nogmaals een poging om de FEHAC de stijdbijl te laten oppakken.
Geplaatst: zo 21 apr 2013, 04:36
Zit er nog leven in de Fehac om de stijd aan te gaan met onze staatssecretaris? hmmm ik weet t niet
Ik stuurde aangespoord door reacties die ik van het prikboard en mijn netwerk kreeg toch nog maar eens mijn recentelijk bedachte voorstel door naar de Fehac en kreeg daarop de volgende reactie van de Herman Steendam
columnist FEHAC. ( volgens mij is bij hem de vlam uitgedoofd of ik moet zijn tekst als sarcastisch beschouwen)
Beste Hans Noordijk,
Import verbieden kan niet op grond van Europese regelgeving.
Bepaalde mensen wel toestaan te importeren en anderen niet alleen op grond van het lidmaatschap van een vereniging is een te willekeurige criterium.
De overheid wil E 153 mio binnen halen met de afschaffing vrijstelling oldtimers. Dat het om reden van milieu ging is allang vergeten. Er is gewoon een opbrengst ingeboekt en de tegemoetkoming aan de echte liefhebber mag niet te veel kosten: max E 20 mio van de ingeboekte E153 mio.
Op de FEHAC site staan de 6 alternatieven voor de tegemoetkoming van de staatssecretaris aan de echte liefhebber, maar hoe dan ook de eigenaar van een nu 25 tot 40 plus vtg is de klos en gaat in de toekomst betalen.
We zijn het stadium voorbij dat nieuwe ideeen nog kans van slagen hebben om nog ingevoerd te gaan worden.
De alternatieven zijn alleen nog in allerlei verschillende combinaties van:
- verhoging leeftijdsgrenzen,
- verschillende leeftijdsgrenzen voor verschillende vtg categorien/brandstofsoorten
- invoering kwarttarief belasting,
- en een 30 dagen kaart.
met vriendelijke groet,
Herman Steendam
columnist FEHAC
M 0654 643043 | Groenekanseweg 79 3732AB De Bilt | Tijdelijk in Kunduz, Afghanistan
-----Original Message-----
Dit is een aanvraag via [www.fehac.nl] van:
hans noordijk
Voorstel;
Er is een heel eenvoudige manier om het ongewenste effect van massaal dagelijks belastingvrij rijden tegen te gaan.
Indien per 1 januari 2014 er via het RDW een algehele stop op het importeren van wagens komt van 1986 of ouder.
Als uitzondering daarop kunnen leden van bij de Knac , Fehac of andere aangesloten leden van merkenclubs maximaal 1 wagen per 5 jaar via de RDW op kenteken laten zetten.
Deze regulering zorgt voor het geleidelijk uitfaseren van de problematiek zonder daarbij schade toe te brengen aan iedereen die werkelijk Oldtimer liefhebber is.
===============================================================================================================================
Hoe eenvoudig kan je het maken!!??
De reactie kreeg ik vlot maar de inhoud vindt ik bedroevend.
Als eerste lees ik; kan niet op grond van europeesche regelgeving. Ja dat is lekker als europeesche regelgeving hier wetmatig dient te worden gevoerd dan zijn alle voorstellen van Weekers daar mee in strijd! dus dan gaat het zowiezo niet door.
Einde probleem iedereen weer rustig slapen...
Zo is het dus niet. Hallo Fehac pak die strijdbijl eens op stelletje ....ojgrters@#%^& !
Maar dan verder ..... dient toch 153 milj euro te worden gecollecteerd bij deze groep en zullen we er aan moeten geloven.
Ja ho ho ho even.
Dat is ordinaire straatroof.
Dus zonder een substantiële dienst of product te leveren krijg ik een rekening gepresenteerd die bedacht is omdat hem dat het beste uitkomt en zelfs al heeft ingeboekt bij de begrooting en die nog in strijd is met de europeesche regelgeving en die wanneer je hem keurig met alle gevolgen doorrekent de staatskas een verlies op levert van 20 tot 250 miljoen op jaarbasis welke de belastingbetaler dan ook nog eens extra voor zijn kiezen krijgt? Hoe dwaas kan je het krijgen?
Niet accepteren ... op de baricaden, we gaan er voor en dan maar burgerlijke ongehoorzaamheid en een actieplan... wil ik lezen.
Mooi niks..
Grrrrrr...
Ik ga ook maar eens creatief geld innen.
Misschien een optie om binnenkort facturen te gaan sturen naar dit en andere departementen met vermelding va zoiets als;
Graag zouden wij zien dat u binnen 8 dagende uw kwartaal bijdrage van € 1200 aan ons overmaakt betreffende uw eeuwig durend lidmaatschap op de zon en de maan.
Indien u geen gebruik meer wenst te maken van onze dienstverlening dient u dit binnen 8 dagen te melden en per eerste van het volgende kwartaal te zijn vertrokken naar een ander planeet.
tjongejonge we leven weer in Napoleontische tijden!
Huidige voorstellen gaan de staat tussen de 60 en 250 milj kosten.
