langdurige bezinelucht na voltanken
Geplaatst: ma 15 apr 2013, 12:59
Hoi,
Na het volgooien van de tank van onze Stage-1 hangt er langdurig een bezinelucht rond de auto. Ik heb gekeken of er ergens iets lekt, maar dat lijkt niet zo te zijn, of in elk geval "zeikt" het er niet zichtbaar uit. Als ik met mij hand probeer zo goed en kwaad als het kan bovenop de tank te voelen, dan voel ik geen nattigheid oid.
Zijn er er veel voorkomende oorzaken aan te geven die ik kan checken?
* Tank ik hem te vol? Ik stop altijd als ik net bezine zie "glinsteren" onder het zeefje van de ingeschoven tank-buis. Is dat eigenlijk te vol?
* Iets mis met de ontluchting slang? Die lijkt mij vast te zitten en op zijn plek. Worden die porreus op een gegevens moment? Zitten die nog ergens ander vast ipv alleen op de tank? Met andere woorden, zou de onluchting slang losgeschoten kunnen zijn, maar toch op zijn plek blijven zitten door een beugeltje oid?
* "Flexibele" deel van de bovenst tank-buis aan het deel dat naar de tank loopt. Hier lijkt een soort sok om een rubberen verloop te zitten. Hebben die de reputatie kapot te gaan of porreus te worden?
Ik zoek eigenlijk even een paar tips van veelvoorkomende oorzaken waar ik naar kan kijken.
Bedankt alvast!
--
109"3.5V8 "Stage-1", 1981 | Volvo 245 "Super Polar", 1992
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/04/2013 10:59 door Jan-Wijbrand Kolman.
Na het volgooien van de tank van onze Stage-1 hangt er langdurig een bezinelucht rond de auto. Ik heb gekeken of er ergens iets lekt, maar dat lijkt niet zo te zijn, of in elk geval "zeikt" het er niet zichtbaar uit. Als ik met mij hand probeer zo goed en kwaad als het kan bovenop de tank te voelen, dan voel ik geen nattigheid oid.
Zijn er er veel voorkomende oorzaken aan te geven die ik kan checken?
* Tank ik hem te vol? Ik stop altijd als ik net bezine zie "glinsteren" onder het zeefje van de ingeschoven tank-buis. Is dat eigenlijk te vol?
* Iets mis met de ontluchting slang? Die lijkt mij vast te zitten en op zijn plek. Worden die porreus op een gegevens moment? Zitten die nog ergens ander vast ipv alleen op de tank? Met andere woorden, zou de onluchting slang losgeschoten kunnen zijn, maar toch op zijn plek blijven zitten door een beugeltje oid?
* "Flexibele" deel van de bovenst tank-buis aan het deel dat naar de tank loopt. Hier lijkt een soort sok om een rubberen verloop te zitten. Hebben die de reputatie kapot te gaan of porreus te worden?
Ik zoek eigenlijk even een paar tips van veelvoorkomende oorzaken waar ik naar kan kijken.
Bedankt alvast!
--
109"3.5V8 "Stage-1", 1981 | Volvo 245 "Super Polar", 1992
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/04/2013 10:59 door Jan-Wijbrand Kolman.