Pagina 1 van 1
Diesel -> benzine conversie
Geplaatst: di 14 mei 2013, 20:43
door WillemJ
Beste hobby-isten,
De laatste maanden begin ik er steeds meer over te denken om de 2.5NA in m'n 110 (LHD, ex-MoD, LT77, 1986) te vervangen voor een benzinemotor. De Land Rover 2.5-benzine of 3.5-V8 zijn natuurlijk voor de hand liggende opties. Echter, niet de opties waar ik naar opzoek ben. Zijn er lieden onder ons die hun dieselmotor vervangen hebben voor een benzinemotor, en dan NIET voor de bovenstaande exemplaren?
Zo ja, voor welk type en welke valkuilen / uitdagingen kwamen er om de hoek kijken? Zelf ben ik al wat aan het snuffelen geweest op het net, maar kon m.b.t. dit onderwerp eigenlijk niets vinden.
Groeten,
Willem
O ja, onze overheid boerd nieuwe regels op, dan verzinnen wij passende oplossingen. Verder wil ik aan dat onderwerp geen woorden meer aan vuil maken.
Re: Diesel -> benzine conversie
Geplaatst: di 14 mei 2013, 21:59
door m@rcel110
Willem
Ik moet nog beginnen met het RRC project maar ga ook van diesel naar benzine
De 6.2 V8 diesel gaat eruit en er komt een 5.7 V8 350 small block benzine voor in de plaats
Mede omdat ik dan de gereviseerde TH700r4 automaat kan behouden
en de motorsteunen niet aangepast hoeven te worden
Gr. Marcel
GroteFoto-KHWMF8YJ.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d6b08e67b410b4c4d7f72de856b4503f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-KHWMF8YJ.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KHWMF8YJ.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-KHWMF8YJ.jpg', '', 16549779, 600, 600, 'Loading image ...', false);
[www.mijnalbum.nl]
Landrover oneten 200 TDI 1983
RRC met GMC 6.2 V8 Diesel power
VW Lupo voor de vrouw
Peugeot 307 SW 2.0 HDI voor het wark
Re: Diesel -> benzine conversie
Geplaatst: di 14 mei 2013, 22:08
door Michael
Ik heb ook interesse! Ik heb bij landend in zeeuwsvlaanderen een jaar of 5 geleden een 110 gezien met een dikke Amerikaanse V8. ik kon die toen niet betalen maar het zag er interessant uit. Nu met de nieuwe regeling misschien wel een leuke optie!
Re: Diesel -> benzine conversie
Geplaatst: di 14 mei 2013, 23:27
door Joadalama
Ben ook duchtig aan het twijfelen over benzine. De 200tdi loopt echter na de revisie zo lekker dat bijna zonde is die eruit te halen. Maar ik heb op internet al een paar opties gezien.
- 2.8 straight 6 van bmw (M52B28)
- T16 4 cilinder van rover uit de 820
- V6 cologne van Ford
De eerste optie lijkt me wel wat. Motoren zijn prima te krijgen (met of zonder auto er omheen) in Duitsland voor goede prijzen en het schijnt dat land rover deze motor in de defender heeft geleverd in Zuid-Afrika. Lees her en der wel over koelingsproblemen, maar nog niet echt harde feiten over tegen gekomen.
Re: Diesel -> benzine conversie
Geplaatst: di 14 mei 2013, 23:31
door sjorsboomschors/aka/PP
ik heb een Bmw e23(728i) en die heeft nog nooit een koelingsprobleem gehad
wel een kaduke visco
zit ook aan een m30 blok te denken, maar
past belhousing?
en is 188 pk wel met een lt77 te doen qua sterkte?
Re: Diesel -> benzine conversie
Geplaatst: wo 15 mei 2013, 00:29
door WillemJ
Ik heb eens wat verder zitten graven naar die BMW 2.8 die in de Zuid-Afrikaanse Defenders geleverd is. Die motor was niet op een LT77 geschroefd, maar tegen een R380 versnellingsbak. Stel, je haalt deze motor uit een BMW (ik ga er vanuit dat er hier weinig Zuid-Afrikaanse Defs rondrijden), zou je deze motor met een vliegwielhuis van een 200tdi of een 300tdi passend kunnen maken op een R380 of LT77?
Willem
Re: Diesel -> benzine conversie
Geplaatst: wo 15 mei 2013, 18:47
door Fraggledefender
Tsja, lekker lopende 200tdi, net nieuwe distributie...
Overweeg nu dus ook benzine, temeer daar auto origineel V8 was.
Wat is de beste optie? BMW zoals hierboven gemeld, of past dat niet? Dan toch een V8? Of zijn er andere opties?
Heeft iemand enig idee wat de rdw hier van denkt en wat de kosten zijn?
Alternatief is 130?
Jan
Re: Diesel -> benzine conversie
Geplaatst: do 16 mei 2013, 02:06
door Joadalama
Bellhouse voor r380 is ftc4461 in combi met 294311. Staat gewoon in microcat. Maar of het nog te krijgen is? Zalwel lastig worden.
[edit] Heb nog even verder gezocht en dit bellhouse (FTC4461) wordt ook in de P38 diesel gebruikt.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/05/2013 10:26 door Joadalama.