Pagina 1 van 1

Carb V8 demonteren

Geplaatst: ma 06 mei 2013, 23:11
door Michel WaZ
Beste allemaal,

Moet ik een steeksleutel doormidden slijpen om de onderste moeren los te krijgen van de Carb,s op het v8 inlaat manifold ?
De bek van de steeksleutel krijg ik maar net op de moer maar ik kan geen slag maken.
Ik wil 1van de Carb,s demonteren want het mechanisme waaraan de vlinderklep zit draait zwaar en komt hierdoor niet in ruststand, hierdoor blijft de motor ongeveer op 1100 toren stationair draaien.
Of is er trukje ?
Groet Michel WaZ

RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/05/2013 09:48 door Michel WaZ.

Re: Carb V8 demonteren

Geplaatst: ma 06 mei 2013, 23:17
door 90_V8_CSW
Dat klopt, dat doe je zo :-)
In de gasklep zit een klein klepje die met een veertje dicht gehouden wordt. Dat veertje wordt lam, en dan sluit deze niet meer goed met als gevolg hetgeen jij omschrijft.
Klepje kan je gewoon dicht solderen.

Getn, Maurice



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/05/2013 21:17 door 90_V8_CSW.

Re: Carb V8 demonteren

Geplaatst: ma 06 mei 2013, 23:53
door Ivo Cox
Hoi Michel,

Ik heb ze afgelopen weekend gewisseld. Om de onderste moeren los te maken heb ik een steeksleutel 13, 90 graden gebogen. Daarmee kun je ook weer iets krachtzetten bij de montage.

Succes!

Ivo Cox
[picasaweb.google.com]

Re: Carb V8 demonteren

Geplaatst: di 07 mei 2013, 00:33
door michel
leuk he...engelse wagens, maar als je nu een een lange centerpons neemt, ik werk ook altijd zo.

Re: Carb V8 demonteren

Geplaatst: di 07 mei 2013, 00:54
door Jos Daalmans
Hoi,

Zo ziet het dan uit:
LR+V8+Zenith+mod.JPG --> mod_embed_images_loadimage('3f5ca7320df40a95c3cc2be7d05572e2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-TzWEFZPkToU%2FUNcl0p7L_DI%2FAAAAAAAAF0Y%2FSVW94QUOQbc%2Fw405-h434%2FLR%2BV8%2BZenith%2Bmod.JPG', 'https://lh4.googleusercontent.com/-TzWEFZPkToU/UNcl0p7L_DI/AAAAAAAAF0Y/SVW94QUOQbc/w405-h434/LR+V8+Zenith+mod.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-TzWEFZPkToU%2FUNcl0p7L_DI%2FAAAAAAAAF0Y%2FSVW94QUOQbc%2Fw405-h434%2FLR%2BV8%2BZenith%2Bmod.JPG', '', 16533131, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Ik zou wel met een vlammetje solderen en het membraan even demonteren.

O ja, gebruik geen S39, maar ouderwetse soldeerpasta en soldeertin zonder harsken.

Succes en sleutel ze,

Jos



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/05/2013 22:55 door Jos Daalmans.

Re: Carb V8 demonteren

Geplaatst: di 07 mei 2013, 09:43
door Michel WaZ
Mogguh heren, bedankt voor jullie reacties zover.
Het word dus idd een 1/2 steeksleutel doorzagen om de onderste moeren los te krijgen........ Balen maar het is niet anders.
Gelijk maar een nieuwe bestellen

Laters, michel WaZ

RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie

Re: Carb V8 demonteren

Geplaatst: di 07 mei 2013, 14:16
door Wim Janssen
Een beetje oldtimer liefhebber/sleutelaar heeft een hele kist van dit soort handige gereedschap. Dat is niet balen maar een aanwinst.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]

Re: Carb V8 demonteren

Geplaatst: di 07 mei 2013, 21:57
door Michel WaZ
Ja je hebt gelijk Wim, mare ik ben een " verse " he en dan vind je alles zonde.

RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie

Re: Carb V8 demonteren

Geplaatst: wo 08 mei 2013, 20:05
door Michel WaZ
Allemaal bedankt voor de tips, ik heb even steek 13 3/4 doormidden geslepen en toen weer in een 45 graden hoek gelast en zo ben ik aan de gang gegaan vanmiddag.
Carb gedemonteerd en het ronde plaatje ontdaan van de 2 schroefjes hierna het ronde plaatje eruit gehaald en het gehele mechanisme uit de Carb gehaald en alles schoongemaakt.
Alles weer gemonteerd en voor het terug brengen de retourveer weer even op spanning gebracht. Vlinderklep weer gemonteerd en de Carb weer op het inlaat manifold gezet.
Gestart en hij loopt weer mooi stationair.
Alleen op LPG blijft hij 2 minuutjes lopen en daarna slaat hij spontaan af, maar dat zal wel een andere oorzaak hebben. Meet wel gewoon 12 v op m,n relais van de verdamper ook hoor ik het relais op de gastank bekrachtigt worden.
Bij de vorige motor rook ik altijd wel wat gas maar nu niks.......
In ieder geval weer een klus te doen

Groet michel WaZ

RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie

Re: Carb V8 demonteren

Geplaatst: wo 08 mei 2013, 20:27
door G-men (Gargamel)
Michel WaZ Schreef:
-------------------------------------------------------
> Allemaal bedankt voor de tips, ik heb even steek
> 13 3/4 doormidden geslepen en toen weer in een 45
> graden hoek gelast en zo ben ik aan de gang gegaan
> vanmiddag.
> Carb gedemonteerd en het ronde plaatje ontdaan van
> de 2 schroefjes hierna het ronde plaatje eruit
> gehaald en het gehele mechanisme uit de Carb
> gehaald en alles schoongemaakt.
> Alles weer gemonteerd en voor het terug brengen de
> retourveer weer even op spanning gebracht.
> Vlinderklep weer gemonteerd en de Carb weer op het
> inlaat manifold gezet.
> Gestart en hij loopt weer mooi stationair.
> Alleen op LPG blijft hij 2 minuutjes lopen en
> daarna slaat hij spontaan af, maar dat zal wel een
> andere oorzaak hebben. Meet wel gewoon 12 v op m,n
> relais van de verdamper ook hoor ik het relais op
> de gastank bekrachtigt worden.
> Bij de vorige motor rook ik altijd wel wat gas
> maar nu niks.......
> In ieder geval weer een klus te doen
>
> Groet michel WaZ

Check ook even of beide ventielen aangestuurd blijven na het starten. Als het inductierelais niet goed werkt sluit ie na een x seconden de kleppen weer af. Dus het gasventiel in de motorruimte, maar ook de afsluiter op de tank.......
Kan ook zijn dat dit relais geen duidelijke puls van de ontsteking binnenkrijgt.

Gerrit

>> Landrover => Changing drivers into mechanics for over 60 years !! <<

Re: Carb V8 demonteren

Geplaatst: do 09 mei 2013, 17:15
door Michel WaZ
Ik ga wel even meten of ik een weerstandje vind in + van beide relais, ook zal ik de - even checken of dit wel in orde is.
Ik lees ook dat de + van het verdamper relais moet " voelen" dat de motor loopt en dat velen deze om kabel tussen de bobine en verdeler wikkelen.
Mijn + aansluiting loopt via de bobine.........
Als ik over schakel van benzine naar LPG meet ik gewoon 12v, als ik weer overschakel naar benzine word het relais niet meer bekrachtigt dus dat is in orde.
In ieder geval weer wat te doen, groet Michel WaZ

RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie