Instructies voor het vervangen van keerring Salisbury diff.
Geplaatst: wo 15 mei 2013, 19:12
Beste hobby-isten,
De keerring van de ingaande as van m’n Salisbury as lekt. De WSM van mijn 110 geeft geen instructies voor het vervangen van de keerring, het geeft alleen instructies voor het reviseren van het diff. Ik heb gekeken in de WSM van een 109 (ook uitgevoerd met Salisbury as); hierin staat dat je bij het vervangen van de keerring goed op moet letten dat je de borgmoer op exact dezelfde stand terugplaatst (ik denk om de voorspankracht op het lager en/of tandspeling niet te wijzigen).
Ik neem aan dat de instructies uit de 109 WSM ook gelden voor mijn 110 (2.5NA diesel, bw 1986)?
Zijn er andere valkuilen waar ik op moeten letten bij het vervangen van deze keerring? Hoe zit dat met die ‘samendrukbare’ spacer tussen aandrijfflens en het lager?
Alvast bedankt,
Willem
De keerring van de ingaande as van m’n Salisbury as lekt. De WSM van mijn 110 geeft geen instructies voor het vervangen van de keerring, het geeft alleen instructies voor het reviseren van het diff. Ik heb gekeken in de WSM van een 109 (ook uitgevoerd met Salisbury as); hierin staat dat je bij het vervangen van de keerring goed op moet letten dat je de borgmoer op exact dezelfde stand terugplaatst (ik denk om de voorspankracht op het lager en/of tandspeling niet te wijzigen).
Ik neem aan dat de instructies uit de 109 WSM ook gelden voor mijn 110 (2.5NA diesel, bw 1986)?
Zijn er andere valkuilen waar ik op moeten letten bij het vervangen van deze keerring? Hoe zit dat met die ‘samendrukbare’ spacer tussen aandrijfflens en het lager?
Alvast bedankt,
Willem