, 600, 600, 'Loading image ...', false); DSC03293.JPG --> mod_embed_images_loadimage('b27a687ccaa5e717dea5af42c8c8dd3d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-Bg6OpwqHcbQ%2FUU3O57oBdhI%2FAAAAAAAAHiY%2FjGWuWRh5Ld8%2Fs400%2FDSC03293.JPG', 'https://lh6.googleusercontent.com/-Bg6OpwqHcbQ/UU3O57oBdhI/AAAAAAAAHiY/jGWuWRh5Ld8/s400/DSC03293.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-Bg6OpwqHcbQ%2FUU3O57oBdhI%2FAAAAAAAAHiY%2FjGWuWRh5Ld8%2Fs400%2FDSC03293.JPG', '', 16574713, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "nog" "Tax-Free" Ninety V8 1986. This car contains: 16 Rockers, 49 Rollers and 1 Mule to drive it.
En de derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino. The Original Roadster.
Dad's Garage, reparatie analyse, alle voorkomende reparaties, bandenhotel service, gratis garage auto, financieringen, alle verbouwingen etc. etc.
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: zo 26 mei 2013, 19:19
door Jos Daalmans
En de "echte roadster" heeft de motor voor en de aandrijving achter, dus "kontsturen" op commando en een stuurgedrag als een cart, d.w.z. daar waar je hee stuurt, gaat ie gegarandeerd naar toe.
Groeten,
Jos
2013%252002%2520Laro%2520in%2520the%2520Snow.jpg --> mod_embed_images_loadimage('fe9880562150ede04966f6ba93fbe332', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-7dI3GBJcAGs%2FUSpfDq4jgwI%2FAAAAAAAAHbk%2FFdNByTE8Wtw%2Fs400%2F2013%25252002%252520Laro%252520in%252520the%252520Snow.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-7dI3GBJcAGs/USpfDq4jgwI/AAAAAAAAHbk/FdNByTE8Wtw/s400/2013%252002%2520Laro%2520in%2520the%2520Snow.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-7dI3GBJcAGs%2FUSpfDq4jgwI%2FAAAAAAAAHbk%2FFdNByTE8Wtw%2Fs400%2F2013%25252002%252520Laro%252520in%252520the%252520Snow.jpg', '', 16574718, 600, 600, 'Loading image ...', false); DSC03293.JPG --> mod_embed_images_loadimage('956e220e07f2496c316214996d86474e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-Bg6OpwqHcbQ%2FUU3O57oBdhI%2FAAAAAAAAHiY%2FjGWuWRh5Ld8%2Fs400%2FDSC03293.JPG', 'https://lh6.googleusercontent.com/-Bg6OpwqHcbQ/UU3O57oBdhI/AAAAAAAAHiY/jGWuWRh5Ld8/s400/DSC03293.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-Bg6OpwqHcbQ%2FUU3O57oBdhI%2FAAAAAAAAHiY%2FjGWuWRh5Ld8%2Fs400%2FDSC03293.JPG', '', 16574718, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "nog" "Tax-Free" Ninety V8 1986. This car contains: 16 Rockers, 49 Rollers and 1 Mule to drive it.
En de derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino. The Original Roadster.
Dad's Garage, reparatie analyse, alle voorkomende reparaties, bandenhotel service, gratis garage auto, financieringen, alle verbouwingen etc. etc.
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: zo 26 mei 2013, 20:39
door Eric&Betty Boop
Jos Daalmans Schreef:
-------------------------------------------------------
> Inderdaad een heerlijke auto en heel betrouwbaar.
> Verbruik met lol, d.w.z. flink gassen, 1 op 14Km,
Ik heb 11 jaar een MX-5 gehad. De eerste versie 1,6 ltr. Met een eaton blower er op.Schitterende huil.
160Pk maar als ik lekker aan het gummen was liep hij gewoon 1 op 6.
