Pagina 1 van 1

lpg en diesel van voor 1984

Geplaatst: wo 15 mei 2013, 16:32
door Hans N
Net even nagevraagd maar het is volgens de RDW geen enkel probleem, mits aan apk keureisen wordt voldaan om een 3,5 3,9 of 4.0 V8 in te bouwen uit allerhande disco's die je voor weinig overal vandaan kan halen.
vroegere regelgeving ( met 40% meer vermogen enz) is bij navraag veroudert.
Dit opent weer perspectieven.

Ik denk dat ik een motorlift erbij aanschaf dan kunnen we van start.

De vraag is hoeveel mensen zouden overwegen om van hun tamme diesel of ouwe 4 cil LPG over te stappen op een soepele V8 met injectie?

Groet

Groet Hans
Serie III 88 uit 1979 petrol en LPG
RRC 3.5 1986 petrol en LPG

[lh6.googleusercontent.com] MijnFotomap.jpg [lh3.googleusercontent.com]

Re: lpg en diesel van voor 1984

Geplaatst: wo 15 mei 2013, 16:44
door sjorsboomschors/aka/PP
moi!!! al op zoek naar een V8... kijk in UK voor een complete Disco/RR, maar heb het liefst carbs., dus een rover3500blok?? en een M30BMW blok.... als het past is ook een optie

Re: lpg en diesel van voor 1984

Geplaatst: wo 15 mei 2013, 17:14
door Hans N
Ik denk dat we met zn allen eens goed moeten kijken welke motoren er met of zonder conversieplaat ingelepeld kunnen worden.
Daarbij er vanuitgaande dat ze makkelijk te verkrijgen zijn en eenvoudig te passen.
Er zijn genoeg modernemotoren die meer dan 50kw/ 69 pk uit een blokje van 1300 cc persen dus iets van 1600 of 1800 of 2 liter mag van mij ook als ie maar zuinig is en niet zo erg stinkt als mijn 2,25 petrol
3,5 V8 lijkt me super maar dat hoeft niet

Ervanuitgaande dat iedereen 4x4 wil behouden lijkt het mij dat het motoren moeten zijn uit achterwielaangedreven (sloop) autos.'

Misschien is het handig om een technische database te gaan koppelen aan de prikpagina met dit soor ombouw en verbouw voorbeelden en omschrijvingen.

Re: lpg en diesel van voor 1984

Geplaatst: wo 15 mei 2013, 17:50
door sjorsboomschors/aka/PP
denk dat je ook met toeren en koppel rekening moet houden...
en hier alvast een overzichtje:
Land Rover Engine Conversion Kits

Series 2, 2A, 3, (4cyl)
Daihatsu 2.5, 2.8, 2.8T
Ford 2.5 D.I.
Rover V8
Nissan TD25 & TD27
Isuzu 4JB1/4JG2 (2.8Y, 3.1T)





Series 2, 2A, 3, (6cyl)

Daihatsu 2.5, 2.8, 2.8T
Rover V8



Land Rover 90/110 (4cyl)

Daihatsu 2.5, 2.8, 2.8T
Ford 2.5 D.I.
Ford 2.5 D.I. (with PAS)
Rover V8
Nissan TD25/27
Nissan TD25/27 (with PAS)
Isuzu 4JB1/4JG2 (2.8T, 3.1T)

[engine-conversion.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/05/2013 15:54 door sjorsboomschors/aka/PP.

Re: lpg en diesel van voor 1984

Geplaatst: wo 15 mei 2013, 18:07
door 90_V8_CSW
Misschien inderdaad handig om eens een lijstje te maken van wat je allemaal nodig hebt om een conversie te doen. Er staan nu zo een paar Rover 3.5 blokken te koop, maar met alleen een blok ben je er niet. Bedrading, ontsteking, versnellingsbak, transmissie tunnel, slangen van stuurbekrachting, koeling, brandstof tank / pomp etc etc. Vast iemand die hier een overzicht van kan maken, zoals er ook genoeg overzichten te vinden zijn voor RHD ombouw naar LHD.

Tip: een stuurombouw combineren met een motorwissel. Dat scheelt weer werk, want bij een stuur ombouw ligt de auto ook al een heel eind uit elkaar



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/05/2013 16:08 door 90_V8_CSW.

Re: lpg en diesel van voor 1984

Geplaatst: wo 15 mei 2013, 18:17
door HLaan
Hans N Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik denk dat we met zn allen eens goed moeten
> kijken welke motoren er met of zonder
> conversieplaat ingelepeld kunnen worden.
> Daarbij er vanuitgaande dat ze makkelijk te
> verkrijgen zijn en eenvoudig te passen.
> Er zijn genoeg modernemotoren die meer dan 50kw/
> 69 pk uit een blokje van 1300 cc persen dus iets
> van 1600 of 1800 of 2 liter mag van mij ook
als ie maar zuinig is
>en niet zo erg stinkt als mijn 2,25
> petrol
3,5 V8 lijkt me super
>maar dat hoeft niet
>
> Ervanuitgaande dat iedereen 4x4 wil behouden lijkt
> het mij dat het motoren moeten zijn uit
> achterwielaangedreven (sloop) autos.'
>
> Misschien is het handig om een technische database
> te gaan koppelen aan de prikpagina met dit soor
> ombouw en verbouw voorbeelden en omschrijvingen.

Re: lpg en diesel van voor 1984

Geplaatst: wo 15 mei 2013, 18:20
door Sebastian Zuur
Ach ik ga helemaal niets ombouwen, heb net een lekker lopende 300tdi met automaat erin.
Straks is die niet meer old-timer een statussymbool
Ga ik lekker in Duitsland tanken om zo de accijnzen niet meer in de zakken van de rovers in het Haagse te laten verdwijnen.
Ga ik er meteen even langs de supermarkt ...