oliedruk 2.5 benzine

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Lennart SII 109 2.25B

oliedruk 2.5 benzine

Bericht door Lennart SII 109 2.25B »

Prikkers,

Als mijn motor (2.5 benzine) op bedrijfstemperatuur is verliest deze zijn oliedruk (oldruklampje begint met flikkeren totdat deze uiteindelijk non-stop brand).
Ik heb de oliedrukschakelaar vervangen (geen verschil) en de oliepomp bekeken, de pomp zag er goed uit, geen tot weinig zichtbare slijtage.
Wat is nu wijsheid; oliepomp vervangen? lagerschalen vervangen? of beide?.

Indien ik de lagerschalen wil vervangen kan dit van onderaf met de motor nog in de auto? In afwachting op ons 'fijne' kabinet wil ik eigelijk niet te veel kosten maken en tot 2014 lekker genieten van de landrover (eigenlijk na 2014 ook).

Lennart
defendertje90

Re: oliedruk 2.5 benzine

Bericht door defendertje90 »

Hoe lang zit je olie op het blok en je oliefilter? Half jaar, 1 jaar of langer?

Begin is met die te vervangen, nieuw filter erop en de juiste olie in het blok.

Als de oliefilters oud worden en (te veel) vervuild raken heb je kans dat de by-pass open gaat staan in het filter. met koude motor is het nog niet zo erg want dan kan hij genoeg druk opbouwen omdat de olie nog dik is. Maar hoe warmer het blok word des te dunner de olie word en met die dunner wordende olie kun je steeds minder druk op bouwen (stroomt makkelijker door) met als gevolg wat jij beschrijft.
Lennart SII 109 2.25B

Re: oliedruk 2.5 benzine

Bericht door Lennart SII 109 2.25B »

ik heb tevens de olieververst en een nieuw filter geplaatst. Er zit minerale olie 20W50 in het blok.

Lennart
Plaats reactie