Maar inderdaad de betrouwbaarste auto die ik ooit gehad hebt. Zelfs ondanks dat hij redelijk opgevoerd was en ik altijd het onderste uit de kan haalde er heel weinig trammelant mee gehad.
Pas bij 170000Km de originele koppeling hoeven vervangen en toen zat die blower er toch al dik een ton op.
Wel een keer een uitlaatklep van cilinder 4 verbrand omdat de wastegate niet meer openging.Actuator kapot. Ik was lekker bezig en hij ging heel ff heel hard en toen liep hij op 3 pitten.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0eb8cd3bbf3ada0e18420286a6cebc22', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 16574825, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('dc7ee2eceb77cbda62b35397670e97f2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 16574825, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/05/2013 18:42 door Eric&Betty Boop.
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: zo 26 mei 2013, 20:53
door richard78
Hmm die van mij haalt maar 1:11 (1.8 uit 1994)
uTough-8010%20199.JPG --> mod_embed_images_loadimage('3ea79f24302d960398f3d5ea738260ee', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fmx5.opaqueonline.com%2FBeautyshots%2Fslides%2FuTough-8010%2520199.JPG', 'http://mx5.opaqueonline.com/Beautyshots/slides/uTough-8010%20199.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fmx5.opaqueonline.com%2FBeautyshots%2Fslides%2FuTough-8010%2520199.JPG', '', 16574845, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Zeker betrouwbaar. Probleempunten zijn roest van de dorpels en achterste wielkassen en tikkende hydraulische kleppenstoters. Verder als je de ditributie riem vervangt het krukastandwiel er niet af halen. Moet die er wel af alles netjes op moment terug zetten en vastzetten met locktight. Bij onjuiste montage (wat snel gebeurd) komt er spelig en lubbert de gleuf voor de spie uit en mag je naar een nieuwe krukas kijken.
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('823b9a07ca4b6910710231d9cc0179df', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 16574845, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: zo 26 mei 2013, 20:58
door defendertje90
dat is voor mij veel te hoog dat verbruik en dan hebben we het nog eens niet over het gewicht gehad.
En alles van voor 2004 vind ik te oud voor dagelijkse auto.
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: zo 26 mei 2013, 21:12
door Paul Stroink, One-Ten.nl
Dit is mijn andere hobby, op het verbruik na erg voordelig.
Als je hem een beetje slim inkoopt heb je geen afschrijving, op de hele lange termijn mogelijk zelfs waardevermeerdering. Ik heb hem nu een jaar of drie en ik heb 1 keer olie ververst en een keer de waterpomp vervangen. Verder nul euro onderhoud of reparaties.
Ik rij bijna alleen kleine hobbyrondjes en dan vaak hard, dan schommelt het verbruik tussen 1 op 5 en 1 op 7, maar op de snelweg rij ik al snel 1 op 8,5 en ik ken mensen die de 1 op 10 halen. Rijdt verder ook prima, stuurt en remt goed en is redelijk vlot maar echt snel vind ik hem niet. 320 PK. Eigenlijk best bruikbaar als dagelijkse auto.
34s5kdv.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3ae8343935586b909f7c93136fd720f6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi42.tinypic.com%2F34s5kdv.jpg', 'http://i42.tinypic.com/34s5kdv.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi42.tinypic.com%2F34s5kdv.jpg', '', 16574871, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: goede zuinige benzine motor voor in een defender/90
Geplaatst: zo 26 mei 2013, 21:25
door Eric&Betty Boop
richard78 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hmm die van mij haalt maar 1:11 (1.8 uit 1994)
Dan deed mijn opgevoerde 1,6 het zo slecht nog niet. Als ik mezelf in bedwang hield en legale snelheden reed haalde ik de 1 op 10 nog. Voor de blower liep hij ook 1 op 13a14. Zelfs met flink gassen.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('66db9327da0890b7327064db0548c238', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 16574900, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('19d7675e623ecff73a04ef806607f212', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 16574900, 600, 600, 'Loading image ...', false);