Succes
Groet Hans
Serie III 88 uit 1979 petrol en LPG
RRC 3.5 1986 petrol en LPG
[lh6.googleusercontent.com] MijnFotomap.jpg [lh3.googleusercontent.com]
Ik stuurde aangespoord door reacties die ik van het prikboard en mijn netwerk kreeg toch nog maar eens mijn recentelijk bedachte voorstel door naar de Fehac en kreeg daarop de volgende reactie van de Herman Steendam
columnist FEHAC. ( volgens mij is bij hem de vlam uitgedoofd of ik moet zijn tekst als sarcastisch beschouwen)
Beste Hans Noordijk,
Import verbieden kan niet op grond van Europese regelgeving.
Bepaalde mensen wel toestaan te importeren en anderen niet alleen op grond van het lidmaatschap van een vereniging is een te willekeurige criterium.
De overheid wil E 153 mio binnen halen met de afschaffing vrijstelling oldtimers. Dat het om reden van milieu ging is allang vergeten. Er is gewoon een opbrengst ingeboekt en de tegemoetkoming aan de echte liefhebber mag niet te veel kosten: max E 20 mio van de ingeboekte E153 mio.
Op de FEHAC site staan de 6 alternatieven voor de tegemoetkoming van de staatssecretaris aan de echte liefhebber, maar hoe dan ook de eigenaar van een nu 25 tot 40 plus vtg is de klos en gaat in de toekomst betalen.
We zijn het stadium voorbij dat nieuwe ideeen nog kans van slagen hebben om nog ingevoerd te gaan worden.
De alternatieven zijn alleen nog in allerlei verschillende combinaties van:
- verhoging leeftijdsgrenzen,
- verschillende leeftijdsgrenzen voor verschillende vtg categorien/brandstofsoorten
- invoering kwarttarief belasting,
- en een 30 dagen kaart.
met vriendelijke groet,
Herman Steendam
columnist FEHAC
M 0654 643043 | Groenekanseweg 79 3732AB De Bilt | Tijdelijk in Kunduz, Afghanistan
-----Original Message-----
Dit is een aanvraag via [www.fehac.nl] van:
hans noordijk
Voorstel;
Er is een heel eenvoudige manier om het ongewenste effect van massaal dagelijks belastingvrij rijden tegen te gaan.
Indien per 1 januari 2014 er via het RDW een algehele stop op het importeren van wagens komt van 1986 of ouder.
Als uitzondering daarop kunnen leden van bij de Knac , Fehac of andere aangesloten leden van merkenclubs maximaal 1 wagen per 5 jaar via de RDW op kenteken laten zetten.
Deze regulering zorgt voor het geleidelijk uitfaseren van de problematiek zonder daarbij schade toe te brengen aan iedereen die werkelijk Oldtimer liefhebber is.
===============================================================================================================================
Hoe eenvoudig kan je het maken!!??
De reactie kreeg ik vlot maar de inhoud vindt ik bedroevend.
Als eerste lees ik; kan niet op grond van europeesche regelgeving. Ja dat is lekker als europeesche regelgeving hier wetmatig dient te worden gevoerd dan zijn alle voorstellen van Weekers daar mee in strijd! dus dan gaat het zowiezo niet door.
Einde probleem iedereen weer rustig slapen...
Zo is het dus niet. Hallo Fehac pak die strijdbijl eens op stelletje ....ojgrters@#%^& !
Maar dan verder ..... dient toch 153 milj euro te worden gecollecteerd bij deze groep en zullen we er aan moeten geloven.
Ja ho ho ho even.
Dat is ordinaire straatroof.
Dus zonder een substantiële dienst of product te leveren krijg ik een rekening gepresenteerd die bedacht is omdat hem dat het beste uitkomt en zelfs al heeft ingeboekt bij de begrooting en die nog in strijd is met de europeesche regelgeving en die wanneer je hem keurig met alle gevolgen doorrekent de staatskas een verlies op levert van 20 tot 250 miljoen op jaarbasis welke de belastingbetaler dan ook nog eens extra voor zijn kiezen krijgt? Hoe dwaas kan je het krijgen?
Niet accepteren ... op de baricaden, we gaan er voor en dan maar burgerlijke ongehoorzaamheid en een actieplan... wil ik lezen.
Mooi niks..
Grrrrrr...
Ik ga ook maar eens creatief geld innen.
Misschien een optie om binnenkort facturen te gaan sturen naar dit en andere departementen met vermelding va zoiets als;
Graag zouden wij zien dat u binnen 8 dagende uw kwartaal bijdrage van € 1200 aan ons overmaakt betreffende uw eeuwig durend lidmaatschap op de zon en de maan.
Indien u geen gebruik meer wenst te maken van onze dienstverlening dient u dit binnen 8 dagen te melden en per eerste van het volgende kwartaal te zijn vertrokken naar een ander planeet.
tjongejonge we leven weer in Napoleontische tijden!
Huidige voorstellen gaan de staat tussen de 60 en 250 milj kosten.
Succes
Groet Hans
Serie III 88 uit 1979 petrol en LPG
RRC 3.5 1986 petrol en LPG
[lh6.googleusercontent.com] MijnFotomap.jpg [lh3.googleusercontent.com]