Terug in de tijd.
Geplaatst: za 27 apr 2013, 17:57
We gaan weer terug in de tijd. Naar discussies van 10 jaar geleden of langer. Series worden weer hot. Discussie over 50% veranderen en 1/3 etc. Stuurbekrachtiging, paraboolveren en meer vermogen om een Serie weer moderner te maken. Een 109 diesel van voor 1975 wordt weer meer waard dan een 110 diesel. Tja, we gaan de bakens weer verzetten en passen ons maar lijdzaam aan. Maar het zakelijk klassieker rijden wordt voor ondernemers in eens weer interessant.
Vragen, vragen en nog eens vragen.
Hoe denkt men daar in Den Haag en hebben ze wel een goed beeld?
Die 150 miljoen extra aan belasting aan mrb die het moet gaan opleveren is blijkbaar erg belangrijk. Wat ik mij afvraag: Wat wordt er aan omzetbelasting en loonbelasting verloren, doordat een niche van de autosector wordt geminimaliseerd. Is dat verwaarloosbaar? Of is dat een bedrag vergelijkbaar aan 150 miljoen wat verloren gaat aan OB/LB belasting door het verdwijnen van economisch verkeer aan onderhoud, onderdelen, evenementen, verzekeringen, bedrijven etc.?
Daarnaast is die 150 miljoen berekend op het huidige klassieker wagenpark. Hoe ziet dat wagenpark over 2 jaar na het invoeren van deze regeling eruit? En levert het dan nog de dringende benodigde 150 miljoen euro per jaar aan mrb op?
De RAI wil graag die oude meuk weg, omdat de moderen garages en dealers daar last van hebben. Is dat zo? Gaan al die klassieker rijders hun te duur geworden klassieker weg doen en volgas een milieubak aafschaffen? Om goedkoop klassieker te kunnen rijden hebben de meeste rijders toch ook een modernere auto er naast.
Overigens wordt het subsidiegebeuren op nieuwe auto's ook steeds verder teruggedraaid. Natuurlijk er worden belastinginkomsten gemist. We worden gewoon op alle fronten flink gepakt. "Dubbelgenaaid houd beter"
Hier is een term voor: "het kind met het badwater weggooien".
Maar dat willen ze ook. We moeten steeds nieuwe auto's kopen en zeker niet in oude blijven rijden, want dat is slecht voor de schatkist. Een manier om in één keer van alle oude meuk af te komen. En de historie is weggelegd voor de rijkere onder ons en alleen voor speciale en zeldzame auto's als jaguars, mg's, Rolls Royces en Aston Martins van weleer. Of wel een hobby voor de happy few en niet meer voor jan modaal. Dat levert onder het motto "te vervuilend" niet genoeg op voor de schatkist. De tekorten worden toch altijd afgewenteld op de grote massa. Iedereen een klein beetje afknijpen.
Vragen, vragen en nog eens vragen.
Hoe denkt men daar in Den Haag en hebben ze wel een goed beeld?
Die 150 miljoen extra aan belasting aan mrb die het moet gaan opleveren is blijkbaar erg belangrijk. Wat ik mij afvraag: Wat wordt er aan omzetbelasting en loonbelasting verloren, doordat een niche van de autosector wordt geminimaliseerd. Is dat verwaarloosbaar? Of is dat een bedrag vergelijkbaar aan 150 miljoen wat verloren gaat aan OB/LB belasting door het verdwijnen van economisch verkeer aan onderhoud, onderdelen, evenementen, verzekeringen, bedrijven etc.?
Daarnaast is die 150 miljoen berekend op het huidige klassieker wagenpark. Hoe ziet dat wagenpark over 2 jaar na het invoeren van deze regeling eruit? En levert het dan nog de dringende benodigde 150 miljoen euro per jaar aan mrb op?
De RAI wil graag die oude meuk weg, omdat de moderen garages en dealers daar last van hebben. Is dat zo? Gaan al die klassieker rijders hun te duur geworden klassieker weg doen en volgas een milieubak aafschaffen? Om goedkoop klassieker te kunnen rijden hebben de meeste rijders toch ook een modernere auto er naast.
Overigens wordt het subsidiegebeuren op nieuwe auto's ook steeds verder teruggedraaid. Natuurlijk er worden belastinginkomsten gemist. We worden gewoon op alle fronten flink gepakt. "Dubbelgenaaid houd beter"
Hier is een term voor: "het kind met het badwater weggooien".
Maar dat willen ze ook. We moeten steeds nieuwe auto's kopen en zeker niet in oude blijven rijden, want dat is slecht voor de schatkist. Een manier om in één keer van alle oude meuk af te komen. En de historie is weggelegd voor de rijkere onder ons en alleen voor speciale en zeldzame auto's als jaguars, mg's, Rolls Royces en Aston Martins van weleer. Of wel een hobby voor de happy few en niet meer voor jan modaal. Dat levert onder het motto "te vervuilend" niet genoeg op voor de schatkist. De tekorten worden toch altijd afgewenteld op de grote massa. Iedereen een klein beetje afknijpen.